رسپینیگ بینی در چه مواردی کاربرد دارد؟

رسپینیگ بینی در چه مواردی کاربرد دارد؟

انواع رسپینیگ بینی

مدل های رسپینگ بینی با توجه به نوع بینی فرد تفاوت دارد . و برای هر کس از مدل متناسب با بینی آن استفاده خواهد شد که جراح شما آن را تشخیص داده . و به شما پیشنهاد می دهد. امروزه با توجه به پیشرفت سوهان ها نگرانی و استرسی وجود ندارد . و مشکل بینی فرد به راحتی حل خواهد شد و لذت خواهد برد. لازم است بدانید که استئوتومی با رسپینگ متفاوت است و این ها را اشتباه نگیرید. استئوتومی قبل از رسپینگ صورت گرفته و نوع دیگر جراحی است.

برای بینی هایی که قوز بسیار شدیدی دارند . و نمی‌توان با سوهان کشیدن آن را رفع کرد جراح مجبور است . از روش استئوتومی یا شکستن استخوان بینی استفاده می کند همچنین برای اصلاح بینی های پیچ خورده یا باریک کردن بینی های پهن از این روش استفاده می‌شود . در این روش ابزاری بسیار تیزبرای برش دادن استخوان به کار می رود ممکن است . پس از برش دادن از سوهان کشیدن بینی برای اصلاحات و فرم دهی نهایی استفاده گردد . حتی در برخی مواقع ممکن است با صلاح دید جراح از گرافت برای بهبود فرمتی استفاده کرد . اما برای بینی هایی که قوز جزئی دارند . تنها سوهان کشیدن برای تراشیدن اندک برآمدگی کافی است و نیازی به برش یا شکستن نیست.

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | جراح بینی طبیعی در اصفهان

برای آگاهی یافتن از مقدارهزینه ها و مشورت برای انجام این عمل باید به متخصص رسپینگ بینی مراجعه کنید. بعد از انجام سوهان کاری های لازم در نهایت از یک نوع سوهان نرم برای صاف کردن بینی استفاده می گردد. دوران نقاهت هم در جای خود اهمیت بالایی دارد و می توانید با یک متخصص تغذیه هم در این باره صحبت کنید . تا شما را راهنمایی کند. خوردن غذا های مناسب تاثیر به سزایی در بهبودی شما خواهد داشت.

بهتر می باشد در این قسمت به مشکلات رسپینگ بینی بپردازیم . تا هر فردی که تمایل دارد این کار را انجام دهد از آن ها با خبر و آگاه باشد. از مشکلات آن می توان به درد بعد از عمل اشاره داشت . و همین طور مقدار هزینه های آن که باید قبل از آن به این موضوع رسیدگی و فکر کرد تا خیال تان از این بابت آسوده باشد. این جراحی زیبایی بینی عوارض خاصی ندارد و بیش تر باید به دوران نقاهت آن پرداخت.

پیشنهاد مطالعه
گذری در مطب دکتر مجید راستی

همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :


رسپینیگ یا سوهان کشیدن بینی در چه مواردی کاربرد دارد؟

در مواردی که قوز بینی بسیار بزرگ است از روش برش استخوان برای برداشتن قوز بینی استفاده می‌شود . اما برای فرم دهی به استخوان بینی و ایجاد ظرافت نهایی در نتایج جراحی پس از مرحله اول از روش رسپینگ استفاده می‌شود. در مواردی که قوز بسیار خفیف است و نیاز به اصلاح کمی دارد . از همان ابتدا برای برداشتن قوز بینی از سوهان بینی استفاده می شود.

در جراحی بینی ترمیمی که حداقل ۶ ماه پس از جراحی اولیه انجام می‌شود . برای اصلاح نتایج جراحی اولیه بینی و تغییرات ظریف شکل بینی از سوهان بینی استفاده می شود.

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | عمل بینی نیمه فانتزی

مشکلات رسپینگ بینی

در واقع این که تصور کنیم تمام جراحی منجر به نتایج مطلوب شوند غیر واقعی است . در حقیقت رسپینگ بینی نوعی جراحی زیبایی است که بعد از آن شاهد تورم و کبودی ناشی از تحریک بافت خواهید بود . برای از بین رفتن تورم بافت حدود نه ماه تا یک سال زمان لازم است گاهی ممکن است علی رغم تلاش های جراح بینی عوارض عمل بینی استخوانی چه از لحاظ عملکردی و چه زیبایی پیش آید . با وجودی که یک جراح باتجربه از سوهان برای تراشیدن میزان زیادی از بافت بینی استفاده نمی‌کند . ولی بیمار نیز باید تمام تلاش خود را برای بدست آوردن نتیجه دلخواه انجام دهد .

اگر پس از پیدا کردن جراح بینی ماهر سعی کنید مراقبت های پس از جراحی بینی را تمرین کنید . و انتظارات واقع بینانه از جراحی داشته باشید احتمال گرفتن نتیجه موفقیت آمیز و حداکثر خواهد رسید . در صورتی که نارضایتی از نتیجه عمل بینی یا عدم موفقیت جراحی سوهان کشیدن بینی جراحی ترمیمی بینی می تواند گزینه مناسبی باشد.

پیشنهاد مطالعه
آیا غذاهای نمک دار برای دوران نقاهت مضر است؟

انواع سوهان بینی

در واقع سوهان بینی ازجنس فولاد ضد زنگ یا تنگستن بوده . و حاوی دندان های بسیار ظریف می باشد به طور کلی سوهان ها سه مدل هستند که عبارتند از :

  1. سوهان سوزنی این نوع سوهان ها برای صاف کردن لبه های بزرگ استفاده می شود.
  2. سوهان عاج درشت درست در رفع قوز های متوسط کاربرد دارد.
  3. سوهان نرم از این مدل برای سوهان کشیدن بینی در مرحله نهایی استفاده می شود.

آیا انجام عمل رسپینگ بینی دارای هزینه های بالایی می باشد؟

هزینه های انجام عمل بینی بستگی به مشکل شما و پزشکی که شما به او مراجعه کرده اید دارد. بهتر است این را بدانید که قبل از عمل هم شما هزینه های سی تی اسکن و آزمایش خون و دیگر آزمایش های مرتبط را دارید . که جدا از هزینه خود عمل می باشد. برای اطلاع پیدا کردن از هزینه ها می توانید به جراح مراجعه کرده . و نرخ واقعی را متناسب با بینی خود و مشکلات آن بپرسید.

توجه کنید که نرخ برای هر نوع مشکل بینی فرق دارد . که البته قیمت رسپینگ بینی بستگی به نوع جراح منتخب شما هم دارد. سوهان بینی که مهم ترین ابزار کار می باشد انواع متفاوت و مختلفی دارد که متناسب به نوع قوز یعنی اگر اندازه آن بزرگ یا متوسط و یا نرمال باشد فرق دارد. روشی که بسیار متداول تر و رایج تر از روش بسته می باشد روش باز است . که در آن حفره های کوچکی روی بینی را سوراخ خواهند کرد و از داخل به اصلاح قوز بینی می پردازند.

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی بسته یا باز ؟؟؟

در رسپینگ بینی چه کاری صورت می گیرد و استفاده آن چیست؟

در این جراحی به اصلاح قوز بینی پرداخته خواهد شد که با استفاده از سوهان مخصوص از جنس فلز است و مدت زمان انجام آن کوتاه می باشد و جزء روش های مطمئن و استانداری است که با استفاده از بیهوشی یا موضعی و یا کامل صورت می گیرد.

پیشنهاد مطالعه
فشار خون در عمل بینی

چه کسانی کاندید های مناسبی برای رسپینگ بینی هستند و در چه مواردی استفاده می شود؟

افرادی که بینی خود را عمل زیبایی می کنند . و از نتیجه آن راضی نمی باشند به انجام رسپینگ بینی روی می آورند . که به اصلاح شکل و فرم بینی می پردازد. جراح اگر صلاح بداند برای اصلاح فرم بینی یا قوز را برطرف می کند . و یا قوس مناسبی به آن می دهد. این روش بدون شکستگی انجام خواهد گرفت . و بعد از استئوتومی بینی پزشک از روش سوهان کشیدن استفاده خواهد کرد.

شاید شما نیز افراد زیادی را دیده باشید . که از فرم بینی خود ناراضی بوده اند و دست به عمل بینی زده اند اما پس از مدتی که ورم ان از بین رفت و دوران نقاهت را سپری کردند . متوجه شدند که آن فرم شکل دلخواه آنان نبوده و دوباره در پی آن هستند . که شکل بینی خود را اصلاح کنند. در این گونه موارد وقتی فرد به پزشک متخصص خود رجوع می کنند . با اصطلاحی به نام رسپینگ بینی مواجه خواهد شد . که هدف این کار اصلاح نواقص بعد از عمل بینی می باشد.

روند عمل فوق به چه صورت می باشد؟

در این روش از ابزاری مانند ابزار سوهان کشیدن ناخن می باشد که کاری مشابه دارند. سوهانی که استفاده می گردد از جنس فلز یا تنگستن بوده که قدرت بیش تری دارد . و در حین جراحی این سوهان را بالا و پایین می برند . تا تیغه ها و قوز های روی بینی به طور کامل صاف و یک دست شوند. اگر بینی شخص دارای قوز زیادی باشد نمی توان همه آن را با این روش برطرف ساخت و باید بینی دچار شکستگی و جا به جایی شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *