وضو گرفتن بعد از جراحی بینی

وضو گرفتن بعد از جراحی بینی

بعد از جراحی بینی چطور وضو بگیریم ؟

وضو گرفتن  | یکی از چالش هایی که برای جراحی بینی وجود دارد، نحوه گرفتن وضو بعد از جراحی بینی است. ما در این مقاله قصد داریم تا در این زمینه شما عزیزان را راهنمایی کنیم.

همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :

نحوه گرفتن وضو بعد از جراحی بینی | جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان |

وضو گرفتن بعد از جراحی بینی

همانطور که میدانید بعد از جراحی بینی خون بر روی بینی است و تا مدتی کچ روی بینی قرار داده می شود. افرادی که می خواهند نماز بخوانند در این زمینه سوالاتی دارند.

پیشنهاد مطالعه
جراحی بینی طبیعی زنانه دکتر مجید راستی

در صورتي كه آب براي زخم ضرر دارد يانمی توان به آن آب رساند، نحوه گرفتن وضو بعد از جراحی بینی بايد اطراف زخم را بشويد و اگر جبيره پاك است، روي آن مسح كند و اگر جبيره نجس است يا نمي‎شود روي آن را دست تر كشيد احتياطاً پارچه پاكي را بطوري كه جزء جبيره حساب شود روي آن قرار دهد و دست تر روي آن بكشد و اگر تمام محل تيمم يا بعض آن بي‎مانع باشد تيمم هم بنمايد.

اگر در جاي وضو يا غسل چيزي چسبيده است كه برداشتن آن ممكن نيست، بايد به دستور جبيره عمل كند، و بنابر احتياط واجب اگر تمام يا بعض محل تيمم بي‎مانع باشد تيمم هم بنمايد.

پیشنهاد مطالعه
۷ نکته برای بهبودی بعد از عمل جراحی بینی

چون تا یک مدت کچ روی بینی است، شما باید برای هر نوبت نماز یعنی نماز صبح، نماز ظهر و نماز مغرب، وضوی جبیره ای بگیرید. وضوی جبیره و تمامی مراحل آن مانند وضو عادی است. با این تفاوت که پس از شستن دست ها باید ابتدا اطراف و قسمت های دیگر صورت را به نیت وضو بشویید. و فقط روی پانسمان یا چسب را دستِ تر از پیشانی تا چانه بکشید.

حال با دو حالت روبرو هستید :

پانسمان روی صورت شما خونی بوده و نجس می باشد: در این صورت ابتدا روی پانسمان یک پارچه پاک انداخته و از روی آن دست تر را به نیت وضو می کشید.
در صورتی که پاسمان خونی و نجس نیست، نیازی به پارچه نیست و طبق آنچه ذکر شد فقط وضوی جبیره می گیرید.

پیشنهاد مطالعه
چهار عامل کلیدی که در آبریزش بینی بعد از جراحی دخیل است :

به دلیل اینکه پانسمان، تقریبا کل صورت را که یکی از اجزای اصلی وضو است فراگرفته، پس از گرفتن وضوی جبیره احتیاطا تیمم بدل از وضو انجام دهید .
چيزي كه با آن زخم یا شكستگی را مي‎بندند. و دوايي كه روي زخم و مانند آن مي‎گذارند “جبيره” ناميده مي‎ شود.

توجه : مادامی که بینی جراحت و پانسمان دارد باید وضوی جبیره گرفته شود.

اما چسب هایی که بعد از برطرف شدن جراحت روی بینی زده می شود تا فرم بینی را حفظ کند و جنبه پانسمان ندارد با این چسب ها نمی شود وضوی جبیره گرفت و باید هنگام وضو برداشته شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *