آیا رانندگی بعد از جراحی بینی امکان پذیر است ؟

آیا رانندگی بعد از جراحی بینی امکان پذیر است ؟

آیا رانندگی بعد از عمل بینی ممکن است؟

بعد از عمل بینی شما دچار شرایط ناپایداری از لحاظ جسمی و روانی خواهید شد. به همین دلیل بعضی افراد در مورد رانندگی بعد از عمل بینی نگران هستند و در مورد شرایط آن سوال می‌پرسند. باید گفت رانندگی بعد از عمل بسته به شدت مداخله و زمانی که از عمل گذشته است می‌تواند شرایط متفاوتی داشته باشد. در حالت کلی باید گفت که به جز روزهای ابتدایی با حضور یک همراه می‌توانید رانندگی کنید. در این مقاله به بررسی بیشتر رانندگی بعد عمل بینی و محدودیت‌های آن می‌پردازیم.


همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :


جراح بینی اصفهان |  جراحی زیبایی بینی اصفهان |  آیا رانندگی بعد از عمل بینی امکان پذیر است ؟رانندگی بعد از عمل بینی

رانندگی بعد از عمل بینی

بیهوشی تجویز شده شما را در حین عمل آرام می‌کند و اطمینان می‌دهد که هیچ دردی احساس کنید. با این حال، پس از از بین رفتن داروی بیهوشی هنوز مقدار مشخصی از دارو در بدن شما وجود دارد. اگرچه بیمار هوشیار است اما همچنان دچار سرگیجه و خواب آلودگی است. درک و توانایی شما برای واکنش به شدت محدود شده است. به همین علت بعد از ترخیص از بیمارستان نباید پشت فرمان بنشینید. رانندگی بعد از عمل بینی در ساعات اولیه پس از ترخیص می‌تواند بسیار خطرناک باشد. در روز‌های بعد نیز رانندگی با محدودیت‌هایی روبرو است که در ادامه مقاله به شرح جزئیات آن می‌پردازیم.

پیشنهاد مطالعه
کالکشن جراحی های آبان توسط جراح بینی اصفهان

چند روز بعد از عمل بینی میشه رانندگی کرد؟

اگر قصد دارید بینی خود را عمل کنید بهتر است ابتدا با پزشک خود مشورت کنید و درباره عوارض احتمالی از جمله محدودیت رانندگی بعد از عمل بینی بپرسید. پزشکان موظفند پس از عمل، عوارض جانبی بیهوشی و محدودیت‌های فیزیکی احتمالی را به بیماران خود اطلاع دهند. اگر یک عمل جراحی به صورت سرپایی و تحت بیهوشی موضعی انجام شود، معمولا ممنوعیت ۲۴ ساعته رانندگی اعمال می‌شود. این مدت زمانی است که طول می‌کشد تا بدن انسان داروی بی حسی یا مسکن را تجزیه کند.

اما از آنجا که در اغلب عمل‌های زیبایی بینی از بیهوشی عمومی استفاده شده و شما دو الی سه ساعت در اتاق عمل باقی می‌مانید تاثیر دارو می‌تواند بیشتر باشد. به همین دلیل در صورت بیهوشی ۴۸ ساعت زمان لازم است تا اثر دارو کاملا از بدن شما خارج شود. اما بعد از آن همچنان توصیه می‌شود که از رانندگی طولانی مدت خودداری کنید. زیرا تورم‌ها در ناحیه بینی و صورت شما تا چند روز نسبتا زیاد است و این می‌تواند از لحاظ روانی و تمرکز شما را در شرایط نامتعادلی قرار دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود بین ۷ تا ۱۰ روز از رانندگی بعد عمل بینی پرهیز کنید.

پیشنهاد مطالعه
انواع روش های جراحی بینی

آیا می‌توانم بعد از عمل به تنهایی به خانه برگردم؟

یک عمل جراحی زیبایی، حتی اگر کم تهاجم در نظر گرفته شود، می‌تواند شما را از لحاظ جسمی و روانی تحت تاثیر قرار دهد. به همین علت زمان بهبودی کافی باید بعد از عمل در نظر گرفته شود. بیماران هرچقدر هم که بعد از عمل احساس راحتی کنند باید هنگام بازگشت به خانه همراهی شوند. ناپایداری وضعیت جسمانی می‌تواند باعث شود که در اثر فشارهای کم نیز دچار بدحالی شوید. به دلایل زیر رانندگی بعد از عمل بینی بلافاصله پس از ترخیص می‌تواند خطرناک باشد:

  1. رانندگی گاهی اوقات می‌تواند عضلات خاصی را تحت فشار قرار دهد و بدن شما را تحت فشار و استرس قرار دهد.
  2. در شدیدترین موارد، استرس زودهنگام روی زخم‌ها می‌تواند باعث باز شدن مجدد آن‌ها شود.

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | معایب و مزایا عمل بینی با قالب کنترلی

جراحی بینی و مسمومیت بعد از عمل

داروهای آرام بخش از نظر تعادل و رفلکس اثری مشابه الکل دارند. بیمار تحت عمل جراحی بینی – و به طور کلی بعد از هر نوع جراحی که شامل آرامبخشی است – در اولین ساعات پس از جراحی ممکن است دوره‌هایی از مسمومیت و سرگیجه را تجربه کند. این کاملا طبیعی است و به دلیل داروهایی است که برای خواباندن بیمار استفاده می‌شود. این احساس می‌تواند چند ساعت اما در برخی موارد حتی یک روز کامل طول بکشد. به همین دلیل پس از جراحی بینی بیمار باید موارد زیر را برای احتیاط بیشتر رعایت کند:

  • راه رفتن در کنار یک همراه که دست شما را بگیرد.
  • از موقعیت‌های خطرناک و محافظت نشده دوری کنید.
  • از ایستادن بدون حمایت خودداری کنید.
  • از موقعیت‌هایی که نیاز به تعادل دارند اجتناب کنید.
  • توجه داشته باشید که تمرکز شما کند شده است.
پیشنهاد مطالعه
مراقبت های لازم برای انواع جراحی بینی
بعد از جراحی بینی چه مدت استراحت کنیم؟

برای فعالیت بدنی یا ورزش حتی باید تا سه هفته بعد از عمل صبر کرد. بینی نباید به مدت ۶ هفته باد شود، همچنین باید به مدت ۶ هفته از شنا در استخر خودداری شود. در مدت نقاهت لازم است از هر عملی که ممکن است شما را در موقعیت خطرناکی قرار دهد و به بینی شما ضربه و فشار وارد شود خودداری کنید.

عمل جراحی بینی با استفاده از داروی بیهوشی عمومی انجام می‌شود و به همین دلیل بعد از به هوش آمدن آمدن نیز تا زمانی که دارو به طور کامل از بدن شما خارج شود دچار خواب آلودگی، خستگی و عدم تمرکز خواهید بود. به همین دلیل رانندگی بلافاصله پس از ترخیص از بیمارستان به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و باید همراهی داشته باشید تا شما را به خانه برگرداند.

بعد از رفع کامل اثر داروی بیهوشی نیز بهتر است تا چند روز از رانندگی پرهیز کنید. ناحیه بینی و صورت شما پس از جراحی متورم است و این می‌تواند باعث کاهش تمرکز شما شود. همچنین پانسمان روی بینی می‌تواند دامنه دید شما را کم کند. پس از یک هفته می‌توانید با خیال راحت رانندگی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *