جراحی بینی کج ، جراح بینی اصفهان

جراحی بینی کج ، جراح بینی اصفهان

جراحی بینی کج با فوق تخصص جراحی پلاستیک ، جراح بینی اصفهان

جراحی بینی کج | بینی کج یک بینی نامتقارن است که معمولاً با انحراف یک سوم استخوانی بالایی یا غضروفی دو سوم پایین بینی مشخص می شود. انحراف اغلب ماهیت سینوسی دارد و نوک آن ممکن است در خط وسط باشد یا نباشد (بد شکلی بینی به شکل s). مشکلات ساختاری بینی کج اغلب به مشکلات عملکردی بینی مانند انسداد بینی کمک می کند. همچنین مدیریت بهینه جراحی را پیچیده می کند.

اصلاح بینی کج یکی از بزرگترین چالش ها در سپتورینوپلاستی است. جراح بینی باید به اصلاح ناهنجاری های کانتور و همچنین انسداد بینی رسیدگی کند. اینجاست که جراح بینی که در جراحی زیبایی بینی تخصص دارد، به تصویر کشیده می شود. بهترین جراح پلاستیک بینی پس از تشخیص دقیق، با در نظر گرفتن تعادل، تناسب، تقارن و اصلاح عملکرد بینی، اصلاح جراحی بینی کج را برنامه ریزی می کند.

دلایل کج شدن بینی چیست؟

شکستگی استخوان های بینی به دلیل ضربه تصادف یا ضربه هنگام تولد، علت اصلی بینی نامتقارن است. این بیماران اغلب انسداد پیشرونده بینی را تجربه می‌کنند. زیرا ترومای آزاردهنده منجر به انحراف تیغه بینی و اختلال در مکانیسم‌های سنتی حمایت از بینی می‌شود. که ممکن است منجر به فروپاشی دریچه داخلی و خارجی بینی شود.

بیماری های سپتوم و داخلی بینی مانند بیماری های خود ایمنی یا ایمونولوژیک که نمونه های کلاسیک اختلالاتی هستند که منجر به آسیب تیغه بینی می شوند.

پیشنهاد مطالعه
آیا نتایج جراحی سپتوپلاستی پایدار است؟

جراح بینی اصفهان | جراحی بینی کج

چه زمانی بینی کج به یک مشکل پزشکی تبدیل می شود؟

اگر بینی کج باعث مشکلات تنفسی قابل توجهی شود، چه به دلیل وجود توده انسدادی، انحراف تیغه بینی یا سایر مسائل ساختاری، بینی کج ممکن است یک مشکل پزشکی در نظر گرفته شود. در این موارد، جراحی اصلاحی یا ترمیمی برای رفع علت اصلی انسداد بینی ممکن است تحت پوشش بیمه پزشکی باشد.

رینوپلاستی فانکشنال نوعی جراحی پلاستیک است که با عملکرد بینی و با تمرکز بر بازگرداندن تنفس طبیعی سروکار دارد. این با جراحی زیبایی بینی که بر بهبود ظاهر و تقارن بینی تمرکز دارد، متفاوت است. با این حال، خود رویه و نتایج ممکن است یکسان باشند.

جراحی بینی کج

رینوپلاستی بینی کج یک عمل جراحی پلاستیک ترمیمی و زیبایی برای صاف کردن بینی با تغییر شکل ساختارهای پشتیبان استخوان و غضروف است. رینوپلاستی برای بهبود کجی بینی یک عمل پیچیده است. که باید توسط یک جراح ماهر که حس زیبایی شناسی خوب و تجربه قابل توجهی از جراحی بینی دارد، انجام شود.

جراحی موفقیت آمیز بینی کج معمولا با روش رینوپلاستی باز انجام می شود. رینوپلاستی باز شامل یک برش کوچک در ناحیه غضروف زیر نوک بینی، بین سوراخ های بینی است. سپس پوست بلند می شود تا ساختارهای زیرین به وضوح نمایان شود. رینوپلاستی باز ارزیابی ساختارهایی که باعث کج شدن بینی می شوند و تنظیمات دقیق افزایشی برای صاف کردن عناصر کج را تسهیل می کند.

پیشنهاد مطالعه
نمونه عمل بینی نیمه فانتزی

چگونه بینی کج را ترمیم می کنند؟

بهبود تقارن بینی و رساندن ساختارها به خط وسط، مستلزم تنظیم تمام آناتومی است که به ظاهر کج کمک می کند. عملیات خاص بستگی به سازه های آسیب دیده و منحرف دارد. هیچ عمل بینی برای بینی کج دقیقاً مانند سایر عمل‌ها نیست، زیرا هر فرد منحصر به فرد و متفاوت است. استخوان‌ها یا غضروف‌ها ممکن است با سرعت‌های متفاوتی رشد کرده باشند، یا ممکن است فرد دچار آسیبی شده باشد که باعث جابجایی استخوان‌ها و بهبود آن در حالت کج شده باشد.

فروپاشی دریچه بینی ممکن است به دلیل عمل بینی قبلی در سن دیگو ایجاد شده باشد که منجر به بینی نامتقارن شده است. ویژگی‌های هر عمل زیبایی بینی کج متفاوت است. در برخی موارد، این روش شامل جابجایی تیغه بینی (که مجرای تنفسی راست و چپ بینی را تقسیم می کند) به موقعیت مرکزی تر است. این “سپتوپلاستی” نامیده می شود. در موارد دیگر، تغییر موقعیت استخوان‌های منحرف شده ممکن است با شکستن استخوان‌ها از طریق جراحی و متمرکز کردن دقیق موقعیت آن‌ها برای ظاهری صاف‌تر، لازم باشد.

برای دریچه‌های داخلی بینی جمع‌شده (دریچه‌های بینی باریک شدن مجرای هوای بینی هستند که جریان هوا را تنظیم می‌کنند)، ممکن است از پیوند غضروف برای باز کردن دریچه‌ها و بهبود ساختار و تقارن بینی کج استفاده کنند.

جراح بینی اصفهان | جراحی بینی کج

کج شدن بینی بعد از عمل

در طول بهبودی پس از عمل جراحی بینی، ممکن است متوجه شوید که نوک بینی شما کمی نامتقارن به نظر می رسد. این کاملاً طبیعی است، به خصوص اگر قسمت‌های مختلف بینی شما با سرعت‌های متفاوتی بهبود می‌یابند. به عنوان مثال، تورم در پل بینی شما ممکن است زودتر از تورم نوک بینی شما فروکش کند و باعث کجی موقت شود. با پیشرفت بهبودی در تمام قسمت های بینی، عدم تقارن اغلب در عرض شش ماه تا یک سال خود را اصلاح می کند.

پیشنهاد مطالعه
کم خونی و عمل بینی

کج شدن دائمی بعد از جراحی بینی ممکن است به دلیل تاب برداشتن غضروف انعطاف پذیر، انقباض بهبودی، عدم تقارن محل استخوان، تفاوت در شکل و موقعیت غضروف، یا تفاوت در ضخامت پوست بین سمت راست و چپ باشد.

تقارن کامل یک هدف زیباشناختی معقول و با ارزش نیست. چهره کاملا متقارن انسان به هیچ وجه زیبا یا انسانی به نظر نمی رسد، بلکه بیشتر شبیه یک تصویر دیجیتالی است. با این حال، اگر باقیمانده عناصر کج بینی برای شما آشکار شد و اصلاح آن مورد نیاز است، بهتر است این اصلاح حداقل یک سال پس از جراحی زیبایی بینی انجام شود.

 

مطالب پیشنهادی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *