تاثیر نوشیدن الکل بر جراحی بینی

تاثیر نوشیدن الکل بر جراحی بینی

تاثیر نوشیدن الکل بر جراحی بینی چیست؟

تاثیر نوشیدن الکل بر جراحی بینی : از نوشیدن الکل قبل و بعد از هر گونه جراحی مانند جراحی بینی جدا خودداری کنید. نوشیدن الکل برعکس کشیدن سیگار باعث بزرگ شدن رگ های خونی و همینطور رقیق تر شدن خون می‌شود. در صورتی که از الکل استفاده می‌کنید باید بدانید که جراحان از جراحی شما اجتناب خواهند کرد. زیرا الکل باعث رقیق شدن خون می‌شود و کنترل هر گونه خونریزی احتمالی در حین عمل بینی را با مشکل مواجه می‌کند.

نوشیدن الکل باعث مقاومت بدن در مقابل داروهای بیهوشی و بی حسی می‌شود. نوشیدن الکل متخصصان بیشهوی را برای محاسبه درست دوز داروی بیهوشی که شما دریافت می‌کنید دچار مشکل می‌کند. علاوه بر مشکلات مصرف الکل بر داروهای بیهوشی امکان تداخل الکل با داروهای دریافتی شما پس از جراحی بینی وجود دارد. که کمترین اثر آن در کیفیت دارو تاثیر دارد و بدترین آن صدمات جبران ناپذیری خواهد داشت.

پیشنهاد مطالعه
نمونه بینی نیمه فانتزی | جراح بینی اصفهان

یکی دیگر از تاثیرات مخرب نوشیدن الکل کم آبی، تکرر ادرا و خشک شدن پوست می‌باشد. پس از جراحی بینی پوست بسیار حساس شده و امکان ترک خوردن آن وجود دارد. باید بدانید پس از جراحی بینی باید از مصرف الکل خودداری کنید تا پوست بینی دچار بی آبی و خشکی نشود. همچنین از پوست بینی خود در برابر اشعه مستقیم آفتاب مراقبت کنید.

رقیق شدن خون، متورم شدن و گشاد شدن رگ های خونی یکی دیگر از مضرات استفاده الکل می‌باشد. تورم رگ های خونی باعث تورم بینی و کبودی بیشتر پس از جراحی بینی می‌باشد. به طور معمول بینی جراحی شده به مدت ۱۲ الی ۱۸ ماه متورم است و برای کاهش این مسئله باید از مصرف الکل خودداری کرد.

پیشنهاد مطالعه
مراحل انجام جراحی سپتوپلاستی

جراح بینی اصفهان | تاثیر نوشیدن الکل بر جراحی بینی

برای دنبال کردن جدیدترین مطالب آموزشی و اخبار مطب در پیج اینستاگرام دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی : 

جراح بینی اصفهان

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی را یاد بگیرید !

اهمیت تغذیه مناسب بعداز عمل بینی

جراحی بینی مردان

چه مردانی کاندیدای مناسب جراحی بینی هستند؟

کاهش حس بویایی بعداز عمل بینی

جلوگیری از خطر اختلال بویایی بعداز جراحی بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *