سوهان کشیدن بینی  بعد از عمل بینی

سوهان کشیدن بینی بعد از عمل بینی

سوهان کشیدن بینی بعد از عمل یکی سوالات پر تکراری می‌باشد که بیمارانی که جراحی زیبایی بینی انجام داده اند و از نتیجه جراحی خود رضایت کامل را ندارند برای ایجاد اصلاحات بینی به انجام سوهان کشیدن بینی بعد از عمل روی می‌آورند.

موارد استفاده از سوهان کشی بینی

سوهان کشی بینی یا رسپینگ با استفاده از ابزار رسپینگ برای اصلاح شکل پل بینی در حین جراحی زیبایی بینی انجام می‌شود و جراح با استفاده از این ابزار در طول عمل بینی به شکل دهی پل بینی اقدام می‌کند و مواردی مثل قوز بینی را اصلاح کرده و یا به پل بینی قوس مناسب می‌دهد.

 

این ابزار یکی از اصلی ترین ابزارهای مورد استفاده در عمل زیبایی بینی می‌باشد که برای تغییر شکل دادن پل بینی یا روی بینی کاربرد دارد. سوهان کشی بینی به دلیل آنکه بدون ایجاد شکستگی در استخوان بینی باعث رفع قوز بینی می‌شود و قوس مناسب را می‌شود به استخوان بینی داد روش متداول در حین عمل زیبایی بینی می باشد.

پیشنهاد مطالعه
جراحی بینی با لیزر

تفاوت روش استئوتومی با سوهان کشی بینی

همانطور که توضیح داده شد سوهان کشی بینی برای فرم دهی پل بینی و از بین بردن قوز بینی استفاده می‌شود. اما اگر قوز بینی بیمار زیاد باشد با روش سوهان کشی جراح قادر نیست تا آن حجم از قوز را بردارد و باید از روش استئوتومی که با شکستن استخوان بینی انجام می‌شود به برداشتن قوز بینی اقدام نماید. اما امکان دارد با وجود استفاده از روش استئوتومی پس از آن جراح برای فرم دهی نهایی از سوهان بر روی تیغه بینی استفاده نماید.

 

استفاده از سوهان کشی بینی پس از جراحی

امکان دارد تا پس از جراحی بینی به دلیلی قوز بینی به طور کامل توسط جراح برداشته نشود و یا قوس دلخواه بیمار بر روی پل بینی به وجود نیامده باشد. در این شرایط بنا به درخواست بیمار می‌توان با سوهان کشی بینی شکل مناسب را به تیغه بینی داد اما برای این کار نیاز است تا بیمار بیهوش شود و قسمت زیر نوک بینی برش داده شود تا ابزار سوهان از آنجا به پل بینی برسد و اصلاحات لازم را انجام دهد. در این روش نسبت به جراحی اولیه بینی زمان کمتری لازم است و از حساسیت کمتری برخوردار است و می‌توان اصلاحات لازم را در پل بینی پس از عمل بینی برای بیمار ایجاد کرد.

پیشنهاد مطالعه
چه چیز هایی در یک جراحی زیبایی بینی موثر است؟

در صورت مفید بودن مطلب را با دیگران هم به اشتراک بگذارید.

دکتر مجید راستی اردکانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

جراح بینی اصفهان

برای اطلاع از آدرس و ساعات کاری و ثبت نوبت به بخش تماس سایت مراجعه نمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *