داروی راکوتان و جراحی بینی

داروی راکوتان و جراحی بینی

داروی راکوتان و جراحی بینی

راکوتان یا ایزوترتینوین یک داروی است که مصرف آن گسترش بسیار زیادی یافته است . در حقیقت متخصصین پوست از این دارو به منظور درمان جوش های پوستی استفاده می کنند . داروی راکوتان در درمان آکنه بسیار موثر و خوب است اما بهتر است زمانی که قصد انجام جراحی بینی را دارید به مدت سه تا شش ماه مصرف این دارو قطع شده باشد، زیرا می تواند منجر به بروز عوارضی در فرد گردد .


دکتر مجید راستی – جراح بینی اصفهان – داروی راکوتان و جراحی بینی


به دلیل افزایش مصرف داروی راکوتان بهتر است افراد بدانند که بین سه تا شش ماه باید از قطع مصرف این دارو گذشته باشد زیرا می تواند سبب نکروز، سیاه شدگی، پارگی و نازک شدن پوست و بدشکلی های بینی شود . شایان ذکر است پس از عمل بینی بهتر است به مدت یک تا دو ماه از مصرف داروی راکوتان پیشگیری شود سپس مجدد به مصرف آن بپردازید .

پیشنهاد مطالعه
جراحی بینی افراد سالمند

داروی راکوتان و جراحی بینی | جراح بینی اصفهان
راکوتان

راکوتان یک داروی از ویتامین آ می باشد که در درمان جوش های آکنه بسیار موثر است . در صورتی که هر گونه دارو اعم از راکوتان و … را مصرف می کنید بهتر است پزشک خود را مطلع سازید زیرا می تواند منجر به بروز عوارض در فرد شود .

عوارض جانبی راکوتان

مصرف داروی راکوتان همواره می تواند منجر به عوارض جانبی متعددی شود که عبارت است از:

خشکی لب، دهان، بینی و چشم
خونریزی بینی
احساس خستگی و سردرد های خفیف
حساس شدن پوست به آفتاب سوختگی
افزایش ریزش مو
درد مفاصل
در برخی از موارد مصرف این دارو می تواند منجر به بروز عوارضی همچون استفراغ، حالت تهوع، سردرد شدید، تاری دید و احساس افسردگی به وجود آید که بهتر است در این زمان سریعا به پزشک مراجعه نمایید و از مصرف این دارو بپرهیزید .

پیشنهاد مطالعه
چهار عامل کلیدی که در آبریزش بینی بعد از جراحی دخیل است :

نقش داروها بر روند جراحی بینی

مصرف دارو ها تاثیر بسزایی در روند انجام عمل بینی و حتی پس از آن خواهد داشت . به همین منظور بهتر است قبل از آنکه اقدام به عمل بینی نمایید، در صورت مصرف هر نوع دارو پزشک خود را مطلع سازید . به طور مثال در صورت مصرف داروهای همانند آسپرین، ویتامین E، بروفن و ناپروکسن بهتر است به مدت یک الی و دو هفته قبل از عمل بینی قطع شود .

استفاده از پماد و کرم بعد از عمل بینی

پس از عمل بینی جراح بینی به منظور تسریع در روند درمان و کاهش تورم و کبودی و همچنین درد، داروها و کرم های را تجویز می نماید که بهتر است برای رسیدن به نتیجه مطلوب به رعایت نکات و توصیه های پزشک خود بپردازید .

نتیجه گیری

پیشگیری بهتر از درمان است به همین منظور قبل از اقدام به هر کاری بهتر است جراح بینی خود را از بیماری و مصرف داروهای خود مطلع سازید . لذا در صورتی که خواهان سلامتی و زیبایی خود هستید در صورت مصرف هر نوع دارو چه به صورت طولانی مدت و چه به صورت موقت پزشک خود را مطلع سازید تا پشیمان نشوید و از بروز عوارض پیشگیری نمایید .

پیشنهاد مطالعه
جراحی بینی با قالب کنترلی

 


دکتر مجید راستی

جراح بینی اصفهان

برای دنبال کردن جدیدترین مطالب آموزشی و اخبار مطب در پیج اینستاگرام دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی : 

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی را یاد بگیرید !

مصرف ویتامین c بعداز جراحی بینی

جراحی بینی مردان

روزه گرفتن و جراحی بینی

شستشوی بینی بعد از عمل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *