مراقبت های ضروری بعد از جراحی بینی

مراقبت های ضروری بعد از جراحی بینی

مراقبت های الزامی بعد از جراحی بینی

مانند هر عمل جراحی دیگری، جراحی بینی برای هرکس ممکن است کمی متفاوت باشد. به همین ما به شما توصیه می کنیم برای بدست آوردن یک حس تجربه حتما با دیگران مشورت کنید، برخی از موضوعات مشترک در دوره نقاهت جراحی بینی وجود دارد که آن را تجربه خواهید کرد.

از هر روش و یا تکنیکی که استفاده میکنید، شما باید انتظار به برخی حالت های کسل کننده و سردرد پس از جراحی بینی را برای مدتی کوتاه داشته باشید. در صورت عدم وجود عفونت و یا مشکل دیگر، معمولا درد شدید برای شما اتفاق نمیفتد. بسیاری از بیماران ما ممکن است از دارو های مسکن برای یک یا دو روز بعد از عمل جراحی بینی استفاده کنند ولی پس از آن احساس خوبی دارند تا جایی که می توانند دارو های مسکن خود را به دارو هایی ضعیف تر و غیر مخدر تقلیل دهند.

بازترین حالت بعد از جراحی بینی که کمی هم آزار دهنده است ، ورم صورت پس از جراحی بینی است. از آنجا که تورم داخلی در بینی شما وجود دارد، شما ممکن است در چند هفته ی اول کمی ورم در داخل بینی خود احساس کنید ولی به مرور این تورم به آرامی فروکش خواهد کرد. معمولا در بدترین حالت خود در چند روز اول بعد از عمل این اتفاق میفتد ولی پس از آن بلافاصله شروع به بهبود می کند.

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | اثرات جانبی بعد از جراحی زیبایی بینی


همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :


جراحی بینی

بعضی از بیماران که قبل از عمل جراحی مشکلات حاد تنفس داشته باشند بهبودی تنفس خود را بلافاصله پس از جراحی بینی متوجه خواهند شد حتی زمانی که بینی ایشان هنوز ورم دارد ! بقیه ممکن است زمان بیشتری را برای احساس تغییرات مثبت صرف کنند.

پیشنهاد مطالعه
مشکلات تنفسی رایج که بعد از جراحی بینی رخ می دهد :

در چند شب اول پس از جراحی بینی ممکن است در خواب شما تداخل ایجاد شود، خواب عمیق در اوائل دوره نقاهت کمتر دیده شده است. در هفته اول مفید است که بعد از جراحی بینی از محیط های خشک و محرک بینی پرهیز کرده و همواره از سرم آب نمک به صورت اسپری استفاده کنید و با برخی از پماد ها داخل بینی خود را چندین بار در روز برای جلوگیری از خشکی و پوسته پوسته شن ، چرب کنید. شما باید به از نفس کشیدن با بینی خود تا زمانی که پزشک جراح بینی شما موافقت نکرده پرهیز کنید.

تورم و کبودی در خارج از بینی و گونه شما پس از عمل جراحی به خوبی قابل مشاهده است.این می تواند گاهی اوقات در حد متوسط و گاهی اوقات اصلا اتفاق نیفتد، اما این تورم معمولا در جایی در وسط صورت افراد خواهد افتاد. میزان کبودی و تورم به بدن شما و آنچه که طی جراحی بینی انجام شده بستگی دارد. اگر به شکست استخوان های بینی برای حرکت نیاز باشد ، شانس شما برای کبودی قسمت گونه و بینی کمی بالاتر است. در بدترین موارد ، کبودی معمولا تا ۷ روز یا کمی بیشتر پس از عمل جراحی بطرف شده است.

پیشنهاد مطالعه
شرایط استفاده از رینوپلاستی بدون بیهوشی

پزشک جراح بینی شما ممکن است برای کمک به رفع کبودی از دارو های معمولی یا گیاهی برای شما تجویز کنید، هیچ دارویی را بدون مشورت او استفاده نکنید!

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | مراقبت های لازم برای انواع جراحی بینی

مهمترین مراقب های بعد از جراحی بینی

بسیاری از بیماران نگران این هستند که مبادا کاری انجام دهند که به نتیجه جراحی بینی آنها آسیب بزند. در حالی که این که وارد کردن جسمی کوچک در بینی می تواند باعث مشکلات شدیدی شود، برای وارد شدن آسیب به بینی شما کار های زیادی وجود ندارد که برای شما ضرر داشته باشد. پس از دست زدن به بینی خود بیش از حد ترسو نباشید.

برخی کار ها وجود دارد که شما می توانید انجام دهید تا به بهبود خود پس از جراحی بینی سرعت ببخشید و دوربین عکاسی پس از جراحی بینی را هرچه سریع تر برای خود آماده کنید. اول این که به تمام توصیه های دکتر جراح بینی خود به دقت توجه کرده آنهارا اجرا کنید.

این توصیه ها معمولا یک دلیل بیشتر ندارند آنها معمولا وجود دارد به یک دلیل. شما احتمالا یک لیست از داروها و مکمل ها را دریافت خواهید کرد تا قبل و بعد از عمل جراحی بینی از مشکلات بیهوشی غیر ضروری ، خونریزی و تورم جلوگیری کنید .

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | چهره جذاب با جراحی زیبایی بینی

بعد از جراحی بینی سر خود را بالا نگه دارید!

  1. کمپرس سرد روی چشم ها و گونه ها در ۴۸ ساعت اول بعد از جراحی بینی به شدت توصیه می شود. برای چند هفته، از خم شدن، بلند کردن اجسام بیش از پیج یا شش کیلو، ورزش و یا هر کاری را که فشار خون را بالا میبرد، پرهیز کنید.
  2. این می تواند تورم را افزایش داده و باعث خونریزی بینی شود.
  3. زیاد بخوابید! بیرون بروید و کمی پیاده روی آرام کنید.تغزیه مناسب بعد از جراحی بینی بسیار مهم است. با بدن خود هماهنگ و آگاه باشید و اگر شرایط متفاوت از آنچه جراح بینی شما انتظار داشت ، پیش میرفت به او هشدار دهید.
  4. در هفته های اول ، همه چیز مطلوب پیش نمیرود هشدار جراح خود را اگر خود را در هفته های اول، همه چیز به طور مزلوب پیش نمیرود بنا بر این از دیدن خود در آینه و همچنین مقایسه های ریز بینانه جدا خودداری کنید.
  5. هیچ کس به شما نخواهد گفت که بهبود جراحی بینی یک انفجار سریع بوده است. اما، بیشتر بیماران جراحی زیبایی بینی به شما خواهند گفت که بهبود جراحی بینی شان بسیار قابل تحمل بوده در حالیکه آنها می دانند چه در انتظار شما خواهد بود.
پیشنهاد مطالعه
نمونه جراحی بینی طبیعی زنانه

این مسیری است که شما باید آن را برای رسیدن به آنجایی که می خواهید ، طی کنید. امیدوارم، جراح بینی شما بتواند در راحت تر شدن مراقب های بعد از جراحی بینی به شما کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *