رسپینگ بینی چقدر هزینه دارد و چگونه است؟

رسپینگ بینی چقدر هزینه دارد و چگونه است؟

بررسی سوهان کشیدن بینی

امروز در این مقاله می خواهیم شما دوستان عزیز را با روش رسپینگ بینی آشنا کنیم تا بدانید که این روش چیست و چه خطرات و عوارضی یا چه فوایدی دارد. پس توصیه می کنیم تا پایان این مقاله ما را همراهی کنید و اطلاعات سود مندی به دست آورید. به این روش اصطلاحا سوهان کشیدن بینی می گویند که استاندارد می باشد و عیب های ظاهری و درونی بینی را برطرف خواهد ساخت.


همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :


جراح بینی اصفهان |  جراحی زیبایی بینی اصفهان | رسپینگ بینی چقدر هزینه دارد و چگونه است؟

رسپینگ بینی

در این جراحی در حین عمل دردی احساس نمی شود اما بعد از آن با از بین رفتن اثر بیهوشی کمی درد را حس خواهید کرد که البته با خوردن مسکن می توان آن را برطرف نمود. اگر فکر می کنید که این کار باعث نمی شود تورم و یا کبودی داشته باشید اشتباه می کنید چون این علامت ها طبیعی بوده و به با گذشت زمان کاملا بهبود می یابند. در این روش از ابزاری مانند ابزار سوهان کشیدن ناخن می باشد که کاری مشابه دارند.

سوهانی که استفاده می گردد از جنس فلز یا تنگستن بوده که قدرت بیش تری دارد و در حین جراحی این سوهان را بالا و پایین می برند تا تیغه ها و قوز های روی بینی به طور کامل صاف و یک دست شوند. اگر بینی شخص دارای قوز زیادی باشد نمی توان همه آن را با این روش برطرف ساخت و باید بینی دچار شکستگی و جا به جایی شود.

پیشنهاد مطالعه
جراحی بینی نیمه فانتزی دکتر مجید راستی

همانطور که می‌دانید جراحی به دو روش باز و بسته انجام می شود در روش سوهان کشیدن بینی عمل بینی به صورت بسته انجام می‌شود جراحی بسیار اهمیت دارد چرا که باید از ایجاد التهاب در بافت ها جلوگیری کرد و تا جای ممکن جراحی بینی رابه صورت غیر تهاجمی انجام داد سوهان کشیدن بینی تحت بیهوشی عمومی در کلینیک مرکز جراحی انجام می‌شود سوهان کشیدن بینی برای مدت زمان بسیار طولانی است که در جراحی بینی مورد استفاده قرار می گیرد اما اخیراً برای آسان تر کردن این روش ابزارهای جدیدی افتتاح شده اند که نتایج این کار را بهبود دادند امروزه سوهان های پیشرفته که با تکنولوژی روز ساخته شده‌اند پیشرفت بزرگی در زمینه جراحی بینی ایجاد کرده اند.

رسپینگ بینی همان برداشتن قوز خفیف یا به عبارتی هم می توان گفت قوز باقی مانده از عمل جراحی بینی است که نتیجه ای که به ما می دهد بهبودی وضعیت ظاهری صورت است. اگر قوز بینی شما باعث شده که احساس نارضایتی از خود داشته باشید اصلا جای نگرانی نیست چرا که تا کنون روش های استاندارد مناسبی کشف شده که سرانجام باعث خرسندی شما از آن خواهد شد. بله! اگر مشکل شما با بینی خود فقط قوز و یا برآمدگی کوچکی بر روی ان است به راحتی می توانید با بهره گیری از این عمل مشکل خود را برطرف کنید و اعتماد به نفس خود را مجددا باز یابید.

رسپینگ بینی بعد از عمل

افرادی که بینی خود را عمل زیبایی می کنند و از نتیجه آن راضی نمی باشند به انجام رسپینگ بینی روی می آورند که به اصلاح شکل و فرم بینی می پردازد. جراح اگر صلاح بداند برای اصلاح فرم بینی یا قوز را برطرف می کند و یا قوس مناسبی به آن می دهد. این روش بدون شکستگی انجام خواهد گرفت و بعد از استئوتومی بینی پزشک از روش سوهان کشیدن استفاده خواهد کرد.

پیشنهاد مطالعه
آيا نوع بيني بر الگوي عمل تأثيري دارد؟

شاید شما نیز افراد زیادی را دیده باشید که از فرم بینی خود نا راضی بوده اند و دست به عمل بینی زده اند اما پس از مدتی که ورم ان از بین رفت و دوران نقاهت را سپری کردند، متوجه شدند که آن فرم شکل دلخواه آنان نبوده و دوباره در پی آن هستند که شکل بینی خود را اصلاح کنند. در این گونه موارد وقتی فرد به پزشک متخصص خود رجوع می کنند با اصطلاحی به نام رسپینگ بینی مواجه خواهد شد که هدف این کار اصلاح نواقص بعد از عمل بینی می باشد.

رسپینگ بینی با بی حسی

در اتاق عمل برای تراشیدن قوز بینی همان طور که در بالا توضیح داده شد از بی حسی موضعی یا عمومی استفاده می شود برای این که بیمار دردی را حس نکند اما ممکن است بعد از جراحی کمی در ناحیه بینی درد داشته باشد که کاملا طبیعی است چون اثر بی هوشی از بین رفته است. دردی که به وجود می آید کاملا طبیعی است و به مرور زمان بهتر خواهد شد. نوع بی حسی بستگی به تشخیص پزشک شما دارد.

در بی حسی موضعی فقط بینی و ناحیه اطراف آن بی حس می شود و فرد همه اتفاقات و حتی لرزش و فشار روی بین خود را حس می کند و همه چیز را می بیند. ولی در بی حسی کامل فرد چیزی از اتاق عمل را به یاد نمی آورد. این روش برای سلامت شخص خطر ناک می باشد و بهتر است به دلیل کوتاه بودن زمان انجام جراحی از بی حسی موضعی استفاده شود.

جراح بینی اصفهان |  جراحی زیبایی بینی اصفهان | سوهان‌ کشیدن بینی بعد از عمل

هزینه رسپینگ بینی

هزینه های انجام عمل بینی بستگی به مشکل شما و پزشکی که شما به او مراجعه کرده اید دارد. بهتر است این را بدانید که قبل از عمل هم شما هزینه های سی تی اسکن و آزمایش خون و دیگر آزمایش های مرتبط را دارید که جدا از هزینه خود عمل می باشد. برای اطلاع پیدا کردن از هزینه ها می توانید به جراح مراجعه کرده و نرخ واقعی را متناسب با بینی خود و مشکلات آن بپرسید. توجه کنید که نرخ برای هر نوع مشکل بینی فرق دارد.

پیشنهاد مطالعه
جراحی بینی و سپتوپلاستی برای درمان ترشحات پشت حلق

قیمت رسپینگ بینی بستگی به نوع جراح منتخب شما هم دارد. سوهان بینی که مهم ترین ابزار کار می باشد انواع متفاوت و مختلفی دارد که متناسب به نوع قوز یعنی اگر اندازه آن بزرگ یا متوسط و یا نرمال باشد فرق دارد. روشی که بسیار متداول تر و رایج تر از روش بسته می باشد روش باز است که در آن حفره های کوچکی روی بینی را سوراخ خواهند کرد واز داخل به اصلاح قوز بینی می پردازند.

در جریان عمل متخصص بیهوشی باید ابتدا کار بیهوشی و یا بی حسی بیماران را شروع کند تا پزشک بتواند عمل جراحی را انجام بدهد و بیمار درد و ناراحتی احساس نکند هزینه پزشک متخصص بیهوشی نیز باید از طرف بیمار حساب شود استفاده از تجهیزات اتاق عمل نیز دارای هزینه است و در کنار این مسائل فرد قبل از عمل باید در جلسات مشاوره با پزشک شرکت کنند از آنجایی که حق بیمه به جراحی‌های زیبایی تعلق نمی گیرد تمامی هزینه عمل باید از طرف خود بیمار حساب شود.

رسپینگ بینی دو نوع دارد که یک روش باز و یک روش بسته خواهد بود. که از روش اول بیش تر استفاده خواهد شد. روش بسته زمانی که جراحی بینی ثانویه باشد و به منظور ترمیم صورت می گیرد. هر دو این ها بسیار مطمئن و تضمینی هست اما لازم به ذکر است که از روش بسته باید شش ماه بعد از عمل استفاده گردد.

3 دیدگاه در “رسپینگ بینی چقدر هزینه دارد و چگونه است؟

  1. سلام
    من در اسفند ۱۴۰۲ بینی ام را عمل کردم الان یک قوز دراومده دکتر گفته بعد دوماه بیا سوهان کشی میخوام ببینم باید دوباره به دکتر هزینه پرداخت کنم؟

    1. با سلام
      این مسئله نزد پزشکان مختلف متفاوته و قانون خاصی نداره
      اما از لحاظ اخلاقی اینه که اگه تو مطب انجام میشه هزینه نداره و اگه با بیهوشی باشه فقط هزینه بیهوشی پرداخت بشه

  2. درود
    من بینیم قوز خفیفی داره و نمیخوام عمل رینوپلاستی انجام بدم آیا برای بینی که عمل نشده هم میشه رسپینگ انجام داد یا فقط برای افرادی هست که عمل کردن؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *