از مشکلات تا نیاز به ترمیم و جراحی بینی

از مشکلات تا نیاز به ترمیم و جراحی بینی

از مشکلات وحشتناک تا جراحی مجدد بینی

جراحی بینی  | وقتی تصمیم به عمل ترمیم بینی می گیریم یعنی یک بار تن به بیهوشی و تیغ جراحی داده ایم ولی نتیجه ی دلخواهمان را نگرفته ایم.! یعنی یک بار با هزار دردسر و مکافات پول عمل را جور کرده ایم. یعنی بارها در آینه نگاه کردیم و خودمان را با بینی بدون نقض تصور کرده ایم و با ذوق و شوق به انتظار روز عمل نشسته ایم.

ساعت ها وقتمان را برای پیدا کردن بهترین جراح در حال زوم کردن روی بینی نمونه کارهای پزشکان مختلف در صفحات مجازی گذرانده ایم! ولی حالا که تصمیم به عمل مجدد داریم چگونه مطمئن باشیم می توانیم از اشتباهاتی که در جراحی اولیه داشتیم جلوگیری کنیم؟ چگونه می توانیم پزشکی را انتخاب کنیم که نتیجه ی دلخواه ما را رقم بزند؟

برخی افراد پس از عمل بینی اولیه بنا به دلایل گوناگون از نتیجه ی جراحی راضی نیستند و برای بار دوم اقدام به عمل بینی می کنند. عمل بینی ثانویه یا ترمیمی به نسبت جراحی اولیه از حساسیت و پیچیدگی بیشتری برخوردار است. و هزینه ی بالاتری نیز شامل می شود. چرا که بافت بینی در جراحی اولیه دچار تغییراتی شده است و همین مسئله کار جراح را دشوارتر می کند.

خوب است بدانید در مواردی ایرادات حاصل از جراحی اولیه ملایم و خفیف تر می باشند که در این صورت اشکالات با استفاده از بی حسی موضعی اصطلاحا به عنوان ترمیم سرپایی بینی اصلاح می شوند. به عنوان مثال اگر قوز بینی کاملا برطرف نشده باشد پزشک در مطب بدون نیاز به بیهوشی اقدام به سوهان کشی بینی می کند.

پیشنهاد مطالعه
بررسی جراحی استئوتومی بینی

اما در برخی موارد شدت ایرادات و عوارض ناشی از جراحی اولیه به قدری بالاست که با راهکارهای ساده و سرپایی برطرف نمی شوند. و نیاز به بیهوش کردن زیباجو و انجام جراحی در اتاق عمل و بیمارستان می گردد.

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | قبل و بعد از جراحی بینی چه باید کرد ؟

خوب است بدانید که عمل بینی اولیه بهترین زمان برای رفع ایرادات و مشکلات تنفسی و ظاهری بینی است. و اگر هنوز بینی خود را جراحی نکردید باید در انتخاب پزشک خود دقت بسیاری کنید. اما اگر عمل بینی ناموفق داشته اید و جراحی اولیه بینی نتیجه ی دلخواه شما را به همراه نداشته می توانید با عمل بینی ترمیمی این ایرادات را رفع کنید.

همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :

چه مواقعی بینی عمل شده به ترمیم احتیاج دارد؟

در برخی موارد ممکن است پس از عمل بینی اولیه ایرادات و نواقص بینی کاملا برطرف نشده باشند. یا در صورت استفاده از جراح ناوارد، بینی دچار اشکالات ظاهری و تنفسی شده و یا حتی در اثر یک حادثه آسیب دیده و دارای اشکال شده باشد. در این شرایط برای رفع نواقص به جراحی ترمیمی بینی نیاز است. در ادامه تعدادی از مواردی که باعث می شوند بینی پس از عمل اولیه احتیاج به جراحی ترمیمی داشته باشد را توضیح می دهیم :

پیشنهاد مطالعه
جراحی بینی بسته یا جراحی بینی باز

اشکال در تنفس

گاهی اوقات به دلیل عدم مهارت کافی پزشک ممکن است در جراحی بینی اولیه به ساختار بینی و تنفس زیباجو آسیب وارد شود. در این مواقع مشکلاتی نظیر بسته شدن راه بینی و مسدود شدن حفره های بینی، صدا دادن هنگام تنفس، خروپف در خواب و خس خس در هنگام نفس کشیدن برای زیباجو پیش می آید.

 افتادگی نوک بینی

در برخی موارد خصوصا برای بینی های گوشتی به دلیل ساختار غضروفی ضعیف، نیاز است جراح غضروف های بینی را تقویت کند. اما در صورتی که پزشک به اندازه ی کافی در این کار مهارت نداشته باشد نوک بینی پس از مدتی دچار افتادگی می شود.

 ظاهر نامناسب و غیر طبیعی بینی

برای گرفتن بهترین نتیجه در جراحی بینی باید پزشکی را انتخاب کنیم که از علم زیبایی شناسی نیز بهره برده باشد. و بتواند تشخیص دهد مناسب ترین فرم بینی برای صورت شما کدام است. در صورتی که جراح به دلیل ناآگاهی فرم دماغی را برای زیباجو انتخاب کند که خیلی مصنوعی باشد یا به او نیاید نیاز به جراحی مجدد می شود.

پیشنهاد مطالعه
پوست نازک نوک بینی

تقارن نداشتن سوراخ های بینی

یکی از شایع ترین ایرادات پس از عمل بینی اولیه مساوی نبودن و عدم تقارن سوراخ های بینی است. این که حفره های بینی کاملا متقارن باشند درخواستی غیر معقول است. ولی جراح متبحر می تواند تا حد زیادی حفره های بینی را به همدیگر شبیه و یکسان کند. در صورتی که این عدم تقارن شدید باشد زیباجو ناچار به عمل بینی ترمیمی می گردد.

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | سوال از جراح بینی اصفهان - پروتز بینی چیست؟

انحراف و کج شدن تیغه بینی

گاهی اوقات به دلیل ناوارد بودن پزشک یا عدم مراقبت صحیح زیباجو پس از عمل ممکن است تیغه ی بینی کج یا منحرف شود. یکی از دلایلی که می تواند باعث کج شدن استخوان شود وارد شدن ضربه به بینی بعد از جراحی است.

 باقی ماندن قوز بینی

همان طور که گفتیم برخی مواقع پس از عمل اولیه قوز بینی کاملا رفع نمی شود. اگر میزان قوز باقی مانده زیاد باشد باید از عمل ترمیمی بینی کمک بگیرید.

بزرگ ماندن بینی و نوک بینی

ممکن است در صورت ماهر نبودن پزشک سایز بینی پس از عمل به اندازه ی مد نظر زیباجو کاهش نیافته باشد. جراحی ترمیمی بینی به رفع این مشکل کمک می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *