راهی برای کاهش تعداد بخیه ها با عمل بسته بینی

راهی برای کاهش تعداد بخیه ها با عمل بسته بینی

جراحی عمل بسته بینی ، راهی برای کاهش تعداد بخیه های  رینوپلاستی

عمل بسته بینی | اگر دلتان می‌خواهد عمل بینی داشته باشید اما نگران جای زخم هستید بهترین گزینه برای شما عمل بسته بینی یا رینوپلاستی بسته است. در جراحی بسته بینی برخلاف عمل باز که برش خارجی و روی کلوملا است، جراح دو برش داخل سوراخ بینی ایجاد می‌کند. جراحی بسته بینی عمل کم‌ تهاجمی‌تری است که جای زخم و اسکار باقی نمی‌ماند اما قدرت عمل نسبت به روش جراحی بینی باز زیاد نیست.

در عمل باز پزشک می‌تواند پوست و غضروف را بلند کند و روی کل ساختار و استخوان بینی تسلط داشته باشد. بنابراین، این روش بیشتر برای رفع نواقص جزیی مثل کوتاهی طول بینی، رفع قوزهای کوچک و بهبود ظاهر نوک بینی توصیه می‌شود اما برای رفع مشکلات شدید بینی بهترین گزینه جراحی باز بینی است. در این مطلب با ما باشید تا بیشتر با عمل بسته بینی آشنا شوید.


همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :


جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | جراحی بینی پینوکیویی و اصلاح آن

جراحی بسته بینی

تغییر ظاهر بینی بدون زخم و جراحت طبیعتا یکی از گزینه‌های محبوبی است که طرفدار کم ندارد. این شیوه دقیقا همان روش است که با ایجاد برش‌های داخل سوراخ بینی می‌تواند مشکلات افتادگی نوک بینی، برآمدگی و قوزهای کوچک، و عدم تقارن بینی را برطرف کند.

پیشنهاد مطالعه
جراحی بینی کاملا طبیعی

از این تکنیک برای عمل انحراف بینی هم استفاده می‌کنند. جراحی بینی به روش بسته تکنیک مدرنی با حداقل عوارض جانبی برای رفع نواقص ظاهری است. این عمل تجربه، تخصص و مهارت بالای جراح را می‌طلبد. در این تکنیک صرفا برش‌های سطحی از داخل سوراخ بینی ایجاد می‌شود و نیازی به بخیه ندارد. این یعنی خبری هم از جای زخم و بریدگی روی پوست نخواهد بود البته نوع پوست بیمار یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب این نوع عمل جراحی به‌شمار می‌آید.

کاربرد جراحی بسته بینی

این روش، تکنیک کم تهاجمی برای تغییر شکل بینی با حداقل عوارض است که بدون ایجاد برش و با اندوسکوپ انجام می‌شود؛ یعنی هیچ جای زخم و اسکاری بعد عمل باقی نمی‌ماند. مهم‌ترین کاربرد این روش، رفع مشکلات زیر است :

  1. درمان دفورمیتی ظاهری بینی و اصلاح آن
  2. انحراف بینی
  3. پولیپ بینی: برای رفع عوارض پولیپ بینی بهترین روش عمل بسته بینی است.
  4. درمان مشکلات تنفسی

 جراحی بسته بینی گوشتی

این روش را می‌توان به دو صورت جراحی بینی باز و جراحی بینی به روش بسته انجام داد. انتخاب بین نوع عمل به شرایط بیمار و تشخیص جراح زیبایی بستگی دارد. افرادی که پوست بینی ضخیم‌تر، نوک بینی گرد و سرپایین، یا قسمت پایین بینی پهن‌تری دارند می‌توانند کاندیدای عمل بسته بینی باشند.

در این روش هیچ برش خارجی وجود ندارد و برش‌ها فقط داخل سوراخ‌های بینی هستند و هر تغییری از داخل بینی انجام می‌شود. این تکنیک بیشتر برای رفع ایرادات ظاهری جزیی در بینی‌های گوشتی توصیه می‌شود. دوره نقاهت، درد، تورم و کبودی در این روش عمل گوشتی کمتر است

پیشنهاد مطالعه
عمل مجدد بینی یا جراحی ثانویه بینی

 جراحی بسته بینی استخوانی

به بینی‌هایی که قسمت استخوانی و غضروف محکمی دارند بینی استخوانی می‌گویند که معمولا قوز یا برآمدگی دارند. پوست بینی‌های استخوانی نسبت به بینی‌های گوشتی نازک‌تر است. البته افرادی هم هستند که بینی نیمه استخوانی یا غضروفی دارند که ترکیبی از دو نوع استخوانی و گوشتی هستند.

در این روش برش داخل بینی است نه روی تیغه. مثل عمل جراحی بینی باز، در جراحی بسته بینی استخوانی، جراح استخوان را از غضروف جدا می‌کند و تغییرات لازم را انجام می‌دهد. مزیت این نوع عمل این است که جای زخمی نخواهد بود، مدت زمان عمل کوتاه‌تر است، تورم کمتر و بهبودی سریع‌تر اتفاق می‌افتد. جراح زیبایی بسته به شرایط بیمار و تشخیص خود، و نوع بینی بهترین روش را برای جراحی بینی انتخاب می‌کند.

 جراحی بسته بینی برای انحراف بینی

سیتوپلاستی یا جراحی انحراف بینی بسته به شرایط عمومی بیمار می‌تواند به‌صورت بی‌حسی موضعی یا با بیهوشی کامل انجام شود. هدف سیتوپلاستی رفع انحراف بینی و تنگی نفس است و هیچ تغییری در ظاهر بینی ایجاد نمی‌شود و صرفا قرار است مجاری هوای مسدودشده بینی باز شوند. در این جراحی برای انحراف بینی، جراح استخوان یا غضروف اضافی را بیرون می‌آورد تا تیغه بینی صاف و انسداد مجاری تنفسی برطرف شود.

جراح بینی اصفهان |  جراحی زیبایی بینی اصفهان |  بهترین جراح بینی استخوانی

چه کسانی میتوانند عمل بسته بینی داشته باشند؟

این روش برای اصلاح ایرادات ظاهری جزئی توصیه می‌شود. بنابراین تنها افرادی می‌توانند عمل بسته بینی داشته باشند که نوک بینی متناسب و پل بینی متقارن داشته باشند و هدف جراحی رفع نواقص ظاهری جزئی است.

  • تمام افراد سالم از لحاظ روانی و جسمی می‌توانند این نوع از جراحی بینی را داشته باشند.
  • افرادی که پیوند غضروف کمتری لازم دارند.
  • کسانی که قصد اصلاح تیغه بینی دارند.
  • افراد در سن بالا چرا که عوارض عمل بینی باز مثل خونریزی را ندارد.
پیشنهاد مطالعه
کالکشن آذر ماه جراحی بینی

چه کسانی نباید عمل بسته بینی انجام دهند؟

افرادی که ایرادات ظاهری بینی آن‌ها تقریبا زیاد است نمی‌توانند کاندیدای مناسبی برای این روش باشند چرا که در این تکنیک دست جراح آنقدر که باید باز نیست. برای رفع نواقص بزرگ‌تر بهتر است جراحی بینی باز باشد. از آنجایی که جراح بینی نمی‌تواند ساختار بینی را به وضوح ببیند، ممکن است انجام اصلاحات پیچیده دشوارتر باشد.

بهترین جراح بینی به روش بسته

درست است که عمل بینی به روش بسته دوره بهبودی کمتر دارد و خبری از جای بخیه و زخم نیست اما انتخاب بهترین جراحی بینی به روش بسته مهم‌تر است چرا که جراح ساختار داخلی بینی را نمی‌بیند پس باید تسلط کامل به عمل و ساختار بینی داشته باشد. برای انتخاب بهترین جراح بینی به روش بسته حتما کامل تحقیق کنید، از مهارت، تخصص و سابقه جراح مطمئن شوید. اینکه بیماران قبلی از نتیجه عمل خود راضی هستند یا خیر، در انتخاب جراح بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *