آشنایی با جراحی درمانی بینی

آشنایی با جراحی درمانی بینی

جراحی درمانی بینی

جراحی درمانی بینی | برخی از افراد گمان می کنند که عمل بینی تنها با اهداف زیبایی و به منظور رفع نقوص بینی انجام می گیرد در صورتی که چنین نبوده و با جراحی بینی می توان مشکلات عملکردی بینی را نیز برطرف نمود.

وجود مشکل در عملکرد طبیعی بینی در تنفس افراد اختلال ایجاد نموده و موجب بروز عوارضی همچون خرخر نمودن در هنگام خواب در آن ها خواهد شد. با انجام جراحی درمانی بینی توسط دکتر مجید راستی  ، بهترین متخصص و جراح زیبایی بینی اصفهان ، می توان مشکلات عملکردی بینی را نیز برطرف نمود.


همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :


جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | جراح بینی اصفهان جراحی انحراف بینی

درمان انحراف بینی

در بعضی از مواقع انحراف بینی ، آنقدر خفیف است که با دارو کنترل می شود اما در صورتی که انحراف بینی در بیماری شدید باشد برای درمان او راهی جز جراحی بینی باقی نمی ماند.

جراحی انحراف بینی اصفهان ، نوعی جراحی درمانی بینی می باشد که طاقت فرسا و طولانی نیست ؛ به هنگام انجام این جراحی ، معمولا پزشک برش ها را در داخل بینی ایجاد می کند و وارد تیغه بینی می شود و با انجام عواملی هم چون برداشتن غضروف یا شکل دادن به استخوان بینی انحراف بینی را درمان می کنند ، سپس برش های ایجاد را بخیه می زنند ، معمولا این بخیه ها جذبی هستند ؛ پس از انجام جراحی انحراف بینی ، نیاز به بستری شدن بیمار در بیمارستان نمی باشد و معمولا بیماران در همان روز ترخیص می شوند.

پیشنهاد مطالعه
بهترین فرم بینی برای آقایان بعد از جراحی زیبایی بینی

درمان پولیپ بینی

پولیپ توده ای بی رنگ یا خاکستری رنگ است که در بیشتر مواقع بر اثر آلرژی و حساسیت به وجود می آید و اگر آلرژی سر وقت درمان شود از بروز آن جلوگیری خواهد شد. در برخی موارد اندازه پولیپ بینی به حدی می رسد که بینی را مسدود کرده و تنفس افراد را با مشکل مواجه می نماید.

زمانی که پولیپ بینی به میزانی بزرگ شده باشد که باعث مسدود شدن راه تنفس بینی شود تنها راه درمان آن ، انجام جراحی زیبایی بینی می باشد. جراحی درمانی بینی نیز مانند جراحی زیبایی بینی به هر دو روش باز و بسته انجام می شود تنها تفاوت موجود در این دو روش در ناحیه ایجاد برش می باشد زیرا در عنل بینی به روش باز ، بهترین جراح بینی اصفهان ، برش ها را در ناحیه کلوملا بینی ایجاد می کند در صورتی که در جراحی بینی به روش بسته ، تمامی برش ها در داخل بینی ایجاد می شوند.

درمان شکستگی بینی

بینی ممکن است بر اثر سوانحی همچون تصادف و وارد شدن ضربه به آن دچار شکستگی شود. شکستگی بینی اگر به موقع درمان نشود علاوه بر مشکلاتی که در عملکرد بینی ایجاد می کند، ظاهر بینی را نیز دستخوش تغییر می کند.

پیشنهاد مطالعه
جراحی زیبایی بینی مدل طبیعی 

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | مراقبت های لازم برای انواع جراحی بینی

آیا امکان انجام جراحی زیبایی و درمانی بینی به طور همزمان وجود دارد ؟

باید بگوییم که جراحی درمانی بینی در شیراز ، صرفاً مشکلات عملکردی بینی را برطرف نموده و با انجام آن ایرادات ظاهری بینی برطرف نمی شوند. برای رفع نقوص ظاهری بینی ، افراد می توانند جراحی زیبایی بینی را همزمان با جراحي درماني بيني انجام دهند. دکتر سلمان شاکری ،بهترین جراح بینی شیراز بعد از انجام معاینات دقیق، مشکل شما را تشخیص داده و برای درمان آن اقدام خواهد نمود.

اقدامات لازم قبل از جراحی درمانی بینی

بیشترین تاثیر را در نتیجه جراحی درمانی بینی ، جراح بینی با تجربه و مجرب دارد از این رو انتخاب یک جراح خوب از مهم ترین اقدامات پیش از انجام عمل درمانی بینی می باشد.

  1. در صورتی که داروی خاصی مصرف می کنید حتما این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.
  2. از مصرف برخی داروها نظیر ایبوپروفن ، ویتامین ای ، آسپرین به این دلیل که موجب رقیق شدن خون می شود باید پیش از عمل خودداری کنید.
  3. در صورتی که به داروی خاصی حساسیت دارید لازم است این موضوع را به پزشک خود اطلاع دهید.
  4. مصرف سیگار و سایر دخانیات و همچنین الکل موجب کاهش اکسیژن خون می شود و لازم است مصرف آن حداقل به مدت ۱۴ روز پیش از عمل قطع شود.
  5. آزمایش ها و تصویربرداری هایی برای شما تجویز می شود که پیش از عمل باید آن ها را تهیه کنید و در روز جراحی همراه خود داشته باشید.
  6. ۸ ساعت قبل از جراحی درمانی بینی نباید چیزی میل کنید و بنوشید.
پیشنهاد مطالعه
جراحی توربینوپلاستی چیست؟

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان ...

نکاتی در رابطه با عمل درمانی بینی

تمامی بیماری ها یا خوش خیم هستند و یا بد خیم بیماری هایی که در مرحله خوش خیم باشند با سرعت بیشتری درمان می شوند و درمان آن ها راحت تر می باشد در حالی که اگر بیماری به مرحله بدخیم برسد به مدت زمان بیشتری برای درمان نیاز می باشد و نیاز به درمان وسیع تری خواهد بود.

توصیه می شود علائمی که در رابطه با بیماری های بینی می باشد را جدی بگیرید و در صورت بروز چنین علائمی حتما به پزشک مراجعه نمایید تا اقدامات درمانی لازم در همان مراحل ابتدایی بیماری انجام شود. جراحی آندوسکوپی بینی در تشخیص و درمان بیماری ها کاربرد دارد. در شرایطی که تشخیص بیماری مشکل باشد ، جراح برای تشخیص دقیق تر از روش هایی مانند آندوسکوپ بینی کمک می گیرد.

ممکن است در برخی شرایط مشکلات موجود در بینی سبب شود تا ظاهر بینی نیز تحت تاثیر قرار بگیرد در اینگونه موارد می توانید همزمان با جراحی درمانی بینی ، عمل زیبایی نیز انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *