جراحی زیبایی بینی و ورزش

جراحی زیبایی بینی و ورزش

جراحی بینی و ورزش

جراحی بینی و ورزش | اینکه در مورد کارهایی که می توانید بعد از جراحی بینی انجام دهید و همچنین در مورد محدودیت های بعد از جراحی نگران باشید، کاملاً طبیعی است. جراحی بینی سختی های مختلفی دارد که معمولاً پیچیدگی هایی را موجب می شود. اغلب فعالیت های زندگی روزمره بعد از جراحی بینی می توانند از سر گرفته شوند و مشکلی پیش نیاید. ولی در مورد ورزش کردن و مخصوصاً ورزش های تماسی قضیه فرق می کند.

ورزش های معمول

به طور کلی که از ورزش حرف می زنیم، لازم است که بعد از جراحی بینی از انجام ورزش های شدید فیزیکی خودداری شود و تا ۴ الی ۵ هفته بعد از رینوپلاسی باید از این ورزش ها دوری کرد. بعد از این مدت زمان، لازم است که در مورد ورزش کردن با احتیاط صحبت کرد و قبل از شروع ورزش حتماً با پزشک خود صحبت کنید. ورزش کردن به افزایش جریان خون منجر می شود که این مورد خود می تواند منجر به افزایش تورم شود و بعد از جراحی فرد قصد دارد که تورم بینی را کاهش دهد. به این ترتیب ورزش کردن می تواند دردسر ساز شود.

برخی از ورزش های سبک را می توان بعد از جراحی بینی انجام داد ولی لازم است که به دوران نقاهت توجه شود. ولی ورزش های تقریباً سنگین و خیلی سنگین باید برای حداقل یک ماه به تعویق افتند.

پیشنهاد مطالعه
آیا وضعیت تنفس من بعد از جراحی زیبایی بینی بهتر می شود؟

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی و ورزش..

ورزش های تماسی

باید این مورد را مدنظر قرار دهید که ورزش های تماسی ریسک ضربه به بینی را دارند و این مورد می تواند برای نتیجه جراحی بینی خطراتی داشته باشد. در حالی که ورزش هایی مانند بوکس به طور واضح نباید انجام گیرند، اکثر ورزش ها می توانند منجر به افزایش احتمال آسیب به بینی شوند و باید برای حداقل بیش از ۶ هفته بعد از جراحی خودداری شوند.

ورزش بوکس و دیگر ورزش های تماسی کاملاً ورزش های خطرناکی هستند و آسیب به بینی در این ورزش ها قطعی است. به این دلیل می توانند در روند ترمیم بینی اختلال ایجاد کنند. در آخر بهتر است که نگرانی ها و اهداف خود را در مورد جراحی با پزشک در میان بگذارید. پزشک به نگرانی های بیمار گوش می دهد و سوالات وی را پاسخ می دهد.

در ادامه به باید ها و نباید های بعد از جراحی بینی اشاره کنیم. نکاتی را باید به خاطر داشته باشید که بعد از جراحی بینی مشکلی ایجاد نشود.

پیشنهاد مطالعه
وقتی بینی گوشتی را خیلی کوچک می کنیم چه می شود؟

بایدها و نبایدهای بعد از جراحی بینی

یک قانون کلی وجود دارد که لازم است از هرگونه ورزش تماسی خودداری شود و این مورد در افراد مختلف متفاوت است ولی شاید تا دو ماه به طول انجامد. به خاطر داشته باشید که بدن شما با ساختار کلی بینی در حال تطبیق است و بینی به طور کلی تغییر کرده است که لازم است ترمیم شود.

اگر خود را برای انجام ورزش های مختلف تحت فشار قرار دهید، احتمال افزایش زمان ترمیم و تورم را افزایش می دهید. بلند کردن وزنه های سنگین هم بعد از جراحی بینی و در دوران نقاهت توصیه نمی شود. بلند کردن اجسام سنگین هم می تواند برای بخیه های بینی مضر باشد و ترمیم بینی را با مشکل روبرو کند. شنا کردن آرام و راه رفتن دو هفته بعد از جراحی می تواند انجام گیرد. ولی احتیاط های لازم باید در نظر گرفته شود تا فشاری به بدن وارد نشود. همچنین لازم است که حداقل یک ماه صبر شود و سپس ورزش های فعال انجام شود تا ضربه مستقیمی به بینی وارد نشود.

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی و ورزش...

شاید این سوال ذهن تان را درگیر کرده باشد که بسکتبال و فوتبال و … را می توانید از سر بگیرید یا خیر. ولی نگران نباشید. با گذشت زمان و بهبود بافت بینی می توان به انجام تمامی این فعالیت ها بازگشت. یک سال زمان می برد تا بینی به طور کامل ترمیم شود. حتماً دستورالعمل های مشخصی را برای رسیدن به نتیجه ایده آل رعایت کنید.

پیشنهاد مطالعه
مواردی که نباید در رژیم غذایی بعد از عمل بینی وجود داشته باشند

اینکه تا چند روز اول بعد از جراحی بینی، انسداد و سفتی و خونریزی خفیف از بینی را تجربه کنید کاملاً طبیعی است. این مشکل یک هفته بعد از جراحی رفع می شود. بینی در این مدت زمان در گچ قرار می گیرد. بعد از این دوره گچ برداشته می شود. در این مدت زمان لازم است که از بینی مراقبت ویژه ای به عمل آید تا ضربه ای به بینی وارد نشود.

 

مطالب پیشنهادی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *