تغییرات چهره بعد از عمل بینی

تغییرات چهره بعد از عمل بینی

انواع تغییرات چهره بعد از عمل بینی

تغییر چهره بعد از عمل بینی | بینی یکی از اجزای بسیار مهم در زیبایی چهره‌ی انسان است. تغییر در آن چه کم باشد و چه زیاد، تاثیر بسیاری در چهره دارد. زیبایی چهره همواره برای تمامی نوع بشر از جذابیت بالایی برخوردار بوده است. اکثر مردم زیبایی و تنوع در چهره‌شان را دوست دارند . و مخارج تخصیص یافته به این کار بخش مهمی از مخارج زندگی‌شان را در بر می‌گیرد.

عمل بینی گاه به‌علت رسیدن به چهره‌ی دلخواه، گاه برای رها شدن از یک بینی ناهنجار و گاه به علل درمانی انجام می‌شود. اما اکثر متقاضیان این عمل زیبایی، خواهان رسیدن به چهره‌ای زیبا‌تر هستند. بعضی از متقاضیان داشتن بینی طبیعی بعد از عمل را ترجیح می‌دهند . و گروهی دیگر خواهان یک بینی فانتزی و غیر طبیعی هستند.


مطالب خواندنی و آموزنده دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان :


جراح بینی اصفهان | جراحی استئوتومی بینی

تغییر چهره بعد از عمل بینی

از آن‌جایی‌که هر عملی با ریسک همراه است. ممکن است تغییرات چهره بعد از عمل بینی مطابق آن‌چه که شخص در ذهن دارد، پیش نرود. تغییرات چهره بعد از عمل بینی می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

پیشنهاد مطالعه
نمونه بینی نیمه فانتزی (3)

تاثیر عمل بینی بر لب

برای درک علت بالا رفتن لب بعد از عمل بینی باید این گونه گفت که تغییرات به‌وجود آمده در لب بالا پس از عمل بینی فقط هنگامی اتفاق می‌افتد . که جراح نوک بینی را تغییر شکل می‌دهد . و تغییرات دیگر در جراحی بینی تغییر قابل ملاحظه‌ای بر لب ایجاد نمی‌کنند.

اگر نوک بینی با زدن بخیه جراحی شود یا غضروفی برای شکل دادن جدید به نوک بینی پیوند شود . لب بالا دست‌خوش تغییرات می‌شود. پس از جراحی بینی برای مدتی لب بالا سفت خواهد شد و علت آن این است . که جراح معمولاً از یک غضروف برای پیوند و شکل دادن به نوک بینی استفاده می‌کند. این غضروف علاوه بر ایجاد سفتی در نوک بینی، لب بالا را هم تحت‌الشعاع قرار داده . و منجر به سفتی آن می‌شود. استفاده از این غضروف لازم است . زیرا اگر این غضروف پیوند زده نشود، به‌تدریج پس از گذشت زمان، بینی به شکل اول خود بر‌می‌گردد.

در اثر جراحی بینی به‌خصوص در افرادی که خواهان بینی سر بالا هستند . معمولاً پس از عمل فاصله‌ی بین دو لب تغییر می‌کند و در نتیجه‌ی آن تغییرات چهره بعد از عمل بینی مشاهده می‌شود. قبل از عمل لازم است در جلسه‌ی مشاوره با پزشک حتماً درباره‌ی فاصله‌ی دو لب پس از عمل، مشورت کنید.

پیشنهاد مطالعه
مزایای جراحی ترمیم جای زخم

تاثیر عمل بینی بر وضوح لبخند

یک الی دو هفته پس از عمل جراحی بینی، لبخند واضح نیست زیرا لب بالا و بینی حالت بی‌حسی دارند. البته همه‌ی جراحان موظف هستند تا قبل از جراحی در رابطه با عوارض جانبی و آثار موقتی جراحی بینی مانند سفت شدن لب یا بی‌حسی و عدم وضوح لبخند، با بیمار صحبت کنند . تا بیمار هنگام رو‌به‌رو شدن با این مشکلات از قبل با روش برخورد با آن‌ها، آمادگی کامل داشته باشد.

معمولاً حس ترس از جا‌به‌جا شدن بینی و خراب شدن شکل جدید آن، سبب می‌شود تا بسیاری از بیماران از لبخند زدن بترسند. در صورتی‌که عمل جراحی بینی توسط جراج متخصص با درایت و ذوق انجام شود، لبخند زدن هیچ تغییری در بینی عمل شده ایجاد نخواهد کرد.

در بسیاری از مواقع می‌توان برای بهتر شدن نتیجه‌ی عمل بینی، عمل لیفت لب بالا را هم به‌صورت هم‌زمان انجام داد . تا تغییر فاصله‌ی لب‌ها مشکلی در زیبایی بیمار ایجاد نکند. در مدت یک الی دو هفته پس از عمل، باید از برداشتن اجسام سنگین خودداری شود.

پیشنهاد مطالعه
استحمام پس از عمل جراحی بینی

جراح بینی اصفهان| تاثیر نوسانات وزن بر نتیجه جراحی زیبایی بینی

تاثیر عمل بینی بر چشم

با برداشتن قوز بینی یا کوچک کردن آن، صورت زیبایی بیشتری نسبت به قبل پیدا می‌کند. با تغییر شکل بینی چشم‌ها جور دیگری در صورت خودنمایی می‌کنند. از آن‌جایی‌که تغییرات چهره بعد از عمل بینی بدیهی است، یکی از مهم‌ترین این موارد، تغییر در چشم‌ها است.

تاثیر عمل بینی بر گونه

برجسته شدن گونه بعد از عمل بینی یکی از تغییرات چهره بعد ازعمل بینی است. با تغییر شکل، اندازه‌ی بینی و حالت آن در صورت، گونه‌ها که در مجاورت بینی هستند . به شکل دیگری در چهره نمایان خواهند شد. معمولاً به‌علت کوچک شدن بینی، گونه‌ها نمایان‌تر و برجسته‌تر می‌شوند و به‌همین دلیل جلوه‌ی زیباتری می‌یابند.

تغییراتی که جراحی بینی می‌تواند نه فقط در چهره، بلکه در طرز فکر و سبک زندگی ایجاد کند، قابل توجه است. جراح حرفه‌ای و به‌کار بردن روش مناسب می‌تواند منجر به تغییرات چهره بعد از عمل بینی شود . ولی این تغییرات مثبت خواهد بود و موجب تقویت اعتماد به نفس می‌شود. به همین دلیل است که انتخاب جراح بینی بسیار اهمیت دارد . و حتماً باید از قبل درباره‌ی تغییرات چهره بعد از عمل بینی مشاوره انجام شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *