تفاوت بینی استخوانی با بینی گوشتی

تفاوت بینی استخوانی با بینی گوشتی

تفاوت بینی استخوانی و بینی گوشتی

تفاوت بینی استخوانی و بینی گوشتی | به طور کلی بینی از لحاظ بافت ، غضروف و میزان ضخامت پوست تشکیل دهنده قابل تقسیم بندی بر دو نوع بینی استخوانی و بینی گوشتی می باشد. در این مقاله قصد داریم به بررسی تفاوت بینی استخوانی و بینی گوشتی بپردازیم.


همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :


جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان |  عمل زیبایی بینی عروسکی .. .

وجه تمایز بینی استخوانی و گوشتی

بینی استخوانی : این بینی ها ، از غضروفی محکم و پوستی نازک برخوردارند و اغلب برآمدگی یا قوز در پل این نوع بینی ها وجود دارد.

پیشنهاد مطالعه
پیشگیری از ورم و کبودی جراحی بینی

بینی گوشتی : این نوع از بینی ها دارای غضروفی ضعیف و پوستی با ضخامت زیاد می باشند. در بینی های گوشتی ، نوک بینی پهن و گاها افتاده است و همچنین ارتفاع پره های بینی بلند است.

جراحی بینی استخوانی

هدف از جراحی بینی استخوانی ، برطرف نمودن قوز روی پل بینی و همچنین بافت هایی است که مسبب ایجاد این برجستگی شده اند. بینی های استخوانی این ویژگی را دارند که می توان انواع جراحی بینی اعم از جراحی بینی طبیعی ، فانتزی و نیمه فانتزی را به خوبی روی آن ها پیاده نمود.

جراحی بینی های استخوانی در مقایسه با جراحی بینی گوشتی از پیچیدگی کمتری برخوردار است ، البته باید اشاره نمود که به علت نازک بودن پوست بینی های استخوانی ، ایجاد هرگونه ناهمواری جزئی در جراحی این بینی ها به وضوح قابل رویت خواهد بود. در حالت کلی می توان گفت که بینی های استخوانی به عنوان بینی های ایده آل تلقی می شوند و عموما دستیابی به نتایج ایده آل از جراحی در این نوع از بینی ها امکان پذیر تر است.

پیشنهاد مطالعه
چند نمونه جراحی بینی توسط جراح بینی اصفهان

جراحی بینی گوشتی

جراحی بینی‌ گوشتی به دلیل پوست ضخیم و غضروف ضعیفی که این نوع بینی ها دارند از حساسیت بالایی برخوردار است. در جراحی این نوع از بینی ها ، به دلیل پیشگیری از مشکلات تنفسی نباید پوست بینی بیش از حد نازک شود ، بنابراین مناسب ترین نوع جراحی بینی برای بینی های گوشتی ، جراحی بینی طبیعی می باشد و افرادی که از بینی گوشتی برخوردارند نباید از جراحی بینی توقع دستیابی به یک بینی کوچک و ظریف را داشته باشند.

انتخاب جراح بینی در اصفهان

دستیابی به نتیجه رضایت بخش از جراحی بینی ، بسیار وابسته به انتخاب بهترین جراح بینی می باشد ، لذا بدین منظور باید جراح بینی ای که از تجربه و مهارت لازم در زمینه جراحی انواع بینی برخوردار است را انتخاب نمود.

پیشنهاد مطالعه
درمان انحراف بینی بدون جراحی

با توجه به ویژگی هایی که در ارتباط با بینی گوشتی ذکر نمودیم و همچنین حساسیت بالای این نوع بینی در جراحی ، باید به این مسئله تاکید نمود که جراحی بینی های گوشتی شدیدا به مهارت و تجربه جراح در زمینه جراحی بینی گوشتی وابسته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *