بازگشت قوز بینی بعد از عمل رینوپلاستی

بازگشت قوز بینی بعد از عمل رینوپلاستی

آیا قوز بینی بعد از عمل برمی گردد؟

بازگشت قوز بینی | پاسخ به این سوال بستگی به موارد متعددی دارد. به‌عنوان مثال ممکن است . برامدگی روی استخوان بینی بعد از عمل ناشی از وجود استخوان باشد. در این حالت پزشک متخصص یا عمل جراحی ترمیمی یا سوهان کشیدن را پیشنهاد می‌کند و قوز بینی به‌طور کامل رفع می‌شود.

اما در برخی موارد به‌خصوص در جراحی بینی‌های گوشتی که پوست ضخیم‌تر است . بهبود تورم ممکن است به زمان بیشتری احتیاج داشته باشد. به همین دلیل بسیاری از افراد حس می‌کنند که بینی آن‌ها پس از عمل قوز دارد. در این گونه موارد معمولاً تورم پس از مدتی کاهش می‌یابد . اما حتماً باید با پزشک جراح بینی اصفهان هم مشورت کنید.


مطالب خواندنی و آموزنده دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان :

جراح بینی اصفهان | بازگشت قوز بینی بعد از عمل رینوپلاستی

عوامل موثر در بازگست قوز بینی بعد از عمل

عوامل متعددی ممکن است بر بازگشت قوز بینی بعد از عمل زیبایی موثر باشند که برخی از آن‌ها عبارتند از:

سن بیمار

در برخی از نوجوانان پس از جراحی بینی، بینی هم‌چنان به رشد خود ادامه می‌دهد. از این رو با تغییراتی که صورت می‌گیرد ممکن است موجب بدشکلی بینی پس از عمل جراحی شود. بسیاری از جراحان در سنین کم اقدام به عمل جراحی بینی نمی‌کنند.

پیشنهاد مطالعه
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بینی

احتمالات پیش‌بینی نشده

هیچ تضمین صد در صدی برای عدم برگشت در عمل بینی وجود ندارد. زیرا کنترل تمامی موارد در دست جراحان بینی نیست. بعضی برگشت‌ها به‌علت مشکلات ساختاری یا عوامل دیگری مانند بیماری‌ها رخ می‌دهند.

توصیه‌های تکمیلی پس از عمل بینی

برای پیش‌گیری از برامدگی استخوان بینی بعد از عمل تیغه باید به دستورالعمل‌هایی که به شما ارائه می‌شود . به‌دقت عمل کنید. برخی از این موارد عبارتند از:

  1. به‌مدت ۶ ماه چسب را به‌شکلی که پزشک به شما آموزش می‌دهد، مورد استفاده قرار دهید.
  2. به‌هیچ عنوان قسمت‌های برآمده را بدون مشورت با پزشک دستکاری نکنید و ماساژ ندهید.
  3. در صورت مشاهده‌ی برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل پس از گذشت ۶ ماه حتماً به پزشک مراجعه کنید. پزشک در صورت نیاز با یک بی‌حسی ساده و با وسیله‌ای شبیه سوهان از داخل قوز بینی را برطرف می‌کند.
  4. اگر پس از جراحی بینی پس از ۶ الی ۱۲ ماه بینی شکل مناسب پس از عمل خود را نداشته باشد . جراح دست به عمل جراحی ترمیمی برای برداشتن برآمدگی استخوان بعد از عمل بینی می‌زند. اما از آن‌جایی که در جراحی دوم پزشک با یک ساختار بینی بسیار ضعیف سر و کار دارد . باید از مهارت کافی برای باقی نماندن زخم‌های جراحی برخوردار باشد.
  5. افرادی که برای جراحی زیبایی بینی اقدام می‌کنند . ممکن است به‌ علت درد استخوان بینی بعد از عمل یا ترس از بازگشت برآمدگی استخوان بینی پس از عمل یا مرگ هنگام جراحی، در تصمیم خود تردید کنند. اما در صورت لزوم برای جراحی آنچه که باید به آن بسیار دقت کرد . تخصص و تجربه‌ی پزشک جراح است. به همین دلیل باید در جلسات مشاوره‌ی قبل از عمل بینی در مورد انتظارات خود و سوالاتی که در ذهن دارید، با پزشک خود صحبت نمایید.
پیشنهاد مطالعه
تاثیر هوای سرد بر نتایج رینوپلاستی

جراح بینی اصفهان | عارضه چسبندگی بینی پس از عمل بینی .
زمان بهبود برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل چقدر است؟

بعد از عمل جراحی بینی حدوداً یک سال به بدن فرصت داده می‌شود . تا بتواند تورم ناشی از جراحی را التیام بخشد. البته در برخی موارد پزشک متخصص تشخیص می‌دهد . که برای تسریع روند التیام تورم از کورتیکواستروئید‌ها (کورتون) استفاده شود. در صورتی‌که برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل پس از یک سال هم مشاهده شود . باید برای سوهان کشیدن یا جراحی بینی ترمیمی به پزشک مراجعه کنید.

درمان برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل چگونه است؟

پاسخ به این سوال هم کاملاً بستگی به این موضوع دارد . که قوز بینی بعد از عمل ناشی از چیست؟ اگر برآمدگی پل بینی بعد از عمل به‌دلیل تورم یا تشکیل پینه باشد امید می‌رود . که حداکثر تا یک سال خود‌به‌خود درمان شود. اگرچه برخی پزشکان برای تسریع فرآیند التیام تورم از کورتون استفاده می‌کنند . ولی از آن‌جایی که هر دارویی عوارض خاص خود را دارد . بهتر است تورم توسط خود بدن بهبود یابد.

پیشنهاد مطالعه
مسافرت زمینی و هوایی بعد از عمل بینی

در صورتی‌که علت برآمدگی استخوان بینی بعد از عمل، وجود استخوان‌های اضافه باشد. پزشک با معاینه میزان استخوان اضافی در جهت تجویز سوهان یا عمل جراحی ترمیمی اقدام می‌نماید.

آیا قوز بینی بعد از عمل برمیگردد ؟

هر چیزی در این جهان احتمال دارد و بازگشت قوز بینی بعد از عمل زیبایی یا ایجاد فرورفتگی استخوان بینی هم از این قاعده مستثنی نیست. از جمله عواملی که ممکن است موجب قوز بینی بعد از عمل شود . تورم، ایجاد پینه و وجود استخوان اضافه است. معمولاً تورم و ایجاد پینه پس از گذشت یک سال خود‌به‌خود بهبود می‌یابد . اما اگر مشکل وجود استخوان اضافی باشد ممکن است . که به عمل جراحی بینی ترمیمی یا سوهان احتیاج داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *