آیا به عمل بینی گوشتی نیاز دارید ؟

آیا به عمل بینی گوشتی نیاز دارید ؟

آیا واقعا به عمل بینی نیاز دارید؟

عمل بینی | بینی متناسب با سوراخ‌های متقارن چهره را زیبا و چشم‌نواز می‌کند. بنابراین، افرادی که بینی نامتقارن دارند، برای هماهنگی بینی با سایر اجزای صورت خود، تحت عمل جراحی بینی قرار می‌گیرند. امکان عمل‌کردن انواع بینی وجود دارد. عمل بینی گوشتی هم از موارد رایج است و باعث می‌شود که مشکلات ظاهری این عضو از بدن به دست متخصص زیبایی رفع شود. در این مقاله درباره عمل این نوع از بینی‌ها بیشتر می‌خوانید. با ما همراه باشید.


همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :


جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | 8 ویژگی بهترین جراح انحراف بینی

جراحی بینی گوشتی مشکل است؟

از آنجایی که بینی‌های گوشتی غضروف ضعیف‌تری دارند، کوچک شدن و شکل‌دادن به نوک آنها سخت است. در نتیجه، این جراحی باید توسط جراح ماهری انجام شود که می‌داند چگونه بینی را باریک و ناهنجاری‌های آن را اصلاح کند. بهترین و موثرترین روش برای باریک‌کردن بینی‌های پهن، جراحی زیبایی بینی است. اگرچه این عمل تهاجمی دارای عوارض جانبی و دوره نقاهت طولانی است، اما نتایج قابل توجه و تقریبا دائمی دارد.

علاوه بر درمان جراحی، افرادی که بینی‌های گوشتی دارند، تحت عمل جراحی بینی یا رینوپلاستی مایع قرار می‌گیرند. این عمل غیرتهاجمی است و دوره نقاهت بسیار کوتاهی دارد اما نتایج آن مادام العمر نیست و باید چندین بار تکرار شود.

عمل بینی گوشتی با تغییرات ساختاری اساسی همراه است. اگر بینی گوشتی دارید، نباید انتظار داشته باشید که عمل بینی نیمه فانتزی و عروسکی روی بینی‌تان جواب بدهد چون این‌ها معمولا مخصوص بینی‌های استخوانی هستند.

پیشنهاد مطالعه
تاثیر ضخامت پوست بینی در جراحی بینی؟

انواع رینوپلاستی بینی پهن

بسته به هدف و انتظارات شما، جراح پلاستیک از یک یا دو تکنیک برای جراحی عمل بینی گوشتی استفاده می‌کند. در ادامه با این روش‌ها آشنا می‌شوید :

  • استئوتومی (Osteotomy)

رینوپلاستی استئوتومی معمولا برای درمان شکستگی بینی و صاف‌کردن انحراف پشتی آن استفاده می‌شود. اما در رینوپلاستی بینی گوشتی، برای برداشتن غضروف و استخوان اضافی بالای بینی از این روش استفاده می‌شود تا پل بینی کوچکتر شود. در این جراحی، جراح استخوان بالایی بینی را می‌شکند و قطعات آن را دوباره مرتب می‌کند تا پل بینی باریک شود.

  • عمل نوک بینی یا تیپ‌پلاستی (Tip plasty)

جراحی بینی به این شیوه که به آن تیپ پلاستی هم گفته می‌شود، نوعی جراحی زیبایی است که در آن نوک بینی گوشتی شکل می‌گیرد. اگر نوک بینی بزرگ یا گرد دارید، جراح از این روش برای برداشتن یا تغییر شکل غضروف نوک بینی یا کاهش اندازه سوراخ‌های آن استفاده می‌کند.

از آنجایی که در عمل بینی تیپ‌پلاستی، استخوان بینی تغییر نمی‌کند، نسبت به تکنیک عمل بینی گوشتی استئوتومی حالت تهاجمی کمتری دارد و عوارض کمتری نسبت به آن به همراه می‌آورد.

  • کاهش پایه آلار (Alar) یا عمل پره‌های بینی

رایج‌ترین روش عمل بینی گوشتی، کاهش پایه آلار است که به آن آلارپلاستی هم می‌گویند. در این روش جراح برش‌های کوچکی در قسمت داخلی سوراخ‌های بینی ایجاد می‌کند و با برش بافت‌های اضافی، طول و عرض آنها را کاهش می‌دهد.

بهترین روش عمل بینی گوشتی بنا به شکل این عضو در هر فرد و شرایطش متفاوت است. باید با مشورت پزشک درباره این موضوع تصمیم بگیرید. امکان عمل جراحی بینی گوشتی با لیزر هم وجود دارد اما این روش نمی‌تواند تغییرات اساسی در ساختار و غضروف به وجود بیاورد.

پیشنهاد مطالعه
پل بینی و انواع آن

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی پهن و گوشتی

نکات قبل از جراحی بینی گوشتی چیست؟

برای آماده‌شدن جهت عمل بینی گوشتی، ابتدا باید آزمایش خون بدهید و تاریخچه پزشکی مفصلی حاوی آلرژی، مشکلات لخته‌شدن خون و اختلالات ژنتیکی خود را گزارش بدهید. فرض کنید سابقه ابتلا به کلوئید را دارید. در این صورت باید در جلسه مشاوره به پزشک اطلاع دهید چون اسکار جراحی بینی شایع‌ترین و جدی‌ترین عارضه جراحی بینی گوشتی است. بهتر است، دو هفته قبل از عمل از انجام این موارد هم دوری کنید:

  1. مصرف داروهای رقیق‌کننده خون
  2. استعمال دخانیات
  3. نوشیدن الکل
  4. استفاده از داروهای گیاهی و مکمل‌ها

اقدامات مراقبتی بعد جراحی بینی گوشتی چیست؟

کل عمل بینی گوشتی معمولا ۲ ساعت طول می‌کشد، اما از آنجایی که این عمل تهاجمی و نیازمند بستری است، باید یک شب در بیمارستان بمانید. به یاد داشته باشید که تا یک هفته بعد از عمل بینی نمی‌توانید سوار هواپیما شوید یا از قطار استفاده کنید.

در خانه، احتمالا درد خفیف یا احساس سوزش در سوراخ های بینی خود خواهید داشت که کاملا طبیعی است. بانداژها دو روز پس از جراحی برداشته می‌شوند، اما گچ‌ها و تامپون‌ها باید تقریبا یک هفته باقی بمانند.

دوره ریکاوری جراحی بینی گوشتی چقدر است؟

یک هفته پس از عمل بینی گوشتی، پزشک بخیه‌های غیرجاذب را برمی‌دارد و بینی را با چسب می‌چسباند تا نوک آن در جای خود بماند. در دوران نقاهت به نکات زیر دقت کنید :

  • تا زمانی که آتل روی بینی شما وجود دارد از شستن صورت خودداری کنید.
  • از کمپرس سرد ۳ بار در روز برای کاهش تورم و کبودی استفاده کنید.
  • از آرایش کردن خودداری کنید؛
  • حداقل به مدت ۸ هفته از فعالیت‌های شدید مانند دویدن، شنا، دوچرخه‌سواری، توپ‌بازی و کوه‌نوردی خودداری کنید.
  • در معرض مستقیم نور خورشید قرار نگیرید.
  • اجسام سنگین را بلند نکنید.
  • از خم‌شدن و کشیدن و هل‌دادن اجسام خودداری کنید.
  • داروهای تجویز شده خود را به موقع مصرف کنید؛
  • رژیم غذایی سالم داشته باشید و تا زمان بهبودی کامل هیدراته بمانید.
پیشنهاد مطالعه
کاهش حس بویایی بعداز عمل بینی

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان |

عوارض عمل بینی گوشتی چیست؟

از عوارض عمل بینی گوشتی باید به موارد زیر اشاره کنیم:

  1. ورم بعد از جراحی بینی گوشتی
  2. کبودی روی گونه‌ها و اطراف چشم
  3. خونریزی خفیف

همه این‌ها در کمتر از ۲ ماه برطرف می‌شوند. گاهی اوقات، پزشک برای کاهش ضخامت پوست بینی، تزریق کورتون را تجویز می‌کند. اگر چنین چیزی برای شما هم تجویز شد، آمپول‌ها را به موقع و در یک کلینیک مطمئن انجام دهید.

برگشت‌پذیری بینی گوشتی چگونه است؟

همه به دنبال عمل بینی گوشتی طبیعی هستند و دوست دارند که شکل نهایی بینی‌شان مانند یک بینی طبیعی زیبا به نظر برسد. اما آیا بعد از رسیدن به چنین خواسته‌ای، امکان برگشت اوضاع به شکل سابق وجود دارد؟ ضعیف‌بودن غضروف بینی‌های گوشتی باعث می‌شود که افتادگی و برگشت‌پذیری جراحی بعید نباشد.

حدود یک سال پس از عمل هم جراحی ترمیمی بینی گوشتی صورت می‌گیرد. در سال‌های اخیر، تکنیک‌ها و ابزارهای نوین این عارضه را کم کرده‌اند اما همچنان باید بدانید که چنین رخدادی برای بینی‌های گوشتی دور و بعید نیست.

هزینه عمل بینی گوشتی چقدر است؟

نوسانات  نرخ جراحی بینی وابسته به عوامل مختلفی از جمله موارد زیر است:

  • میزان شهرت و خبرگی پزشک
  • شهر و بیمارستان محل جراحی
  • هزینه‌های جانبی مانند بستری و مشاوره

منظور از هزینه‌های جانبی چیست؟‌ آزمایش‌های قبل از جراحی،‌ ویزیت پزشک، عکس‌برداری، داروها و چسب بینی. نرخ تقریبی انواع عمل بینی را گفتیم اما باید بدانید که عمل بینی گوشتی مردان و زنان دشوارتر و معمولا گران‌تر از انواع دیگر جراحی بینی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *