تقویت غضروف در جراحی بینی گوشتی

تقویت غضروف در جراحی بینی گوشتی

تقویت غضروف در جراحی بینی گوشتی

تقویت غضروف | یکی از مشخصه های اصلی بینی های گوشتی دارا بودن غضروف های ضعیف است. معمولا افرادی که بینی های گوشتی دارند از ظاهر گوشت آلود و پهنای بینی خود رضایت ندارند. از طرفی این شایعه وجود دارد که بینی های گوشتی بعد از جراحی مجدد به فرم اولیه خود باز می گردند.

در حالی که در روش جدید جراحی بینی گوشتی ، با تقویت غضروف های بینی می توان فرم و ظاهر مطلوبی در بینی ایجاد نمود و بدین ترتیب از بازگشت بینی به فرم اولیه جلوگیری کرد. ممکن است این تصور وجود داشته باشید که برای عمل بینی گوشتی باید از حجم غضروف های بینی کاسته شود تا بینی کوچک شده و فرم دلخواهی پیدا کند در حالی که برداشتن زیاد غضروف های بینی عوارض زیادی را در این فرم از بینی ها ایجاد می کند به همین دلیل محدودیت هایی در کوچک کردن بینی های گوشتی وجود دارد و تا زمانی که نوک بینی با غضروف تقویت نشود ، به مرور با گذشت زمان نوک بینی دچار افتادگی خواهد شد.

برای تقویت غضروف بینی های گوشتی می توان از غضروف هایی که در استخوان بینی خود فرد وجود دارد استفاده نمود. در مواردی که بیمار غضروف کافی نداشته باشد ، می توان از ناحیه پشت گوش و یا دنده خود فرد این غضروف را تامین کرد. همچنین در برخی شرایط ممکن است پزشک از غضروف های مصنوعی برای تقویت نوک بینی کمک بگیرد.

پیشنهاد مطالعه
چرا بینی چسب زده می‌شود؟

البته استفاده از غضروف های مصنوعی پیشنهاد داده نمی شود ؛ چرا که احتمال پس زدن توسط بدن و یا بروز عفونت وجود دارد به همین علت بهترین غضروف برای پیوند و تقویت بینی ، غضروف های بدن خود فرد می باشد.

همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | هزینه انجام عمل زیبایی بینی

نکات و اقدامات قبل از جراحی بینی گوشتی

یکی از مهم‌ترین گام‌ها پیش از انجام جراحی بینی گوشتی، انتخاب یک جراح بینی ماهر و متخصص است. می‌توانید از راه‌های مختلفی برای انتخاب جراح استفاده کنید، اما ما تأکید داریم که حتماً نمونه‌های از جراحی‌های انجام شده توسط او را مشاهده کنید. پس از بررسی رزومه کاری و تحصیلات او، برای مشاوره به مطب او مراجعه کنید و پس از اطمینان از انتخاب یک جراح بینی گوشتی ماهر ، بینی خود را به او بسپارید.

  1. شب قبل از جراحی بینی گوشتی، حتماً استحمام کنید و از سرما خودداری کنید.
  2. شب قبل از جراحی دماغ گوشتی، یک شام سبک بخورید.
  3. از ۸ ساعت قبل از جراحی خوردن و آشامیدن خودداری کنید.
  4. در روز جراحی حتماً ناشتا باشید و مواد غذایی را به حداقل برسانید.
  5. صبح روز جراحی، می‌توانید از مایعات شیرین بدون پالپ استفاده کنید.
  6. حداقل نیم ساعت قبل از زمان مقرر در محل عمل حضور یابید.
  7. داشتن یک همراه در روز جراحی کافی است.
  8. خانم‌ها در روز جراحی هیچ گونه آرایشی به ویژه در ناحیه چشم‌ها نداشته باشند.
  9. آقایان بهتر است ریش و سبیل خود را قبل از جراحی بتراشند.
  10. لباس‌های گشاد و دکمه دار بپوشید تا در زمان پوشیدن لباس با مشکل مواجه نشوید.
  11. اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، به دکتر عمل بینی گوشتی اطلاع دهید.
  12. مصرف داروهای رقیق‌کننده خون مانند آسپرین از حداقل دو هفته قبل از جراحی ممنوع است.
  13. قرص‌های راکوتان و اکوتان نیز از دو ماه قبل از جراحی باید به طور کامل قطع شوند.
  14. مصرف دخانیات و قلیان از یک هفته قبل از عمل و یک هفته بعد از عمل ممنوع است.
  15. اگر روز عمل با دو روز ابتدایی عادت ماهیانه شما مصادف است، حتماً پزشک خود را در جریان این موضوع قرار دهید.
پیشنهاد مطالعه
بعداز عمل بینی چه نوشیدنی بخورم ؟

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی در آقایان

مراقبت های لازم بعد از جراحی بینی گوشتی شامل چه مواردی می شوند؟

  • عینک نزنید : یکی از سوالات پر تکرار در عمل بینی گوشتی این است که دقیقا چه زمانی می توان از عینک استفاده کرد؟ به دلیل جلوگیری از وارد شدن نیرو و وزن اضافی به بینی ،جراح استفاده از عینک را تا ۶ هفته بعد از عمل ممنوع اعلام می کند، اما باید بدانید که در صورتی که روی بینی خود آتل داشته باشید می توانید بلافاصله بعد از عمل از عینک استفاده کنید. نکته آخر اینکه که استفاده از عینک در استفاده روزمره در صورتی مجاز است که حدود ۶ هفته تا ۳ ماه از جراحی بینی گوشتی شما گذشته باشد و به بهبودی کاملی رسیده باشید.
  • دور از آفتاب باشید  از مهم ترین تاثیرات قرار گیری در معرض نور خورشید، تورم بیش از حد و به جا ماندن جای زخم است. بنابراین توصیه می شود که تا ۶ ماه پس از عمل بینی گوشتی، از قرار گیری بیش از حد در مقابل نور خورشید بپرهیزید و تا جای امکان از کلاه لبه دار و کرم های ضد آفتاب استفاده کنید.
  • فین نکنید : از آنجایی که بعد از جراحی بینی گوشتی، مخاط بینی تنها با چند بخیه در کنار هم قرار گرفته است فین کردن می تواند احتمال پاره شدن این بخیه ها را تا حد زیادی افزایش دهد. همچنین احتمال خونریزی شدید و سوراخ شدن پوشش مخاطی از دیگر عوارض فین کردن، بلافاصله پس از جراحی می باشد. بنابراین معمولا پزشک توصیه می کند بعد از گذشت از سه هفته تا یک ماه از فین کردن بپرهیزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *