تضمین سلامت شما با ۶ مورد از مهم‌ترین آزمایش های لازم قبل از عمل بینی

تضمین سلامت شما با ۶ مورد از مهم‌ترین آزمایش های لازم قبل از عمل بینی

۶ مورد از مهم‌ترین آزمایش های لازم قبل از عمل بینی

انجام آزمایش های لازم قبل از عمل بینی، یکی از بخش‌های مهم و تأثیرگذار روی نتیجه نهایی عمل شماست! نمی‌شود یک‌روزه به مطب پزشک بروید و فردا بدون هیچ آزمایش و تست سلامتی، عمل بینی خود را انجام دهید!!!

درست مثل این است که بدون داشتن مواد موردنیاز برای تهیه غذا، قصد پخت آن را داشته باشید. مواد اولیه، پیش‌ نیاز تهیه خوراک هستند، همان‌طور که آزمایش های مورد نیاز قبل از عمل نیز پیش‌نیاز یک جراحی بی‌خطر و خوب محسوب می‌شوند! آزمایش های قبل از جراحی بینی مشکلات سلامتی و شرایط بینی شما را به پزشک نشان می‌دهد.


همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :


جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | اصلاح فرم بینی با جراحی بینی فانتزی

چرا انجام آزمایش های لازم قبل از عمل بینی ضروری است؟

برخی بیماری‌های درونی مانع انجام عمل هستند، بنابراین باید برای حفظ سلامت خود حتماً آزمایش‌های قبل از عمل را کاملاً انجام دهید. بسیاری از افراد به‌دلیل هزینه‌های این آزمایش‌ها، از انجام آن‌ها سرباز می‌زنند! چه اشتباهی! حالا که متوجه ضرورت انجام آزمایش‌ها و تست‌های قبل از عمل بینی شدید، در ادامه می‌خواهیم آن‌ها را به‌طور کامل به شما معرفی کنیم.

ضروری‌ترین آزمایش قبل عمل بینی چیست؟

انجام آزمایش قبل از عمل بینی، از بروز خطرهای احتمالی برای سلامتی شما جلوگیری می‌کند. بیشتر زیباجویان رینوپلاستی با نزدیک شدن به روز عمل جراحی بینی به‌طور عجیبی استرس دارند! ما این موضوع را درک می‌کنیم، کاملاً طبیعی است که شما با نزدیک شدن به روز جراحی، چقدر هیجان‌زده و مضطرب می‌شوید، جراحی زیبایی بینی تأثیر چشمگیری بر زیبایی صورت شما برای تمام عمرتان می‌گذارد.

اما باید بدانید اگر تمامی آزمایش‌های زیر را انجام دهید و از وضعیت بدنی خودتان مطلع باشید، استرس و اضطراب کمتری خواهید داشت. قبل از رینوپلاستی انجام تمامی آزمایش‌ها و تست‌های پایین ضروری است :

پیشنهاد مطالعه
عمل جراحی زیبایی برای افراد مسن

معاینه فیزیکی: مهم‌ترین آزمایش قبل عمل بینی!

اگر کسی از من بپرسد: «مهم‌ترین و ضروری‌ترین آزمایش قبل از عمل بینی چیست؟!» مطمئن باشید پاسخ من معاینه فیزیکی پزشک شماست! معاینه فیزیکی یکی از مراحل آماده‌سازی جراحی بینی است و تأثیر مستقیمی روی نتیجه نهایی جراحی دارد.

پزشک در معاینه فیزیکی دریچه‌های بینی، اختلالات استخوانی و غضروفی، ضخامت پوست و غدد چربی را بررسی می‌کند. علاوه‌بر این، روش معمول تنفس شما نیز چک می‌شود تا مشخص شود که آیا از راه دهان یا بینی نفس می‌کشید. این معاینات قبل از عمل به پزشک در طرح یک برنامه جراحی مناسب کمک می‌کند. او با انجام این‌گونه بررسی‌ها به شرایط استخوان بینی شما پی ‌می‌برد و پس از انجام عکس‌برداری، تصمیم نهایی را می‌گیرد.

عکس‌برداری قبل از عمل جراحی بینی

پزشک، دستیار او یا مراکز تصویربرداری جراحی پلاستیک، تصاویری باکیفیت از بینی شما از زاویه‌های مختلف ثبت می‌کنند. این تصاویر به ارزیابی بعد از عمل کمک می‌کنند و همچنین برای انجام یک جراحی مطلوب ضروری هستند. تصاویر معمولاً از هشت زاویه مختلف گرفته می‌شوند :

  1. زاویه تمام‌رخ
  2. زاویه تمام‌رخ در حالت خنده
  3. نیم‌رخ چپ
  4. نیم‌رخ راست
  5. زاویه زیر بینی
  6. زاویه بالای سر
  7. سه رخ راست (زاویه مایل از سمت راست)
  8. سه رخ چپ (زاویه مایل از سمت چپ)

به‌یاد داشته باشید که هنگام عکس‌برداری نباید از هیچ نوع آرایش یا عینکی استفاده کنید. این کار روی تصاویر نهایی تأثیر می‌گذارد. برای پیش‌بینی نتیجه عمل، پزشک گاهی تصاویر را با کامپیوتر دست‌کاری می‌کند. شما می‌توانید در این مرحله درباره فرم دلخواه خود با پزشک صحبت کنید.

جراح بینی اصفهان |  جراحی زیبایی بینی اصفهان | . تضمین سلامت شما با 6 مورد از مهم‌ترین آزمایش های لازم قبل از عمل بینی

آزمایش hiv قبل از عمل بینی

انجام آزمایش ایدز قبل از عمل بینی، اهمیت زیادی دارد. ایدز یک بیماری نقص سیستم ایمنی است و در آن عملکرد این سیستم به‌طور قابل‌ توجهی ضعیف می‌شود. گاهی بیماری ایدز، توان بیماران را در برابر شک‌های ناگهانی مانند بیهوشی، جراحی و … کم می‌کند.

علاوه‌بر این موضوع، بیماری ایدز از راه خون منتقل می‌شود، بنابراین پرسنل بیمارستان و پزشک شما برای حفظ سلامتی خودشان و سایر افراد باید از این بیماری مطلع باشند. انجام این آزمایش را هرگز قبل از عمل پشت‌گوش نیندازید!

پیشنهاد مطالعه
نمونه جراحی بینی نیمه فانتزی توسط جراح بینی اصفهان

آزمایش خون CBC قبل از عمل جراحی بینی

تست CBC خون، اصلی‌ترین آزمایش قبل جراحی بینی است. این آزمایش با هدف بررسی شرایط بدنی و بیماری‌های انعقادی خون شما انجام می‌شود. مواردی که در آزمایش خون بررسی می‌شود، شامل گزینه‌های زیر است:

  •  بررسی فاکتور HBS

این فاکتور نشان‌دهنده قند خون شما در زمان ناشتا است. بالا بودن سطح HBS در خون مشکلاتی حین جراحی بینی شما به‌وجود می‌آورد، به همین دلیل باید این فاکتور را بررسی و قبل از انجام عمل آن را کنترل کنید.

  • بررسی فاکتور PTT و PT

این دو فاکتور نشان‌دهنده میزان انعقاد خون شما هستند. اگر قسمتی از بدن زخم شود، این فاکتورها به محل خون‌ریزی می‌روند و با ایجاد لخته‌های خون، سرعت خونریزی را کاهش می‌دهند.

کم یا زیاد بودن این دو فاکتور در خون، مشکلات انعقاد سریع و یا کند را به‌وجود می‌آورند. انجام آزمایش PTT و PT به تشخیص زودهنگام و حل مشکلات انعقادی خون با داروهای خاص کمک می‌کند. در زمان انجام جراحی، مویرگ‌های بینی پاره می‌شوند، اگر فاکتورهای انعقادی مشکلی داشته باشند، خونریزی بینی قطع نمی‌شود و خطرات زیادی برای شما به‌وجود می‌آید.

 آزمایش بارداری قبل از جراحی بینی

انجام آزمایش‌های بارداری برای بانوان قبل از عمل بینی ضروری است. داروهای بیهوشی و مسکن تأثیر بدی روی جنین می‌گذارد و برای سلامت او خطرناک است. انجام عمل بینی، تصمیمی مناسب بانوان باردار نیست!

 آزمایش گروه خون قبل از جراحی زیبایی بینی

آزمایش نوع Rh (RH-Blood type) با هدف تشخیص آنتی‌ژن مثبت یا منفی Rh انجام می‌شود. این آنتی‌ژن نوعی گیرنده ارثی است و وجود آن باعث مثبت بودن و عدم وجود آن باعث منفی شدن می‌شود. علاوه‌‌بر این موضوع، آزمایش تشخیص گروه خونی (ABO) نیز باید حتماً انجام ‌شود. گاهی عمل بینی با خون‌ریزی همراه است، بنابراین پزشک شما باید گروه خونی‌ و نوع Rh شما را بداند.

پیشنهاد مطالعه
پل بینی و انواع آن
 آزمایش هموگلوبین قبل از عمل بینی

آزمایش تشخیص سطح هموگلوبین در خون، بسیار ضروری است، می‌دانید چرا؟! این آزمایش قبل از جراحی بینی به پزشک شما مشکلات کم‌خونی یا فقط آهن را نشان می‌دهد.

هموگلوبین نوعی پروتئین در خون است و وظیفه آن انتقال اکسیژن لازم از ریه‌ها به سایر بافت‌ها و اندام‌ها بدن شماست. کاهش سطح این فاکتور در خون، می‌توانید دلایل زیادی از جمله کم‌خونی، مشکلان کبدی، ریوی یا قلبی داشته باشد.

 آزمایش HCV Ab قبل از عمل بینی

آزمایش HCV Ab برای تشخیص وجود ویروس هپاتیت سی در بدن زیباجو انجام می‌شود. بیماری هپاتیت سی از راه خون منتقل و باعث مشکلاتی مانند نارسایی، سرطان یا آسیب شدید به کبد می‌شود.

انجام آزمایش به تشخیص این بیماری در زیباجو کمک می‌کند. این‌گونه سلامت شما و سایر افراد بیمارستان به خطر نمی‌افتد. علاوه‌بر کبد، کلیه‌های شما نیز باید قبل از انجام عمل بینی بررسی شوند.

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | ملاحظات دراز مدت برای جراحی بینی

سنجش عملکرد کلیه‌ها از آزمایشات قبل جراحی بینی

وظیفه کلیه‌ها، تصفیه خون و دفع موارد زائد از بدن است. بنابراین صحت عملکرد این اندام قبل از هرگونه جراحی باید بررسی شود. اگر کلیه‌ها قادر به دفع مواد بیهوشی از بدن شما نباشند، مشکلات زیادی برایتان به‌وجود می‌آید.

برای سنجش عملکرد کلیه، آزمایش خون و ادرار انجام می‌شود. فاکتورهای اندازه‌گیری شده به پزشک درباره کلیه‌تان اطلاعات زیادی می‌دهد، هر کلیه سالم تعدادی از موارد مضر را دفع و از دفع سایر موارد ضروری جلوگیری می‌کند.

زمان مناسب برای آزمایشات قبل از عمل بینی چیست؟

آزمایشهای قبل از عمل بینی با هدف بهبود شرایط بدنی شما و شناسایی مشکلات سلامتی‌تان انجام می‌شوند. اگر هفته آخر این آزمایش‌ها را انجام دهید، زمان کافی برای مصرف دارو و بهبود شرایط بدنیتان را ندارید. بهترین زمان برای انجام آزمایشات قبل جراحی بینی، بین سه هفته تا یک ماه قبل از تاریخ عمل شماست. در این مدت شما می‌توانید مشکلات احتمالی درونی بدن‌تان را با مصرف داروهای لازم رفع کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *