ویروس کرونا و تاثیر آن در کاهش حس بویایی

ویروس کرونا و تاثیر آن در کاهش حس بویایی

ویروس کرونا و تاثیر آن در کاهش حس بویایی | اخیرا مشاهدات دانشمندان بریتانیایی نشان می‌دهد که ارتباطی بینی ویروس کرونا و کاهش حس بویایی وجود دارد و می تواند یکی از اصلی ترین نشانه های ابتلا به کرونا ویروس ( کووید ۱۹) باشد.

پژوهشگران بریتانیایی با بررسی ابتلایان به ویروس کرونا در چین، ایتالیا، اسپانیا و کره جنوبی دریافته اند که حدود یک سوم افراد مبتلا به کرونا در ابتدا پیش از بروز نشانه های سه گانه ویروس کرونا یعنی تب، سرفه، خشکی و تنگی گلو از بین رفتن حس بویایی که به اصطلاح نابویایی در علم پزشکی مطرح است دچار شده‌اند.

ویروس کرونا و تاثیر آن در کاهش حس بویایی

دلایل ایجاد کاهش حس بویایی

عارضه نابویایی از عارضه های مرسومی برای دچار شدن آن نیست و معمولا افراد دارای حساسیت فصلی، پولیپوز و سینوزیت حاد و همچنین در مواردی مثل انجام عمل بینی که پس از عمل بینی فرط به طور موقت به دارای کاهش حس بویایی می‌شود. اما ارتباط بین کووید ۱۹ و کاهش حس بویایی می‌تواند یکی از نشانه های ابتلا به این ویروس مرگبار باشد.

پیشنهاد مطالعه
جراح بینی طبیعی در اصفهان

 

همانطور که توضیح داده شد کاهش حس بویایی همانند آنچه پس از عمل بینی شاهد آن هستیم در ابتلا به ویروس کرونا نیز می‌تواند مقطعی باشد و فرد مبتلا به طور موقت با کاهش حس بویایی روبرو شود و پس از آن بهبود یابد و چندی بعد نشانه های مثل اب، سرفه و خشکی گلو را شاهد باشد.

همچنین به گفته کلر هاپکینز، رئیس انجمن راینولوژی بریتانیا در بعضی موارد می‌تواند نشانه کاهش حس بویایی تنها علائم ابتلا به کرونا باشد و فرد مبتلا علائم دیگر کرونا ویروس (کووید ۱۹) را نداشته باشد که این موضوع بیشتر در افرادی که دارای ویروس کرونا خفیف باشند و یا دارای سیستم ایمنی قوی باشند بیشتر مشاهده شده است.

پیشنهاد مطالعه
جراحی بینی گوشتی در اصفهان

پس اگر شاهد کم شدن حس بویایی شوید می‌تواند یکی از علائم اولیه ابتلا به ویروس کرونا باشد و می‌توانید با اقدام سریع و جلوگیری از ارتباط با اطرافیان به جنگ این ویروس جهانی و مرگبار بروید و شانس بهبودی و انتقال ندادن این ویروس را به اطرافیان بالا ببرید.

پیشنهادی برای شما:

اگر شما هم مانند سایر دوستانی که به دنبال جراح خوب برای انجام جراحی زیبایی بینی خود هستند گیج و سرگردان شده اید و نمیدانید کدام جراح بینی و پلاستیک را انتخاب کنید، ما به شما پیشنهاد میکنم آقای دکتر مجید راستی اردکانی جراح پلاستیک اصفهان و جراح بینی اصفهان را به عنوان جراح خود برای انجام جراحی های زیبایی بینی خود انتخاب کنید، بدون شک این انتخاب از بهترین انتخاب های شما خواهد بود چرا که دکتر مجید راستی از پزشکان خوب، ماهر، باتجربه  هستند که عمل های جراحی بینی را با دانش بالا و تجربه های زیاد در این زمینه انجام می دهند.


دکتر مجید راستی اردکانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

جراح بینی اصفهان

برای اطلاع از آدرس و ساعات کاری و ثبت نوبت به بخش تماس سایت مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *