روانشناسی در جراحی بینی

روانشناسی در جراحی بینی

جراحی بینی از دیدگاه روانشناسی

روانشناسی در جراحی بینی | در هر زمان انسان‌ها با توجه به موقعیت جغرافیایی و ارزش‌های قومی و فرهنگی جامعه خود، از ابزارها و راهکارهای مختلفی را برای دستیابی به زیبایی استفاده می‌کنند. زیبایی یک امر نسبی است. و همه دوست دارند به حداکثر آن دست یابند. با پیشرفت علم پزشکی و ابزارها و تجهیزات مربوط به آن، جراحی پلاستیک برای ترمیم ضایعات مختلف جایگاه خود را پیدا کرد. و امروزه افراد برای افزایش زیبایی نیز از آن بهره می‌برند و عمل زیبایی رواج بالایی یافته است.

جراحان بینی از نظر عملکرد به جز مهارت باید از قدرت خلاقیت بالایی برخوردار باشند به دلیل اینکه جراحی برای زیبایی است و مهارت‌های پزشک عامل موفقیت است و قدرت زیبایی ‌شناسی در آن بسیار اهمیت دارد پس جراح بینی اصفهان را می‌توان یک پزشک هنرمند دانست.

هرساله تعداد زیادی جراحی زیبایی در ایران انجام می‌شود که در میان آنها جراحی زیبایی بینی بیشترین آمار را به خود اختصاص می‌دهد.

جراح بینی اصفهان | کج شدن نوک بینی بعد از عمل زیبایی بینی .


مطالب پیشنهادی جراح بینی اصفهان دکتر مجید راستی :

روانشناسی در جراحی بینی

اگر از کسانیکه قصد انجام جراحی زیبایی بینی را دارند بپرسید چرا میخواهید این عمل را انجام دهید شاید جواب همگی یکسان باشد: “میخواهیم بینی زیباتری داشته باشیم”. البته ممکن است برخی در کنار آن بخواهند که وضعیت تنفس آنها هم بهتر شود. ولی اگر سوال شود که برای چه میخواهید بینی زیباتری داشته باشید و یا اینکه منظور از بینی زیبا چیست، جوابها مطمئنا یکسان نخواهد بود.

پیشنهاد مطالعه
علت خارش بینی بعد از جراحی بینی

اگر پاسخ به این دو پرسش هم مانند سوال قبلی یکی بود کار برای جراح و بیمار خیلی ساده تر بود.

اختلال بد شکلی بدن چیست؟

در روانشناسی اختلالی به نام بدشکلی بدن وجود دارد که نوعی اختلال شبه جسمی (سوماتوفرم) است. در این افراد یک احساس ذهنی مداوم وجود دارد که بدن و ظاهر آنها زشت است؛ با این وجود که ظاهر آنها طبيعی و يا تقريبا طبيعی است. برخی از افرادی که اقدام به انجام عمل‌های زیبایی می‌کنند دچار این اختلالات هستند و این افراد اگر هم عمل‌های زیبایی با بهترین نتیجه را انجام دهند، باز هم احساس رضایت از خود نخواهند کرد.

جراح بینی اصفهان | جراحی بینی کج

روانشناسی در جراحی بینی

انگیزه افراد برای انجام این عمل بسیار متفاوت و در برخی موارد برای خود او هم ناشناخته است. شاید بتوان گفت که بهترین انگیزه داشتن چهره ای بهتر و احساس خوبتر نسبت به خود باشد.

در حقیقت خود فرد یک دلیل روشن و معقول برای خودش دارد. بعضی افراد از این جراحی انتظار بهبود شرایط کار و یا زندگی خصوصی دارند و یا بدلیل فشار و یا تشویق دیگران تن به این عمل میدهند که البته اینها تا حد زیادی توقعات منطقی نیستند و عدم تحقق آنها ممکن است به نارضایتی او پس از جراحی بیانجامد.

پیشنهاد مطالعه
جراح بینی استخوانی خانم در اصفهان

باید در نظر داشت که نتایج جراحی هیچگاه صد در صد و کامل نبوده و گاهی ممکن است اشکالاتی وجود داشته باشد. اگر این ایرادات عمده و چشمگیر باشد، باید توسط جراح برطرف شود ولی بعضی نقایص کوچک بوده و غالبا نیاز به اصلاح ندارد.

جراح در جلسات مشاوره باید ارزیابی دقیقی از نظر روحی از بیمار انجام دهد و چنانچه موارد زیر را در او تشخیص داد باید از انجام آن صرف نظر نماید:

۱- داشتن انگیزه های نامشخص و یا نامربوط، مثل امید به موفقیت در کار و زندگی پس از جراحی.
۲- داشتن انتظارات غیر واقعی همانند تغییر در کل چهره ویا ایجاد یک بینی صد در صد ایده آل
۳- داشتن اختلالات شخصیتی همانند وسواس، خود شیفتگی، پرخاشگری، افسردگی و غیره

دلایل نیاز به جراحی بینی

یکی از علل مهم در افرادی که عمل جراحی بینی انجام می دهند افزایش اعتماد به نفس است. بهتر است شخص از نظر شخصیتی روی خودش کار بکند وعمل بینی را آخرین گزینه قرار دهد. دقت کنید که جز افراد زیر نباشید و اگر بودید حتما قبل از عمل به روانشناس یا روانپزشک مراجعه نمایید.

۱-خود بیمار انگاری: دراین بیماری شخص علارغم بد نبودن ظاهر بینی وبدن، خودرا بدتر از چیزی که هست فرض می کندو دنبال جراحی های زیبایی متعدد می گردد.اگر شخص بار اولش باشد گاهی پزشک هم متوجه نمی شود.

پیشنهاد مطالعه
تکنولوژی‌های جدید جراحی زیبایی بینی

۲-وسواس: این افراد کمال گرا هستند ومی خواهند بینیشان هیچ نقصی نداشته باشد.این ها هم خودشان اذیت می شوند ،هم پزشک را اذیت می کنند.

۳-بهبود مشکلات زندگی با جراحی بینی : گاهی اوقات می بینیم فرد مشکلات زیادی در زندگی دارد . و در آنها ناکام است و می خواهد با عمل بینی شروع تغییر را در زندگی ایجاد کند. نمونه آن خانمی است که شوهرش همسر دیگری اختیارکرده و می خواهد عمل بینی انجام دهد . تا خود را اثبات نماید،یا در مراجعین، قهرمان کشتی داشتیم که پسر جوانی بود . و به علت عدم موفقیت مالی می خواست بینی اش را عمل کند . و کشتی را کنار بگذارد و زندگی جدیدی را شروع نماید.

جراح بینی اصفهان | انتخاب جراح بینی ..

جراحی بینی در چه افرادی موجب افزایش اعتماد به نفس می‌شود؟

در افرادی که ظاهر بینی‌شان واقعا دچار مشکل هست. مثلا افرادی که بینی خیلی بزرگ یا نامتقارن دارند جراحی زیبایی بینی می‌تواند . منجر به افزایش اعتماد به نفسشان شود.

به افرادی که احساس نارضایتی از ظاهر بینی خود دارند توصیه می‌کنیم . ابتدا با یک متخصص جراحی بینی مشورت کنند  . که آیا همانطور که آنها گمان می‌کنند ظاهر بینی آنها دچار مشکلی هست یا خیر  ؟ و اگر پزشک متخصص تشخیص داد که ظاهر بینی آنها مشکلی ندارد . و نیازی به جراحی نیست می‌توانند برای غلبه بر این احساس نارضایتی در خود از یک روانشناس کمک بگیرند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *