از بین بردن جای بخیه بعد از جراحی زیبایی بینی

۰ تا ۱۰۰ ترمیم و از بین بردن جای بخیه بعد از عمل بینی

یکی از عارضه‌های آزار دهنده بعد از عمل بینی این است . که جای بخیه جراحی روی پوست بماند، یا اینکه بخیه‌ها ورم کنند یا درد بگیرند. کسانی که درگیر این عوارض می‌شوند . به دنبال راه‌هایی برای درمان و از بین بردن عوارض بعد از عمل بینی هستند. به همین دلیل قصد داریم در این مطلب پیشنهادهایی برای از بین بردن جای بخیه عمل بینی ارائه می‌کنیم.

مطالب خواندنی و آموزنده دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان :

ماندن نخ بخیه در بینی | جراح بینی اصفهان

چگونه جای بخیه بعد از عمل بینی را از بین ببریم؟

باقی ماندن جای بخیه بعد از عمل بینی باعث می‌شود . زیبایی چهره از بین برود و اعتماد به نفس فرد کاهش پیدا کند. پزشکان به بیمار توصیه می‌کنند از پماد برای از بین بردن جای بخیه بعد از عمل بینی استفاده کنند . تا ترمیم محل زخم با سرعت بیشتری انجام شود.

بهترین پماد برای از بین بردن جای بخیه

پمادهایی که برای درمان جای بخیه بعد از عمل بینی مورد استفاده قرار می‌گیرند . حاوی ویتامین A، D یا زینک اکساید هستند و می‌تواند اسکار و جای بخیه را از بین ببرند. برای ترمیم بخیه عمل بینی پماد تتراسایکلین هم مفید است. البته این نکته را باید به خاطر داشته باشید . برای از بین بردن جای بخیه بعد از عمل بینی باید مطابق تجویز پزشک عمل کنید و مجاز به مصرف خودسرانه پمادها نیستید.

راهی برای کاهش تعداد بخیه ها با عمل بسته بینی

جراح بینی برای مراقبت از بخیه‌ها به بیمار توصیه می‌کند . داروهای آنتی‌بیوتیک و پمادها را سر ساعت مصرف کند.

نحوه مراقبت از بخیه‌ها بعد از عمل بینی

مراقبت از محل بخیه بعد از عمل بینی باعث می‌شود دوران نقاهت بیماری کوتاه شود . از طرف دیگر رضایت بیمار از نتیجه جراحی بیشتر شود. نکات مراقبتی شامل موارد زیر است.

• کنترل سرفه و عطسه

با عطسه و سرفه به بخیه‌ها فشار وارد می‌شود . و ممکن است باعث پاره شدن آن‌ها شود. به هیمن دلیل توصیه می‌شود . بعد از عمل هنگام عطسه و سرفه دهان باز باشد تا به بخیه‌ها فشار وارد نشود.

• خشک کردن جای بخیه‌ها

مرطوب ماندن جای بخیه بعد از عمل باعث می‌شود . بخیه‌ها عفونت کنند و مشکلاتی را برای فرد ایجاد کنند. به همین دلیل لازم است پوست به دقت تمیز و خشک شود تا از بروز عارضه جلوگیری شود. جراح بینی توصیه می‌کند در صورت وجود درد جای بخیه بعد از عمل بینی در چند روز اول از کمپرس سرد استفاده شود.

• محدود کردن فعالیت‌ها
صفر تا صد رینوپلاستی بینی استخوانی

بعد از عمل بینی لازم است به مدت ۲ تا ۳ هفته فعالیت‌های فرد محدود شود . و ورزش سنگین انجام ندهد. زیرا در این صورت محل بخیه متورم و دردناک می‌شود. دکتر جراح بینی بعد از حدود ۱۰ روز بخیه‌های عمل بینی را می‌کشد. معمولا این اقدام بدون درد است . اما درصورتی‌که آستانه تحمل درد فرد کم باشد و طاقت نداشته باشد پزشک می‌تواند از بی‌حسی موضعی استفاده کند.

• محافظت از نور خورشید

کسانی که عمل بینی انجام داده‌اند برای محافظت از زخم و بخیه لازم است . از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید جلوگیری کنند. زیرا نور خورشید روند بهبود زخم را طولانی می‌کنند.

• عدم مصرف مشروبات الکلی و دخانیات

سیگار و قلیان و نوشیدن مشروبات الکلی از عادت‌های مضر در سبک زندگی هستند . که باعث می‌شوند بهبود جای بخیه به تعویق بیفتد . و ترمیم محل بخیه بعد از عمل بینی به کندی پیش رود یا اینکه جای زخم روی پوست بماند.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم؟

توجه به نشانه‌هایی که بعد از عمل بروز می‌کند بسیار مهم است . زیرا نتیجه‌ی جراحی و مدت زمان دوران نقاهت عمل بینی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل توصیه می‌شود . درصورتی که زخم بخیه خونریزی یا عفونت داشت . یا اینکه بخیه‌های جذبی عمل ظرف مدت ۲ هفته جذب نشد . یا ورم جای بخیه بعد از عمل بینی بیشتر شد لازم است بیمار هر چه سریع‌تر به پزشک جراح بینی مراجعه کند.

بینی نیمه فانتزی بعد از گذر زمان

سوالات متداول از بین بردن جای بخیه بعد از عمل بینی

جای جراجی بینی چند روز جوش میخورد؟
مدت زمان بهبود زخم بخیه در همه افراد یکسان نیست. زیرا میزان مراقبت‌های بعد از عمل و عواملی مانند قرار گرفتن در معرض نورخورشید یا سیگار کشیدن روند بهبود زخم را طولانی‌تر می‌کند.

برای از بین بردن جای جراحی بینی چکار کنیم؟
برای محو شدن جای بخیه لازم است . مراقبت‌های بعد از عمل را جدی بگیریم تا دوران نقاهت طولانی نشود . و روند بهبود زخم بیش‌تر از حد نشود.

کرم ترمیم کننده جای جراحی را چند مرتبه در روز استفاده کنیم؟
برای از بین بردن جای بخیه بعد از عمل بینی لازم است . روزانه کرم ترمیم کننده استفاده شود . اما تعداد دفعات استعمال بستگی به نوع کرم و نظر پزشک دارد. به طور معمول دفعات استفاده از کرم دو یا سه مرتبه در روز است.