اصلاح فرم نوک بینی

اصلاح فرم نوک بینی

آیا می خواهید فرم نوک بینی خود را اصلاح کنید ؟؟؟

اصلاح فرم نوک بینی | در سرتاسر جهان، بیمارانی وجود دارند که از ظاهر بینی خود نسبتاً راضی هستند، زیرا هیچ قوز یا انحراف مشخصی که روند طبیعی تنفس را مسدود کند، نشان نمی‌دهند. با این حال، جزئیات کوچک در ظاهر نوک بینی وجود دارد که آنها را ناراحت می کند. در برخی موارد، نوک بینی بیش از حد پهن، خیلی نازک یا دارای انحراف است که برخی افراد دوست ندارند، به این معنی که نوک بینی به سمت پایین یا خیلی بلند شده است.

غضروف های آلار یا غضروف های جانبی پایینی بخشی از آناتومی بینی هستند که به نوک بینی شکل می دهند و از ساختار بینی پشتیبانی می کنند. وقتی این غضروف ها شکل بسیار گرد دارند، نوک بینی پهن به نظر می رسد. این یکی از شایع ترین نگرانی های بیماران است و به همین دلیل آنها به جراح پلاستیک مراجعه می کنند. معمولاً روش تیپ پلاستی به آنها ارائه می گردد که برای اصلاح نوک بینی و رسیدن به نتیجه طبیعی از این روش جراحی استفاده می شود.

یکی دیگر از دلایل پهن بودن نوک بینی بیماران این است که پوست این ناحیه بسیار ضخیم است. وقتی این اتفاق می افتد، ظاهر آن گرد می شود. معمولاً در اولین ارزیابی پزشکی در مطب می توان دلیل پهن بودن نوک بینی را تشخیص داد. اما مواردی وجود دارد که در اتاق عمل در حین انجام عمل جراحی بینی باز علت مشخص می گردد.


همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :


جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | بهبودی بعد از عمل جراحی بینی

جراحی رینوپلاستی

رینوپلاستی یک روش جراحی است که برای جراحی قسمت داخلی بینی انجام می دشود. با استفاده از روش‌های مختلف ظاهر بیرونی بهتری به دست می‌آید و بیمار از نوک بینی خود راضی خواهد شد.

پیشنهاد مطالعه
پرسش از دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان

از طریق این روش جراحی، جراح می تواند چندین کار اصلاحی را روی بینی انجام دهد. یکی از آنها کوچک کردن نوک بینی است. این کار با قالب گیری غضروف های آلار بینی از طریق بخیه انجام می شود. برخی از بیماران برای دستیابی به نتایج بهتر به پیوند غضروف نیاز دارند. برای این جراحی پلاستیک از بی حسی موضعی با آرامبخش یا در صورت درخواست بیمار از بیهوشی عمومی استفاده می شود.

همچنین، می‌توان نوک بینی را با کوتاه کردن قسمت قدامی سپتوم، اصلاح غضروف‌های بال‌های بینی و ثابت کردن آنها با بخیه بالا ببرم. برخی از افراد مایلند نوک بینی آنها کمی به سمت پایین بیاید، در این حالت پیوندهای پوستی را در قسمت پایین سپتوم یا جلوی غضروف های آلار قرار می دهند تا زمانی که نوک بینی طول بیشتری به بینی بدهد. مدت زمان این جراحی خیلی کوتاه است، خواه به دلیل ویژگی های بیمار باشد یا نتیجه اقدامات قبلی که بد انجام شده اند.

پیشنهاد مطالعه
آیا به عمل بینی گوشتی نیاز دارید ؟

دو روش برای انجام جراحی بینی وجود دارد: رینوپلاستی باز یا بسته. رینوپلاستی باز مورد علاقه اکثر پزشکان است چون اقلا نتایج بهتری دارد، زیرا این روش به جراح اجازه می دهد قسمت داخلی بینی را بهتر اصلاح کند و به نتایج بهتر برسد.

رینوپلاستی باز

این روش را با یک برش کوچک در قسمت مرکزی و تحتانی بینی انجام می شود که با برش‌های داخلی بال‌های بینی ارتباط برقرار می‌شود تا بتوان پوست را بلند کرد. این روش جراحی کمک می کند تا به ساختارهای داخلی ناحیه بینی دسترسی پیدا کرده و اصلاح فرم ساختار بینی انجام گردد و تغییراتی را که بیمار در نوک بینی نیاز دارد انجام شود.

زمانی که فرد بینی پهنی دارد، تغییراتی در استخوان های ناحیه بینی ایجاد می شود تا اندازه آن کاهش یابد. درعوض، اگر بینی خیلی نازک یا کوتاه باشد، برای بهبود ساختار بینی و نوک بینی، پیوند غضروف انجام می شود. رینوپلاستی باز به من این امکان را می دهد که در حین عمل دید بهتری داشته باشم که در جراحی بینی بسته این اتفاق نمی افتد.

مزایای جراحی بینی باز
  1. دسترسی کامل به غضروف آلار.
  2. جای زخم کوچک بین حفره های بینی بعد از مدتی به سختی قابل مشاهده خواهد بود.
  3. مدل سازی بهتر نوک بینی
  4. نتایج بهتر با درصد رضایت بیشتر از جراحی

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | بهترین دکتر جراح بینی اصفهان

جراحی بینی بسته

در این روش دسترسی به ساختارهای بینی محدود است، که مداخله را دشوارتر می‌کند و ممکن است بیمار نتیجه مورد انتظار را نداشته باشد. با این تکنیک، برش های کوچکی در قسمت داخلی حفره های بینی ایجاد می شود تا به استخوان ها و غضروف های تشکیل دهنده بینی برسد. هنگامی که نوک بینی بیش از حد پهن است، می توان قطعات غضروف را برداشت یا به جای آن، نوک بینی را از طریق پیوندها و بخیه ها کشید تا غضروف را مدل کند و بینی نازک تری به دست آورد.

پیشنهاد مطالعه
رسپینیگ بینی در چه مواردی کاربرد دارد؟
معایب جراحی بینی بسته

دسترسی محدود به ساختار بینی بیمار.
به دلیل فقدان اسکار، این روش دارای تکنیک های محدودی است که اجازه اصلاح کامل ناهنجاری ها یا عیوب را نمی دهد.
معمولاً با این روش بسته نمی توان تغییرات خاصی را که بیمار نیاز دارد ایجاد کرد، مخصوصاً تغییراتی که برای نوک بینی می خواهند.

هر بیمار آناتومی متفاوتی دارد و وقتی برای بهبود فرم نوک بینی خود به جراح پلاستیک مراجعه می کند، دکتر فدایی ، فو تخصص جراحی پلاستیک به عنوان جراح و متخصص بینی باید بهترین روش را با توجه به نیاز فرد تعیین کنن. در اولین ویزیت یک ارزیابی پزشکی از بیمار انجام می شود و با نتایج به دست آمده روش مناسب را نشان می دهم.

علاوه بر این، بیمار برای جراحی بینی ( تیپ پلاستی ) باید وضعیت سلامتی خود، رژیم غذایی روزانه، برنامه تمرینی و اینکه آیا از هر گونه درمان دارویی پیروی می کند به جراح پلاستیک اطلاع دهد. همچنین دانستن سیگار کشیدن بیمار بسیار مهم است، زیرا باید مدتی قبل از جراحی پلاستیک این عادت را ترک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *