جنبه های مثبت و مزایای جراحی بینی استخوانی

جنبه های مثبت و مزایای جراحی بینی استخوانی

مزایای جراحی بینی استخوانی

مزایای جراحی بینی استخوانی ممکن است شامل موارد زیر باشد :

  1. اصلاح تنظیمات استراحتی : جراحی بینی استخوانی می‌ تواند به تنظیم و تغییر تراز و شکل استخوان ‌های بینی کمک کند. این به تنظیم دقیق عرض بینی ، طول استخوان ‌های بینی و شکل کلی بینی کمک می ‌کند.
  2. بهبود عملکرد تنفسی : جراحی بینی استخوانی می ‌تواند بهبود تنفس و جریان هوای بینی را ممکن سازد. آن می ‌تواند معایب ساختار استخوانی بینی را اصلاح کرده و عبور هوا را آسان ‌تر کند.
  3. اصلاح نتایج آسیب ناشی از ضربه ‌ها و شکنج‌ ها : در صورتی که بینی در نتیجه ضربه‌ ها ، حوادث و شکنج ‌ها آسیب ببیند ، جراحی بینی استخوانی می ‌تواند مشکلاتی مانند شکاف استخوان ، منحرف شدن بینی و یا نقاط ضعف در بینی را اصلاح کند.
  4. تغییر شکل بینی بر اساس تمایلات زیبایی شناسی : برخی افراد ممکن است بخواهند شکل بینی خود را به شکلی خاص تغییر دهند تا با تمایلات زیبایی شناسانه خود هماهنگ شود. جراحی بینی استخوانی می ‌تواند این امکان را فراهم کند.

مهم است به عنوان یک هشدار بگویم که جراحی هرگونه راه ‌حلی نمی ‌باشد و ممکن است مشکلات و مخاطرات مربوط به عمل جراحی وجود داشته باشد. برای اطمینان کامل و تصمیم‌گیری بهتر ، مهم است با پزشک خود در مورد جزئیات و شرایط احتمالی مرتبط با جراحی بینی استخوانی اصفهان مشاوره کنید.

پیشنهاد مطالعه
عمل بینی فانتزی و مراقبت های قبل و بعد

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | انتخاب بهترین جراح بینی استخوانی

همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :

جنبه های مثبت عمل بینی استخوانی

بین مزایای بارز عمل بینی استخوانی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. اصلاح پل و نوک بینی: در صورتی که از شکل نوک بینی یا پل بینی خود راضی نیستید و برای اصلاح آنها به دنبال راهکاری هستید، جراحی بینی بهترین گزینه برای حل این مشکلات است.
  2. توازن دادن به اجزای صورت: بینی، به طور قابل توجهی بر زیبایی صورت تأثیر می‌گذارد. اگر بینی کج یا نامتقارن است، ممکن است صورت نامتقارن به نظر برسد. با جراحی بینی می‌توان توازن بهتری در صورت ایجاد کرد.
  3. کوچک‌تر شدن بینی: در صورتی که بینی خیلی بزرگ و پهن به نظر می‌رسد، با کمک جراحی بینی می‌توان آن را کوچک‌تر و ظریف‌تر کرد.
  4. اصلاح ناهنجاری‌ها: جراحی بینی استخوانی برای برطرف کردن مشکلاتی نظیر آلرژی‌هایی که باعث انسداد حفره بینی و مشکلات تنفسی می‌شوند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  5. درمان پولیپ بینی: برای بیمارانی که از پولیپ بینی رنج می‌برند، جراحی بینی می‌تواند راهکار مناسبی باشد.
  6. اصلاح انحراف سپتوم بینی: اگر سپتوم بینی در محل قرارگیری مناسب خود نباشد، می‌تواند منجر به مشکلات تنفسی و عفونت‌های مکرر سینوسی شود. در این مواقع، جراحی بینی استخوانی می‌تواند انحراف سپتوم را اصلاح کند .
پیشنهاد مطالعه
جراحی بینی طبیعی زنانه دکتر مجید راستی

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | روند عمل بینی استخوانی

اقدامات قبل از جراحی بینی استخوانی

اولین گامی که باید بعد از تصمیم گیری به انجام این عمل به آن دقت کنید انتخاب یک جراح مناسب می باشد . در صورتی که می خواهید یک عمل بینی موفق و بدن مشکل را بگذرانید نیاز است تا تمامی توصیه های پزشک خود درباره بعد و قبل از عمل را با دقت اجرا نمایید :

  • به مدت دو هفته قبل از جراحی بینی استخوانی مصرف داروهای مسکن مانند ایبوپوروفن را کنار بگذارید .
  • به مدت دو هفته قبل از پرسه مصرف الکل و دخانیات مانند سیگار را کنار بگذارید و از آنها دوری نمایید .
  • در صورتی که با مشکل یا بیماری خاصی روبرو هستید . که نیاز به مصرف دارویی خاص دارد حتما قبل از پروسه و در جلسه مشاوره این موضوع را با پزشک خود به اشتراک بگذارید . تا راهنمایی های لازم را از و دریافت کنید .
  • حتما شب قبل از رینوپلاستی بینی استخوانی به حمام بروید ؛ زیرا تا مدتی نمی توانید استحمام نمایید .
  • در هنگام انجام این عمل نیاز است تا معده فرد خالی باشد . بنابراین شب قبل از پروسه شام میل کنید و تا ۶ الی ۸ ساعت قبل از جراحی از خوردن و یا نوشیدن به طور کامل اجتناب نمایید .
  • قبل از مراجعه به محل انجام جراحی بینی استخوانی حتما تمام آزمایشات لازم مانند تست خون که توسط جراح از شما خواسته شده اند را انجام دهید . و جواب و نتیجه آن را در اختیار پزشک بگذارید .
  • در روز پروسه یک ساعت قبل از آغاز آن در مکان مقرر حاضر شوید . تا مشکلی پیش نیاید. همچنین به خاطر داشته باشید . که باید با چند نفر از اقوام و آشنایان هماهنگ نمایید . تا در زمان رفت و برگشت همراه شما باشند ؛ زیرا شما به کمک و مراقبت نیاز دارید .
  • جدا از آن با شخصی مورد اعتماد هماهنگ کنید  . تا شب بعد از جراحی را در کنار شما باشد و از شما پرستاری کند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *