با ورم ناشی از جراحی بینی گوشتی چه باید کرد ؟

با ورم ناشی از جراحی بینی گوشتی چه باید کرد ؟

ورم ناشی از جراحی بینی گوشتی

ورم جراحی بینی گوشتی | بروز ورم بعد از عمل بینی گوشتی امری کاملاً طبیعی بوده و تمامی افرادی که این جراحی زیبایی را انجام داده اند ، با این عارضه مواجه شده اند. هرچند میزان ورم در همه افراد یکسان نیست و به عواملی ؛ همچون ویژگی های بدن آن ها ، شدت و میزان ایراد در بینی و غیره بستگی دارد ولی به طور کلی می توان گفت که ورم در بینی های گوشتی به دلیل ساختار ضعیف و پوست ضخیمی که دارند ، بیشتر از بینی های استخوانی است.

همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | آیا به عمل بینی گوشتی نیاز دارید ؟

روش های کاهش ورم ناشی از جراحی بینی

ورم بینی بعد از جراحی بینی گوشتی به مرور زمان کاهش می یابد و بعد از گذشت حدود ۱ تا ۲ سال به طور کامل برطرف می شود ؛ ولی با رعایت برخی موارد می توان در روند فروکش نمودن تورم ، سرعت ایجاد کرد که در ادامه ، برخی از آن ها را توضیح خواهیم داد.

تغذیه ؛ نقش زیادی در تشدید یا کاهش ورم بینی دارد ، به طوری که :

پیشنهاد مطالعه
تشدید آلرژی با جراحی بینی واقعیت دارد ؟

خوردن مواد غذایی سفت به دلیل اینکه برای هضم نیازمند جویدن زیاد هستند ، موجب شدت یافتن ورم بینی می شود ، به همین دلیل افراد باید برای مدتی از غذاهای آبکی و نرم استفاده کرده و از خوردن ته دیگ و میوه های سفتی همچون هویج خودداری نمایند.

ماده سدیم باعث تشدید ورم بینی می شود ؛ بنابراین ، افراد باید حتی الامکان از مصرف غذاهایی که در پخت آن ها نمک و همچنین ادویه زیادی به کار رفته است اجتناب نمایند.
برخی از افراد و پزشکان بر این باورند که مصرف آب کرفس و آب آناناس تازه در کاهش ورم بینی موثر است ، بهتر است که مصرف آن ها را در رژیم غذایی خود بگنجانید.

در صورتی که جراحی زیبایی بینی توسط دکتر بینی بی تجربه و بدون مهارت انجام گیرد ، احتمال بروز مشکلات بسیاری ؛ همچون مشکلات تنفسی ، عدم رضایت از فرم ظاهری بینی ، سوراخ شدن تیغه میانی بینی ، غیر قرینه بودن حفره های بینی ، بی حسی ، عفونت ، درد شدید و غیره در بیماران وجود دارد ؛ اما در صورتی که بهترین جراح بینی اصفهان  دکتر مجید راستی ، مورد نظر بیمار به اندازه کافی در این زمینه تجربه و مهارت داشته باشد ، نه تنها هیچ گونه عوارضی پس از عمل زیبایی بینی بیماران را تهدید نمی کند ؛ بلکه آن ها از نتیجه جراحی زیبایی بینی نیز رضایت کامل خواهند داشت.

پیشنهاد مطالعه
نحوه انجام تیمم و غسل بعد از جراحی بینی

بهترین سن جراحی بینی گوشتی

طبق مطالعات صورت گرفته ، بهترین سن جهت انجام جراحی بینی گوشتی در شیراز  ، پس از اتمام سن بلوغ می باشد ؛ اتمام سن بلوغ در دختران ، پایان سن ۱۶ سالگی و در پسران ، پایان سن ۱۸ سالگی می باشد ؛ بنابراین افراد پس از گذشت این سن می توانند جهت انجام جراحی زیبایی بینی اقدام کنند. بسیاری از افراد خواستار اطلاع از علت انجام جراحی زیبایی بینی ، پس از این سن می باشند ؛ که در ذیل به آن اشاره شده است :

بینی از بدو تولد رشد خود را آغاز کرده و رشد آن تا پایان سن بلوغ ادامه دارد و تا زمانی که رشد بینی کامل نشده و اتمام نیافته است ، امکان انجام عمل زیبایی بینی وجود ندارد.
علت دیگر در رابطه با انجام جراحی زیبایی بینی پس از اتمام سن بلوغ ، بدین دلیل می باشد ، که برخی از غضروف های بینی تا پایان سن بلوغ وظیفه رشد برخی از اعضا صورت را به عهده دارند ، بنابراین انجام عمل زیبایی بینی قبل از این سن ، سبب بروز تداخل در رشد اعضا صورت می شود.

جراح بینی اصفهان |  جراحی زیبایی بینی اصفهان |  جراحی زیبایی بینی و ورزش..

ورزش بعد از جراحی بینی

افراد باید بعد از جراحی بینی گوشتی در شیراز ، به مدت ۱ هفته به استراحت مطلق پرداخته و از یک شخص همراه برای انجام کارهای روزمره خود کمک بگیرند. به دلیل تاثیری که پایین انداختن سر به سمت پایین و انجام فعالیت های سنگین در تشدید ورم بینی دارد ؛ بهتر است به مدت ۱ هفته سر خود را به پایین نینداخته و انجام ورزش های سنگین را به ۶ ماه بعد از عمل بینی گوشتی در شیراز موکول نمایید.

پیشنهاد مطالعه
رژیم غذایی بعد از جراحی زیبایی بینی

رابطه زناشویی

هیجان موجب زیاد شدن گردش خون در سر و صورت افراد شده و همین امر موجب شدت یافتن ورم بینی می شود از آنجایی که برقراری رابطه زناشویی با هیجان همراه است لذا بهتر است به مدت ۲ هفته از برقراری آن بپرهیزید.

برگشت پذیری بینی های گوشتی

بسیاری از افرادی که دارای بینی های گوشتی می باشند ، در رابطه با برگشت پذیری بینی های گوشتی اظهار نگرانی می کنند ، در این باره باید ذکر شود که در گذشته به علت استفاده از تکنیک های غیر استاندارد احتمال بازگشت فرم ظاهری بینی های گوشتی به شکل اولیه خود وجود داشت ، اما در حال حاضر جراحان بینی برای انجام جراحی بینی گوشتی در شیراز ، از تکنیک های نوین و استاندارد استفاده می کنند که احتمال بازگشت پذیری بینی های گوشتی را بسیار کاهش داده و به حداقل رسانده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *