۷ نکته برای بهبودی بعد از عمل جراحی بینی

۷ نکته برای بهبودی بعد از عمل جراحی بینی

۷ نکته برای بهبود سریع بعد از عمل جراحی بینی

بهبودی بعد از جراحی بینی | بیش از۸۰ هزار ایرانی هر ساله به دلیل مزایای پزشکی و زیبایی مانند تنفس راحت تر ، خواب بهتر و ظاهر بهتر ، به جراحی زیبایی بینی می پردازند. پس از عمل جراحی انتظار تورم و کبودی را داشته و باید دو یا سه هفته برای بهبودی اختصاص دهید. با اینکه نیازی به عجله نیست ولی می توانید برای تسریع فرایند بهبودی اقدامات زیر را انجام دهید.


همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :


جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | شایع‌ترین عوارض رینوپلاستی در دراز مدت

از مصرف داروهای ضد التهاب خودداری کنید.

جهت کنترل درد با جراح خود صحبت کنید و فقط داروی توصیه شده را مصرف کنید. به نظر می رسد مصرف داروهای ضد التهاب ایده خوبی است، اما این داروها رگ های خونی را گشاد می کنند ، که همین سبب افزایش تورم و خونریزی شده و زمان بهبودی شما را طولانی تر کند.

پیشنهاد مطالعه
عوارض احتمالی جراحی انحراف بینی

برای کاهش تورم از نخود یخ زده استفاده کنید!

برای سه روز اول بعد از عمل یک کیسه نخود فرنگی منجمد را روی چشم، گونه و ناحیه ای که بیشتر دچار تورم و کبودی شده خود قرار دهید. نخود فرنگی یخ زده باعث انقباض رگ های خونی می شود که در کاهش تورم بسیار کمک میکند و شما هرچه بهتر بتوانید تورم را کنترل کنید ، بینی شما سریعتر بهبود می یابد.

۷ الی ۱۰روز اول را به خود سخت نگیرید!

برخی افراد معتقدند که برای بازیابی انرژی نیاز به دو هفته مرخصی ندارند. درحالیکه بسیار مهم است که زمان لازم برای بهبودی را دست کم نگیرید! حداقل باید برای بهبودی جراحی زیبایی بینی ، ۱۰ روز مرخصی از کار خود را مد نظر داشته باشید چون تلاش برای بازگشت زودهنگام به کار ممکن است به فرایند بهبودی شما آسیب رسانده و آن را طولانی تر کند. همچنین فعالیت هایی مانند ورزش های هوازی و سنگین ، استرس بیشتری را بر بدن شما وارد کرده و خطر برآمدگی بینی شما را افزایش می دهد ، که هر دو باعث کاهش سرعت بهبودی شما می شوند.

پیشنهاد مطالعه
جوانسازی پوست با PRP-بخش سوم

پیاده روی کنید!

اگرچه ضروری است که از ورزش سنگین بپرهیزید ، ولی به جای آن تا می توانید قدم بزنید. پیاده روی گردش خون شما را افزایش داده و مایعات را در بدن حرکت می دهد که در تسریع بهبودی نقش به سزایی دارد.

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | امکان آشپزی بعد از جراحی بینی .

یک رژیم غذایی مغذی را دنبال کنید.

بین وضعیت تغذیه و زمان فرایند بهبودی یک رابطه مستقیم وجود دارد. به عنوان مثال ، مصرف کم روی می تواند باعث کاهش سرعت بهبودی شما شود یا نمک ، احتباس مایعات را افزایش می دهد ، که می تواند تورم را در طی بهبودی تشدید کند.. در نتیجه خوردن غذاهای پر از مواد مغذی و معدنی به فرایند بهبودی سرعت می بخشد. شما در حال حاضر باید برای خوردن میوه های مغذی ، سبزیجات ، پروتئین های بدون چربی و غذاهای پر فیبر برنامه ریزی کنید زیرا این مواد غذایی به طور طبیعی کم سدیم هستند.

دستورالعمل های بعد از عمل را دنبال کرده و پیگیر قرار های ملاقات باشید!

حتی اگر احساس می کنید کاملا بهبود یافته اید باز هم مطابق برنامه به ملاقات ها پایبند باشید. قرارهای پی در پی به دکتر اجازه می دهد که بر بهبود شما نظارت داشته باشد . از دست دادن این پیگیری ها می تواند به معنای از دست رفتن فرصت برای پیدا کردن یک مشکل و اصلاح آن در نتیجه منجر به شروع دوباره پروسه بهبودی بشود.  دستورالعمل ها را انجام دهید چرا که نادیده گرفتن هرگونه دستورالعمل پس از عمل خطر عوارض را افزایش می دهد.

پیشنهاد مطالعه
نمونه بینی مردانه در تاریخ هفتم خرداد ماه ۱۴۰۱

از خوردن غذاهای پرادویه خودداری کنید.

سه هفته اول برای بهبود جراحی زیبایی بینی شما بسیار مهم است. هرگونه سوزش یا خارش بینی و مجاری آن می تواند برای شما عوارضی ایجاد کند . به همین دلیل از شما خواسته می شود تا برای این دوره از مصرف غذاهای تند خودداری کنید. ادویه هایی مانند پودر چیلی سینوس ها را تحریک می کند و می تواند تورم را بدتر کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *