جراحی بینی شکسته با جراح بینی اصفهان

جراحی بینی شکسته با جراح بینی اصفهان

جراحی بینی شکسته

جراحی بینی شکسته از انواع جراحی درمانی بینی می باشد. یکی از شایع ترین انواع شکستگی صورت ، شکستگی بینی می باشد. شکستگی بینی بر اثر عوامل خارجی چون اصابت ضربه شدید ، تصادف ، مجادله و مواردی از این قبیل رخ خواهد داد.

شکستگی بینی در جوانان با جا به جایی یا شکستگی استخوان همراه است، اما در افراد مسن تر ، امکان خرد شدن استخوان بینی وجود دارد. در صورتی که نیاز به جراحی بینی شکسته دارید می توانید به بهترین جراح بینی اصفهان مراجعه کنید.


همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :


جراح بینی اصفهان |  جراحی زیبایی بینی اصفهان | درمان بینی شکسته شده | جراح بینی اصفهان

 شکستگی بینی

شکستگی های بینی به دو دسته تقسیم شده است :

شکستگی کناری : شکستگی کناری شایع ترین نوع شکستگی می باشد که بر اثر وارد شدن نیروی خارجی به کنار بینی رخ می دهد و موجب فرو رفتن یک سمت و برآمدگی در سمت دیگر بینی می شود.
شکستگی روبرو : در این شکستگی ضربه شدید از بالا به صورت و بینی وارد می شود و پل بینی دچار فرو رفتگی خواهد شد و شکل ظاهری بینی کاملا تغییر می کند.

پیشنهاد مطالعه
بعد از جراحی بینی چطور مسواک بزنیم ؟

علائم شکستگی بینی

  1. احساس درد شدید
  2. کبودی بینی
  3. ورم بینی
  4. کبودی اطراف چشم
  5. کج شدن بینی
  6. خون دماغ شدن
  7. اختلال در تنفس از راه بینی

چنانچه بینی شکسته باشد، به هنگام لمس بینی صدایی ناشی از شکستگی استخوان به گوش می رسد. لازم به ذکر است در صورتی که دچار شکستگی بینی شدید، بلافاصله به متخصص و جراح بینی مراجعه نمایید. اگر شکستگی جزئی باشد، ترمیم بینی شکسته بدون جراحی امکان پذیر است ولی چنانچه چند هفته از شکستگی بگذرد تنها با جراحی بینی به روش باز قابل ترمیم می باشد.

درمان شکستگی بینی بدون جراحی

اگر پزشک در معاینه بیمار ،تشخیص دهد که آسیب جدی به بینی بیمار وارد نشده ، و نیاز به عمل جراحی بینی شکسته نباشد ، یا بینی آسیب جزئی دیده باشد ، به کمک اقدامات زیر می توانید فرایند بهبود بینی را تسریع نمایید :

  • در یک یا دو روز اول به منظور کاهش درد و تورم بینی ، می توانید هر یک ساعت یک بار و هر بار به مدت ۱۵ دقیقه از کمپرس سرد یا یخ پیچیده شده در کیسه یا دستمال ، استفاده کنید. دقت نماید که یخ به طور مستقیم با پوست بینی تماس نداشته باشد.
  • به منظور کاهش درد همچنین می توانید از داروهای مسکن ، با تجویز پزشک مانند استامینوفن استفاده کنید.
  • اگر خونریزی بینی ادامه داشت ، برای درمان حتما به پزشک مراجعه کنید. پزشک برای جلوگیری از خونریزی در داخل بینی از یک گاز پانسمان نرم استفاده می کند. در مدت زمانی که پانسمان در درون بینی وجود دارد ، معمولا برای جلوگیری از بروز عفونت ، از دارو های آنتی بیوتیک استفاده می شود.
  • برای کاهش تورم می توانید در هنگام استراحت به کمک چند بالش ، سر را در وضعیت بالاتر از بدن قرار دهید.
پیشنهاد مطالعه
کانتور بینی چیست؟

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | درباره جراحی باز بینی چقدر می دانیم ؟

مراقبت های بعد از جراحی بینی شکسته

  1. پس از جراحی شکستگی بینی ، نیاز به بستری نبوده و معمولا اکثر بیماران در همان شب ترخیص می شوند.
  2. پس از جراحی شکستگی بینی ، تقریبا به مدت یک هفته بر روی بینی ، گچ یا اسپلینت قرار داده می شود ؛ بیماران باید مراقب باشند که گچ یا اسپلینت بینی ، خیس نشود.
  3. بهتر است در دوران نقاهت عمل جراحی شکستگی بینی ، از مصرف مواد غذایی سفت که نیاز به جویدن طولانی مدت دارند ، پرهیز شده و مواد غذایی نرم و آبکی در رژیم غذایی بیمار قرار گیرد.
  4. بیماران پس از جراحی شکستگی بینی ، باید از خنده و گریه بیش از حد پرهیز کنند.
  5. افرادی که جراحی شکستگی بینی انجام داده اند ، پس از اتمام دوران نقاهت آن می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود بپردازند ؛ اما باید تا مدتی از انجام فعالیت های سنگین خودداری نمایند.
  6. استعمال سیگار و مصرف نوشیدنی های حاوی الکل منجر به بروز اختلال در دوران نقاهت عمل بینی می شود ؛ از این رو بهتر است بیماران تا مدتی از مصرف این موارد خودداری نمایند.
  7. مصرف داروهای استروئیدی منجر به افزایش تورم و کبودی در افراد می شود ، بدین منظور از مصرف این داروها در دوران نقاهت عمل بینی اجتناب نمایید.
  8. افرادی که جراحی شکستگی بینی انجام داده اند ، باید تا مدتی از شستن سر و گردن خود به منظور جلوگیری از خیس شدن گچ یا اسپلینت بینی ، خودداری نمایند ؛ زمان مناسب جهت استحمام را از پزشک معالج خود جویا شوید.
  9. تا مدتی باید از فین کردن خودداری نمایید.
  10. با دهان باز عطسه و سرفه کنید.
  11. از خوابیدن بر روی پهلو و شکم خود خودداری کرده و به طور طاق باز بخوابید ؛ بدین ترتیب از وارد شدن فشار به بینی و صورت جلوگیری خواهید کرد.
پیشنهاد مطالعه
استفاده از غضروف جسد در بینی از زبان جراح بینی اصفهان

ایا پس از اینکه جراحی بینی شکسته انجام می دهیم بینی به فرم اصلی خود باز می گردد ؟

در مواردی ممکن است بعد از درمان بینی شکسته شکل طبیعی خود را بازیابد اما مواردی هم وجود دارند که ممکن است در ان فرد فرم بینی خود را دوست نداشته باشد و نیاز به جراحی ترمیمی بینی برای رفع مشکلات ساختاری و تنفسی وجود داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *