آیا جراحی زیبایی بینی بر حس بویایی تأثیرگذار است یا خیر ؟!

آیا جراحی زیبایی بینی بر حس بویایی تأثیرگذار است یا خیر ؟!

تأثیر جراحی زیبایی بینی بر حس بویایی

تأثیر جراحی زیبایی بینی بر حس بویایی ، حتماً می‌دانید این اولین حسی که به‌محض متولد شدن از آن استفاده می‌کنید حس بویایی است جالب است !! در انتهای بینی شما، قسمتی وجود دارد که عصب بویایی نامیده می‌شود، یک‌تکه بافت پوستی که کلید حس بویایی شماست.بسیار خب، حال از راه بینی یک‌نفس عمیق بکشید. این حس بویایی شماست و خیلی هم قوی است. یک انسان بالغ می‌تواند ۱۰۰۰۰ بوی متفاوت را از هم تشخیص دهید. بینی شما این‌گونه عمل می‌کند.

سلول‌های بویایی در سقف بینی قرار دارد که با رسیدن مولکول‌های مواد بوییدنی به سمت بالا و سقف بینی ، باعث تحریک این سلول‌ها شده و فرد متوجه بو می‌شود.زمانی که این مسیر مسدود باشد فرد متوجه بو نمی‌شود و عملاً حس بویایی وی تحریک نمی‌شود.

پیشنهاد مطالعه
انواع و روش‌های جراحی زیبایی بینی

جراح بینی اصفهان |  جراحی زیبایی بینی اصفهان |  نداشتن حس بویایی و چشایی بعد از عمل بینی

همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :

آیا جراحی زیبایی بینی بر حس بویایی تأثیرگذار است یا خیر ؟!

نگران پاسخ این سؤال نباشید ، اینکه عمل بینی بر روی حس بویایی شما اثر خواهد گذار است قابل‌انکار نیست اما تأثیر آن موقتی خواهد بود . وقتی شما بینی خود را جراحی می‌کنید کاهش حس بویایی بعد از عمل نیز به خاطر تورم ناشی از عمل جراحی است که باعث گرفتگی مسیرهای نام‌برده می‌شود و در فرد این حس را ایجاد می‌کند که حس بویایی خود را ازدست‌داده اما این تورم رفته‌رفته کمتر می‌شود و ورم‌های ناشی از عمل از بین می‌روند درنتیجه نیز مسیرهایی که حس بویایی را تحریک می‌کنند در همان روزهای اولیه بازشده و دوباره فرد به حالت اولیه بازمی‌گردد پس اصلاً نگران این موضوع نباشید. .

پیشنهاد مطالعه
آیا رانندگی بعد از جراحی بینی امکان پذیر است ؟

علل افزایش حس بویایی | جراح بینی اصفهان |  جراحی زیبایی بینی اصفهان |

چه مدت بعد از جراحی بینی حس بویایی ما بر خواهد گشت ؟

تحقیقات علمی درباره‌ی افرادی که عمل جراحی بینی را انجام داده‌اند نشان داده است که ۸۶ درصد از حس بویایی آن‌ها پس ۶ ماه بازخواهد گشت این‌یک حد مطلوب است چون‌که بهبود کامل بینی شما می‌تواند یک سال به طول بینجامد تا تورم آن به‌طور کامل از بین برود. تأثیر جراحی زیبایی بینی بر حس بویایی با انتخاب جراح بینی مناسب و متبحر دیگر شما نباید نگران این موضوع باشید چرا که هنگامی‌که تمام تورم صورت شما فروکش کرد، حس بویایی شما کاملاً به حالت عادی بر خواهد گشت .هرچند آگاهی شما از این مسئله و داشتن آرامش به روند بهبودی شما بسیار کمک خواهد کرد

پیشنهاد مطالعه
نمونه جراحی زیبایی بینی مردانه (7)

منابع : smelltest.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *