انواع و روش‌های جراحی زیبایی بینی

انواع و روش‌های جراحی زیبایی بینی

 

همه روش‌های جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) يكسان عمل نمی‌کنند. به‌عبارت‌دیگر، روش‌ها بسته به نیازهای شما به‌عنوان بيمار متفاوت هستند. سه روش جراحی زیبایی بینی وجود دارد.

جراحي زيبايي بسته بيني

جراحي زيبايي بسته رایج‌ترین نوع جراحی زیبایی بینی (رینوپلاستی) بوده . تمامي برش‌های ایجادشده در داخل بینی بوده و هيچ زخم خارجي وجود ندارد. دسترسي به استخوان و غضروف براي انجام تغییرات لازم از طریق کشیدن بافت نرم بيني اندکی به سمت بالا، فراهم می‌شود.

معمولا جراحی بسته بینی ، به دلیل ماهیت کمتر تهاجمی آن و نداشتن عوارض عمل جراحی بینی، داراي مزاياي زير می‌باشد:‌

  • کاهش تحریک‌پذیری بافت بینی (با توجه به عدم وجود یک برش کلوملا)
  • کاهش احتمال افتادگي بخش محافظ نوك بيني
  • كاهش احتمال ادما پس از عمل
  • زخم مشخص كمتر
  • صرف زمان کمتر در اتاق عمل
  • دوره بهبودي سریع‌تر بعد از عمل
پیشنهاد مطالعه
ترمیم سوختگی با جراحی پلاستیک-بخش اول

جراحی زیبایی باز بینی

زماني كه پيوند گسترده يا جراحي ثانويه موردنیاز باشد، شما ممکن است به یک عمل جراحی باز بینی نیاز داشته باشيد. برخی از جراحان بسته به آموزش و مهارت خود جراحی زیبایی باز بینی را به‌عنوان روش اصلی خود انتخاب می‌کنند. روش عمل باز بینی برای بیماران دارای شرايط زير بهترين گزينه است:‌

  • افتادگی دریچه‌های بینی در اثر رفع برآمدگی در جراحی قبلی
  • ناهنجاری‌های ژنتیکي، ساختاري در بینی (به‌عنوان‌مثال شکاف کام و لب)
  • ناهنجاری‌های اکتسابی در بینی (به‌عنوان‌مثال ضربه شدید که نیاز به پیوند بيني دارد)
  • نارضایتی از ظاهربینی بعد از عمل جراحی قبلی

عمل جراحی زیبایی ثانويه بینی

عمل جراحی ثانویه بینی یک جراحی متعاقب پس از عمل جراحی اولیه است. به‌طورمعمول بیمارانی که از نتایج جراحی اولیه راضی نبوده‌اند و یا در پی تغییرات بیشتری هستند که در جراحی اولیه به آن دست نیافته‌اند،‌ جراحی ثانویه را انتخاب می‌کنند. مشکلات تنفسی ایجادشده توسط عمل جراحی اولیه نسبتاً شایع است. در بسیاری از موارد، جراحی ثانویه یک گزینه برای کسانی است که تمایل به حصول نتایج مطلوب را دارند. اکثر جراحان دارای نرخ جراحی ثانویه حدود ۱۵-۱۰٪ هستند. اگر نرخ جراحی ثانویه پزشکی صفر باشد، بیماران به‌احتمال‌زیاد جراحی‌های بعدی را توسط پزشک دیگری انجام می‌دهند. دلیل اصلی انجام جراحی ثانویه مشکل تنفسی یا وجود برآمدگی یا ناصافی در پل بینی است.

پیشنهاد مطالعه
نمونه جراحی بینی مردانه توسط جراح بینی اصفهان

جراحی بینی با لیزر

شما ممکن است در بسیاری از سایت‌های کلینیک‌های زیبایی تبلیغات زیادی درباره جراحی بینی بدون تیغ یا زیبایی بینی بدون جراحی به‌وسیله لیزر خوانده باشید، اما واقعیت این است که لیزر بینی به‌هیچ‌وجه نمی‌تواند شکل ظاهری بینی را عوض نماید. عمل زیبایی بینی لیزر معنا ندارد. از لیزر تنها در عمل‌های جراحی چشم و پوست استفاده می‌شود. منظور از جراحی بینی با لیزر این است که خونریزی بعد از عمل کم با شد یا مثلاً بیمار با ورم بینی مواجه نشود، اما این مشکلات در واقع علائم طبیعی یک جراحی موفق بینی هستند، بعلاوه این مسئله که لیزر به هیچ وجه نمی‌تواند ساختار بیبنی را اصلاح کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *