مراقبت های لازم برای انواع جراحی بینی

مراقبت های لازم برای انواع جراحی بینی

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی

بعد از عمل بینی مهم است که حتما تمام توصیه‌ها و نکاتی که جراح برای مراقبت های بعد از عمل بینی به شما ارائه می‌دهد، رعایت کنید. این اصول نوع خوابیدن، تغذیه، تنفس، شست‌وشوی بینی و فعالیت‌های ورزشی را شامل می‌شود.

هدف از مراقبت‌های بعد از جراحی بینی کاهش عوارض عمل و کنترل مواردی مانند کبودی و خونریزی است. از طرفی نیز این مراقبت‌ها تاثیر مستقیمی روی نتیجه نهایی عمل خواهند داشت؛ بنابراین برای این که از نتیجه عمل بینی خود راضی باشید، مطمئن شوید که تمامی اصول توصیه شده توسط جراح را رعایت می‌کنید که عبارتند از :

  1. خم نشوید و وسایل سنگین بلند نکنید. فعالیت های سنگین شدید
  2. هنگام خواب سر را بالا نگه دارید. عینک نزدن تا دو ماه
  3. برای کاهش تورم از کمپرس یخ استفاده کنید. قرار نگرفتن در معرض آفتاب مستقیم برای زمان طولانی
  4. غذاهای نرم و مقوی مصرف کنید. دوری از سیگار و الکل برای سه ماه
  5. چسب بزنید و داروها را منظم مصرف کنید. از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :


جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | آیا به عمل بینی گوشتی نیاز دارید ؟

مراقبت های بعد از عمل بینی گوشتی

همان‌طور که ممکن است فرایند عمل بینی گوشتی با سایر بینی‌ها تفاوت‌هایی داشته باشد، مراقبت های بعد از عمل بینی نیز کمی متفاوت است. معمولا بینی‌های گوشتی میزان ورم بیشتری دارند و در نتیجه برای کاهش ورم معمولا ماساژ دادن بینی توصیه می‌شود. چسب زدن این بینی‌ها نیز باید دقیق و اصولی انجام شود و از خم کردن سر در چند هفته اول یا هر چیزی که احتمال ورم را بیشتر می‌کند، حتما خودداری کرد. معمولا بعد از عمل بینی گوشتی، برای بیمار تزریق کورتون تجویز می‌شود.

پیشنهاد مطالعه
مراقبت‌های ضروری دوره نقاهت عمل بینی و تسهیل بهبودی

مراقبت های بعد از عمل بینی استخوانی

در خصوص بینی‌های استخوانی تمام نکات مراقبت های بعد از عمل بینی شامل مواردی است که در بالا به آن اشاره شد. البته در این نوع جراحی‌ها به دلیل استخوانی بودن بینی ممکن است میزان کبودی بیشتر باشد. در نتیجه برای کاهش خونریزی و کبودی و التهاب بهتر است دائماً از کمپرس سرد استفاده کنید تا میزان کبودی‌ها کمتر شود.

مراقبت های بعد از عمل بینی شکسته

معمولا درمان شکستگی بینی عمل جراحی است. اصول مراقبت های بعد از عمل بینی شکسته هم شامل کمپرس سرد، مصرف کامل داروها، عدم خوردن غذاهای سفت، و بالا نگه داشتن سر هنگام خواب است. بعد از عمل بینی شکسته احتمال خونریزی از بینی‌ها زیاد است و باید از پدهای استریل استفاده کرد. بالا نگه‌داشتن سر می‌تواند به بهبود تنفس کمک کند و مصرف مسکن‌ها نیز می‌تواند درد احتمالی بعد از جراحی بینی شکسته را کمتر کند.

پیشنهاد مطالعه
پنج گام طلایی برای یافتن بهترین جراح بینی در اصفهان

Reconstructive nose surgery جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان |

زمان بازگشت به فعالیت های عادی پس از جراحی بینی

بین سه تا چهار هفته طول می‌کشد که بتوانید با خیال راحت فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهید و ورزش‌هایی مانند دویدن و دوچرخه‌سواری را از سر بگیرید. ۶ هفته بعد از جراحی بینی استخوان‌ها ثابت می‌شوند و می‌توانید تمرینات سنگین‌تر و فعالیت‌های حرکتی بیشتری داشته باشید. در این دوره می‌توانید عینک بزنید و فین کردن را انجام دهید. ۳ تا ۶ ماه بعد از عمل نیز بی‌حسی و احساس غیرعادی در بینی و پوست اطراف آن باید از بین برود و شرایط شما کاملاً عادی شود. اصول مراقبت بعد از عمل بینی شکسته مانند مراقبت های بعد از رینوپلاستی است.

پیشنهاد مطالعه
تکنیک های جراحی خاصی برای جراحی بینی
تجربه ها و داستان های بیماران در مراقبت های پس از جراحی بینی

هر کسی تجربه خاص خود را از عمل بینی و مراقبت های بعد از آن دارد. برخی بر این باورند که حتی با کمپرس سرد نیز میزان کبودی بسیار زیادتر بوده یا درد شدیدتری را نسبت به دیگران داشته‌اند. برخی از افراد با عطسه کردن مشکل دارند. یکی از اصلی‌ترین مشکلات بیماران بعد از عمل با نفس‌کشیدنشان بوده است.

در یک هفته اول بعد از عمل به این دلیل که تنها راه تنفس از راه دهان است، بیماران به‌هیچ‌عنوان نباید دهان خود را ببندند. از طرفی تنفس از دهان موجب خشک شدن شدید گلو می‌شود که این حالت واقعاً می‌تواند هنگام خواب بیماران را اذیت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *