با جراحی بینی گوشتی به دوست داشتن خود نزدیک‌تر باشید!

با جراحی بینی گوشتی، زیبایی، اعتماد به نفس و زندگی بهتر را به خود هدیه دهید!

جراحی بینی گوشتی  | شاید برای شما نیز جالب باشد که بدانید، طبق تحقیقات انجام شده توسط پروفسور تامیر، حدود ۲۴% انسان‌های روی کره زمین، دارای بینی گوشتی هستند. این مدل بینی رایج‌ترین شکل و فرم بینی در انسان‌ها است. به گزارش CBS NEWS، بینی گوشتی به بینی انیشتین نسبت داده شده است؛ چرا که در عکس‌های انیشتین، به وضوح می‌توان گوشتی بودن بینی را تشخیص داد.

شاهزاده فیلیپ و مارک روفالو نیز، از افراد سرشناسی بوده‌اند که دارای بینی گوشتی هستند. مشخصه اصلی بینی گوشتی، چربی ظاهری پوست، ضخامت پوست بینی، پهنای بینی و بزرگ بودن آن است.


همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :


جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی پهن و گوشتی

از کجا بدانیم بینی ما گوشتی است؟

بینی‌های گوشتی معمولا دارای منافذ باز زیادی هستند. پوست ضخیم در بینی گوشتی به وضوح دیده می‌شود. معمولا میزان ترشح غدد چربی در بینی‌های گوشتی به شدت زیاد است. پره‌های بینی در اکثر بینی‌های گوشتی، بزرگ و بیرون زده هستند. نوک بینی در بینی‌های گوشتی، پهن‌تر از سایر بینی‌ها است. غضروف بینی در بینی گوشتی معمولا پهن است.

در ادامه رایج‌ترین مشخصه بینی گوشتی از نظر دکتر میشل لی را اشاره می‌کنیم:

  1. پوست ضخیم
  2. غضروف کوچک و ضعیف
  3. پوشش بافت سنگین
  4. پره‌های بزرگ و گرد
پیشنهاد مطالعه
علت خونریزی بینی بعد از جراحی بینی چیست ؟

جراحی بینی گوشتی چگونه است؟

شاید جراحی بینی گوشتی یکی از پیچیده‌ترین و خاص‌ترین جراحی‌های بینی محسوب شود. در بینی گوشتی حجم زیادی از پوست ضخیم وجود دارد. این پوست در پروسه جراحی رینوپلاستی، باید نازک‌تر شود. کاهش ضخامت پوست بینی، باید بسیار حرفه‌ای و باظرافت انجام شود. هر گونه برداشت غیرحرفه‌ای از بافت پوست، موجب پدیدار شدن ناهمواری در بینی خواهد شد.

بخش مهم دیگر در جراحی بینی گوشتی، تقویت غضروف بینی است. وزن بینی گوشتی بسیار بیشتر از سایر انواع بینی است. پس بدیهی است که به‌دلیل همین وزن، فرد دچار مشکل افتادگی نوک بینی بعد از جراحی شود؛ چرا که ساختمان بینی چندان قدرتی برای مقابله با جاذبه و افتادگی بینی ندارد.

برای داشتن بینی با شکل و فرم مطلوب، باید ناحیه غضروفی بینی را تقویت کنید. برای این اقدام معمولا از غضروف گوش یا دنده پیوند زده می‌شود. گاهی نیز برای این اقدام از غضروف‌های مصنوعی برای بینی گوشتی استفاده می‌شود تا پایه قرارگیرنده در زیر پوست بینی، قوی و مستحکم باشد. بعد از این مرحله می‌توان پره‌های بینی را جمع کرد و استخوان بینی را برای ایجاد یک شکل و فرم مطلوب آماده کرد.

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | عمل بینی گوشتی

آیا جراحی بینی گوشتی، به صورت باز انجام می‌شود یا بسته؟

طبق گفته دکتر میشل لی، پزشک متخصص و فعال در کلینیک بورلی هیلز، شاید برای شما نیز سوال باشد که بدانید، جراحی بینی باز مناسب بینی گوشتی است یا جراحی بینی بسته؟ در واقع، باید پیش از توضیح، در خصوص تفاوت جراحی بینی گوشتی باز و بسته اطلاعات کسب کنید.

جراحی بینی بسته: در جراحی بینی بسته، کم‌ترین میزان برش در ناحیه زیر پره بینی ایجاد می‌شود و پزشک کم‌ترین سطح دسترسی به استخوان بینی و نواحی بالایی را دارا است. در این جراحی جراحت بسیار کم‌تر از جراحی بینی باز است و پزشک با کم‌ترین تورم می‌تواند تغییرات موردنیاز را در بینی فرد اعمال کند. محدودیت زیاد در این تکنیک جراحی، امکان عمل جراحی بینی پیچیده را نمی‌دهد. چرا که دسترسی بسیار محدود است.

پیشنهاد مطالعه
انتظارات پس از عمل جراحی جای زخم و اسکار

جراحی بینی باز: در جراحی بینی باز، پزشک متخصص با ایجاد برش‌های موردنیاز در گوشه پره‌ها و قسمت پایینی بینی، جراحی را آغاز می‌کند. دسترسی مطلوب به تمامی بخش‌های موردنیاز در جراحی رینوپلاستی، در این تکنیک فراهم است و جراح می‌تواند هرگونه تغییری را در قسمت استخوان، پوست و غضروف بینی ایجاد کند.

باتوجه به توضیحاتی که ارائه شد، می‌توان گفت که جراحی بینی گوشتی که نیازمند تغییرات زیاد باشد، اصلا به روش جراحی بسته امکان‌پذیر نیست. اما با استفاده از جراحی بینی باز، می‌توان به راحتی تمامی تغییرات موردنیاز را در پوست بینی، تیغه بینی و پره‌ها ایجاد کرد.

دوران نقاهت جراحی بینی گوشتی چقدر است؟

اطلاع از دوره نقاهت عمل بینی به افراد کمک زیادی می‌کند تا برای پس از جراحی نیز، آمادگی خوبی کسب کنند. به گفته دکتر فانک گچ، حدود ۸ روز زمان احتیاج است تا تورم شدید ناشی از جراحی بینی گوشتی کاهش پیدا کند.

بعد از ۸ روز معمولا فرد به پزشک متخصص مراجعه می‌کند تا بخیه‌ها کشیده شود و آتل یا گچ روی بینی نیز برداشته شود. در این مرحله مراقبت‌های بعد از عمل بسیار جدی‌تر از قبل اغاز می شود. شما می‌توانید پس از ۸ روز، با زدن چسب بینی، به محل کارتان بازگردید و فعالیت‌های سبک را از سر گیرید.

از هفته سوم حدودا ۲۰ الی ۳۰% تورم بینی و اطراف آن در شما کاهش پیدا می‌کند و در هفته ششم ۵۰ الی ۶۰% ظاهر بینی بدون تورم و کبودی خواهد بود. توجه داشته باشید که هرگونه ضربه، فشار و عدم رعایت مراقبت‌های بعد از رینوپلاستی، احتمالا شما را دچار مشکل خواهد کرد؛ پس سعی کنید در این خصوص به شدت مراقب باشید.

پیشنهاد مطالعه
درمان قوز بینی بعد از عمل بینی
در جراحی بینی گوشتی از چه تکنیک هایی استفاده می شود؟

هیچ محدودیتی در روش هایی که جراح می تواند برای جراحی بینی گوشتی انتخاب کند، وجود ندارد. بنابراین در مواردی که بینی بیمار گوشتی است، می توان جراحی بینی را به دو صورت رینوپلاستی بسته و رینوپلاستی باز انجام داد.

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | عمل بینی گوشتی

کدام تکنیک برای جراحی بینی گوشتی بهتر است؟

عمل بینی گوشتی، معمولاً با روش جراحی بینی گوشتی باز انجام می ‌شود؛ چرا که جراح به غضروف و بخش ‌های مختلف بینی دسترسی بهتری دارد. در این تکنیک با ایجاد چند برش در پایین نوک بینی و روی پره‌ها، پوست بینی از غضروف جدا می شود. با بالا بردن و کنار رفتن این پوست، جراح به غضروف بینی دسترسی بهتری خواهد داشت. جراح نیز با تغییر در فرم غضروف، می ‌تواند شکل بینی را تغییر دهد.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای جراحی بینی گوشتی هستند؟

به طور کلی افرادی که شرایط و ویژگی های زیر را دارند، واجد شرایط انجام عمل بینی گوشتی هستند:

  • سوراخ بینی پهن داشته باشند.
  • غضروف بینی ضعیفی داشته باشند.
  • سلامت کامل جسمی و روانی داشته باشند.
  • سیگار نکشند.
  • در سنی باشند که رشد و نمو صورت آنها کامل شده باشد.
  • انتظارات واقع بینانه ای از نتایج عمل داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *