تکنیک‌ جراحی بینی گوشتی

تکنیک‌ جراحی بینی گوشتی

عمل بینی گوشتی

بر خلاف سایر روش‌های سنتی در عمل بینی، امروزه برای درمان و رفع مشکلات بینی‌های گوشتی از بهترین و متناسب‌ترین تکنیک‌های جراحی بینی گوشتی استفاده می‌شود. اول‌ از همه در روش‌های انتخابی برای عمل بینی گوشتی تمام مشخصات و جوانب بینی سنجیده شده و بر اساس ساختار آن و حتی میزان گوشتی بودن بینی، تکنیک مناسب انتخاب می‌شود.

مورد مهم بعدی این است که در جراحی‌های بینی گوشتی در حال حاضر جراح به ساختار غضروف‌ها دقت زیادی می‌کند. مهم‌ترین چالش عمل بینی گوشتی حفظ و ترمیم ساختار غضروف‌ها و تناسب آن با بافت بیرونی بینی است. به‌این‌ترتیب حتی ممکن است در انجام این عمل‌ها به‌اضافه کردن غضروف‌های مصنوعی هم نیاز باشد. خصوصاً در جراحی بینی با غضروف ضعیف این احتمال هست که به اضافه کردن غضروف‌های مصنوعی احتیاج باشد.

به‌ این‌ترتیب می‌توان در کل گفت که رینوپلاستی بینی‌های گوشتی تماماً به روش جراحی باز بینی انجام می‌شود تا با بالابردن کامل پوست بینی، جراح بتواند با تسلط و کنترل کاملی که روی غضروف‌های زیرین دارد، تمام ساختارهای دارای مشکل را اصلاح کند. تقریباً جراحی بینی گوشتی بدون عمل امکان ندارد و نمی‌توان تغییرات چندانی را بدون جراحی در این بینی‌ها ایجاد کرد.

در این عمل جراح باید بتواند بهترین تناسب را بین بینی و سایر اجزای صورت ایجاد کند. به همین دلیل تغییر سایز و شکل بینی باید با حساسیت بسیار زیادی انجام شود. کمی کوچک‌تر شدن یا ایجاد تغییری که با سایر اجزای چهره تناسبی نداشته باشد می‌تواند نتایج را کاملاً خراب کند.

پیشنهاد مطالعه
انواع مدل بینی بعد از جراحی زیبایی بینی

جراح بینی اصفهان |  جراحی زیبایی بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی بسته یا باز ؟؟؟


همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :

عمل بینی گوشتی خیلی بزرگ

بسیاری از افراد بینی‌های گوشتی بسیار بزرگ با پوست بسیار ضخیمی دارند که به همین دلیل به‌شدت به یک عمل بینی گوشتی مناسب نیاز دارند. با این حال هدف اصلی در جراحی بینی گوشتی خیلی بزرگ تا حد امکان کوچک‌تر کردن بینی و جمع‌تر کردن آن در صورت است و ممکن است نتوان تغییرات بسیار زیادی را در این بینی‌ها ایجاد کرد. قطعاً روش انتخابی برای عمل بینی‌های گوشتی بسیار بزرگ، جراحی به روش باز است. در این دسته جراحی بینی گوشتی با پوست ضخیم نیز قرار دارد.

جراحی بینی گوشتی مدل عروسکی

در عمل‌های زیبایی بینی فرم عروسکی یا فانتزی یکی از رایج‌ترین فرم‌هایی است که بیماران درخواست می‌کنند. برای بیمارانی با بینی گوشتی نیز می‌توان گزینه عمل بینی گوشتی فانتزی را انتخاب کرد که البته انجام آن به‌دقت و مهارت زیادی نیاز دارد. در یک عمل بینی عروسکی فرم بینی دارای یک قوس زیاد روی سطح بینی و شامل بالا رفتن نوک بینی و فاصله داشتن آن با لب بالایی است.

پیشنهاد مطالعه
افرادی که آلرژی بینی دارند می توانند عمل زیبایی بینی انجام دهند؟

در خصوص بینی‌های گوشتی با نوک پهن و افتاده انجام این عمل همیشه ریسک زیادی دارد و احتمال این که نتایج آن‌طور که باید نشود زیاد است. البته باز هم در این خصوص جراح باید شرایط بینی فرد و میزان گوشتی بودن یا پهنای نوک بینی را در نظر بگیرد.

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | نحوه چسب زدن بینی بعد از جراحی کانتور لاین بینی

عوارض و خطرات عمل بینی گوشتی

پیچیدگی و سختی عمل بینی های گوشتی بیشتر است و به دلیل این که باید پوست ضخیم این بینی‌ها را برش داد و بالا زد، احتمال خونریزی بیشتر یا خون دماغ شدن وجود دارد. علت خون دماغ شدن برش‌های بیشتر و سختی جراحی است. علاوه بر این در این عمل‌ها این احتمال که خون در زیر پوست بینی و اطراف چشم جمع شود و تورم و کبودی زیادی دیده شود بسیار زیاد است.

عفونت بعد از عمل، ورم بینی، حساسیت به داروی بیهوشی، قرمز شدن چشم‌ها، درد، عدم تقارن بینی، باقی‌ماندن جای زخم، انسداد بینی و ازدست‌دادن حس بویایی از دیگر عوارض و خطرات احتمالی در رینوپلاستی بینی های گوشتی است.

آیا عمل بینی گوشتی حتما بازگشت دارد ؟

با استفاده از روش های قدیمی در گذشته مدتی پس از انجام عمل جراحی بینی دچار افتادگی و برگشت می شد. اما امروزه با استفاده از روش های نوین ، بازگشت بینی به حالت اولیه خود بسیار نادر می باشد. در جراحی بینی گوشتی امروزه استفاده از روش تقویت غضروب رایج بوده و احتمال بازگشت بسیار کمتر و حتی نزدیک به صفر را در پی دارد.

پیشنهاد مطالعه
جراحی نوک بینی دراز
تفاوت های بینی استخوانی و گوشتی

در بینی های گوشتی به دلیل ضخامت زیاد پوست و سنگین بودن آن ، معمولا جزئیات استخوان و حالات آن قابل مشاهده نیست. اما در بینی های استخوانی به دلیل نازکی پوست بینی ، حالت غضروف و استخوان ، شکستی ها و شکل استخوان قابل رویت است.در بینی های استخوانی معمولا پهنای نیمه پایین بینی بسیار کمتر از بینی های گوشتی است.

توصیه ای برای کسانی که قصد جراحی بینی گوشتی خود دارند :

زمان نتیجه گرفتن از جراحی این نوع بینی نسبت به جراحی بینی های استخوانی بیشتر است. لذا بیمار باید با صبر و حوصله بیشتری اقدام به انجام این عمل جراحی کنند و با انجام مراقبت های پس از عمل بینی به مدت طولانی تر نتیجه گیری خود را از انجام این عمل جراحی ساده تر نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *