آرایش کردن بعد از جراحی بینی

آرایش کردن بعد از جراحی بینی

بهترین زمان برای آرایش کردن بعد از جراحی بینی

آرایش کردن بعد از جراحی بینی | در حالی که استفاده از عینک یکی از نگرانی های اصلی بعد از جراحی بینی است، خانم ها همچنین نگران این هستند که چه زمانی می توانند بعد از جراحی بینی آرایش کنند. دلیل اینکه نمی‌توانید بلافاصله بعد از جراحی آرایش کنید این است که جراحی زیبایی بینی کبودی‌هایی را تقریباً شبیه یک جراحت به جا می‌گذارد. پوست شما پس از جراحی بینی به مراقبت بیشتری نیاز دارد زیرا مستعد ابتلا به عفونت است. لوازم آرایشی می تواند راهی آسان برای عفونی کردن زخم ها و به تاخیر انداختن مراحل بهبودی جراحی بینی باشد.

روند بهبودی پس از انجام جراحی برای افراد مختلف متفاوت است. بنابراین، گفتن دقیقاً زمانی که فرد می‌تواند بعد از جراحی زیبایی بینی شروع به آرایش کند، می‌تواند دشوار باشد. با این حال، بهتر است در دو ماه اول از استفاده از لوازم آرایشی یا استفاده از کرم روی صورت خودداری کنید. با توجه به پیشرفت مراحل بهبودی رینوپلاستی و احساس پوست شما، می توانید بعد از چند ماه آرایش را شروع کنید.

پیشنهاد مطالعه
جراحی بینی و سرما خوردگی

اگر برنامه روزانه شما نیاز به آرایش دارد، مطمئن شوید که آنقدر سنگین نیست و از استفاده از لوازم آرایشی نزدیک بینی و سایر نواحی آسیب دیده به شدت خودداری کنید. به تدریج، می توانید به روال معمول آرایش خود برگردید.

روتین مراقبت از پوست و آرایش بعد از جراحی بینی

بعد از جراحی بینی می توان روی ناحیه جراحی شده آرایش کرد اما پیشنهاد نمی شود. در حالی که آرایش فشار معینی بر ناحیه ای که آرایش اعمال می شود وارد می شود، این فشار می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در ناحیه عمل شود. فاکتورهای خاصی وجود دارد که باید هنگام استفاده از آرایش روی ناحیه عمل شده در نظر داشت:

  1. باید مراقب باشید که آرایش روی برش جراحی یا نزدیک آن انجام نشود. زیرا باعث کاهش تنفس و همچنین فشاری بر روی بینی می شود.
  2. لازم است ناحیه عمل شده تا حد امکان خشک نگه داشته شود. اما پس از آرایش، زمانی که زمان پاک کردن آن فرا می‌رسد، احتمال خیس شدن آن و چسبیدن برخی میکروب‌ها یا کثیفی‌ها در نزدیکی محل برش وجود دارد.
پیشنهاد مطالعه
هدف از رینوپلاستی در اصفهان

جراح بینی اصفهان | آرایش کردن بعد از جراحی بینی

آرایش کردن بعد از جراحی بینی

این بستگی به عوامل خاصی دارد، بسته به اینکه بیمار چه نوع جراحی زیبایی بینی انجام داده است.

  • رینوپلاستی باز

همانطور که از نامش پیداست جراحی بینی باز یک عمل جراحی است که به صورت خارجی انجام می شود و باعث ایجاد برش های قابل مشاهده می شود. آرایش بعد از این روش حداقل تا ۲ ماهگی توصیه نمی شود.

  • رینوپلاستی بسته

در جراحی بینی به روش بسته برش ها در داخل بینی ایجاد می شود و در نتیجه زمان بهبودی سریع تری را به همراه دارد. متخصصان پیشنهاد می کنند که می توان بعد از چند روز جراحی بینی بسته آرایش کرد.

پیشنهاد مطالعه
نحوه کوچک کردن شاخک ها به وسیله توربینوپلاستی

هنگام آرایش بعد از جراحی بینی باید به نکاتی توجه کرد :

  1. آرایش نکردن روی برش: همیشه باید به یاد داشته باشید که روی برش آرایش نکنید.
  2. تمیزی: هر زمان که بعد از جراحی بینی آرایش می کنید، به یاد داشته باشید که قبل از آرایش، لوازم آرایش و همچنین پوست را کاملا تمیز کنید.
  3.  فشار وارد نکنید: به خاطر داشته باشید که روی بینی یا نزدیک آن فشار وارد نکنید.

 

مطالب پیشنهادی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *