آشنایی با کاربرد جراحی باز بینی

آشنایی با کاربرد جراحی باز بینی

کاربرد جراحی باز بینی چیست ؟

جراحی باز بینی | کاربرد جراحی باز بینی برای اصلاح و کوچک کردن بینی خیلی بزرگ یا ایجاد اندازه و تناسب برای بینی‌های خیلی کوچک است. همچنین می‌توان با جراحی بینی به روش باز، برجستگی‌های روی پل بینی را از بین برد. برای رفع مشکل نوک بینی از جمله نوک بینی بزرگ یا افتاده، برای رفع مشکل کسانی که دو سوراخ بینی آنها با هم تقارن ندارد . و همچنین برای اصلاح نوک کج بینی کاربرد دارد. علاوه بر این گاهی اوقات برای رفع مشکلات جدی بینی و بهبود تنفس از روش جراحی بینی به روش باز استفاده می‌شود.

رینوپلاستی مجموعه ای از اقدامات است . که برای بهبود یک یا تعدادی از مشکلات بینی انجام می‌شود. اگرچه عمل باز بینی اغلب یک عمل زیبایی است . اما جنبه‌های این جراحی نیز می‌تواند مزایای پزشکی داشته باشد، از جمله توانایی تنفس بهتر.


همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :

جراح بینی اصفهان |  جراحی زیبایی بینی اصفهان |  اهمیت تغذیه مناسب بعداز عمل بینی

۱. جراحی باز بینی برای تصحیح تنفس

عمل باز بینی می‌تواند برای رفع مشکلات تنفسی و بهبود تنفس بیماران نیز انجام شود. در واقع در جراحی بینی به روش باز جراح با باز کردن مسیر هوایی بینی و تغییر و بازسازی ساختار آن می‌تواند به تصحیح تنفس بیمار کمک کند و هر گونه مشکل تنفسی را نیز از بین ببرد. بنابراین گاهی اوقات برخی از عمل‌های رینوپلاستی می‌تواند با هدف درمانی و رفع مشکلات تنفسی نیز انجام شود.

پیشنهاد مطالعه
بهترین جراح بینی

۲. جراحی باز بینی برای زیبایی

اصلی‌ترین مزیت و کاربرد عمل باز بینی برای اهداف زیبایی است. در این جراحی به دلیل کنترل بیشتری که جراح روی بینی و ساختار داخلی آن دارد . و همچنین به دلیل این که پوست بینی بلند می‌شود . و جراح می‌تواند به خوبی ساختار داخل بینی را ببیند . بیشترین و بهترین تغییرات را ایجاد می‌کند تا فرم بینی همان چیزی شود که بیمار می‌خواهد. کوچک کردن‌ بینی، بالا بردن‌ نوک افتاده‌ بینی، تنظیم تقارن سوراخ‌های بینی و از بین بردن‌ برجستگی‌های روی سطح بینی از جمله کارهایی است . که در عمل بینی به روش باز با اهداف زیبایی انجام می‌شوند.

۳. جراحی باز بینی و ترمیم ترک ها یا شکستگی های بینی

گاهی اوقات افراد به دنبال تصادف یا حوادث مختلف بینی‌شان آسیب می‌بیند . و ترک و شکستگی‌هایی روی آن ایجاد می‌شود. در این شرایط برای ترمیم آسیب‌های بینی و درمان شکستگی بینی که می‌تواند شامل ترمیم استخوان‌ها یا غضروف‌های بینی باشد، ممکن است پزشک جراحی باز بینی را توصیه کند.

۴. جراحی باز بینی برای رفع انحراف بینی

یکی دیگر از کاربردهای عمل باز بینی، کاربرد آن برای رفع انحراف بینی است. مشکلات تنفسی از علائم انحراف بینی است. انحراف بینی حالتی است . که در آن تیغه بینی انحراف دارد و این حالت علاوه بر تاثیری که در ظاهر افراد می‌گذارد . تنفس را هم مشکل کرده و می‌تواند مشکلات متعددی از جمله انسداد مسیر هوایی بینی را به دنبال داشته باشد. با جراحی بینی به روش باز می‌توان تیغه بینی را برش داد . و با خارج کردن استخوان یا غضروف اضافه، انحراف بینی را برطرف کرد.

پیشنهاد مطالعه
سرماخوردگی قبل از عمل بینی

عمل باز بینی برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که بینی آنها شکل و اندازه نامناسبی دارد و می‌خواهند با یک عمل زیبایی نقص‌های چهره خود را برطرف کنند، می‌توانند به عمل باز بینی فکر کنند. این روش جراحی بهترین گزینه برای افرادی است که انحراف بینی شدید دارند و ظاهر بینی آنها به تغییرات بسیار زیادی نیاز دارد.

از طرفی معمولا در جراحی‌های بینی ترمیمی گزینه انتخابی برای بیماران، عمل بینی به روش باز است. برای کسانی که بینی گوشتی دارند یا افرادی که به دلیل ضعیف بودن غضروف و استخوان‌های بینی به گذاشتن‌ گرافت نیاز دارند، جراحی باز بینی گزینه مناسبی است.

جراح بینی اصفهان |  جراحی زیبایی بینی اصفهان |  علت به هوش نیامدن بعد از عمل بینی

عمل باز بینی برای چه کسانی مناسب نیست؟

به صورت کلی نمی‌توان دقیقاً گفت که عمل بینی به روش باز برای برخی از افراد مناسب است و برای برخی نیست و این مورد بیشتر به نظر جراح بستگی دارد. با این حال از آن جایی که در این عمل به بیهوشی کامل بیمار نیاز است، این درمان برای افرادی که به بیهوشی حساسیت دارند مناسب نیست. از طرفی اگر ایراد بینی زیاد نیست و به دستکاری چندانی نیاز ندارد، ممکن است جراح گزینه جراحی باز بینی را به بیماران پیشنهاد نکند.

مزایای عمل باز بینی

توانایی باز کردن بینی در جراحی بینی باز، به جراح این امکان را می‌دهد . که در واقع آناتومی زیر بینی را ببیند و با تسلط بیشتر و دقت بالا درمان و اصلاح بینی را انجام دهد. رینوپلاستی باز به جراح این امکان را می‌دهد که آناتومی بینی را اندازه گیری و آنالیز کند. جراح زیبایی بینی، زمان قابل توجهی را صرف بررسی و درک آناتومی بینی هر فرد می‌کند تا بتواند دقیق‌ترین و بی‌نقص ترین کار را انجام دهد. رینوپلاستی باز به جراح این توانایی را می‌دهد . که هرگونه عدم تقارن یا ناهنجاری را که در معاینه خارجی مشخص نشده‌است، ببیند.

پیشنهاد مطالعه
چاله گونه یکی از شاخصهای زیبایی

علاوه بر اینکه می‌تواند آناتومی بینی را بهتر ببیند . رینوپلاستی باز به جراح امکان می‌دهد بسیار دقیق‌تر عمل کند. با توجه به اینکه بینی از ویژگی‌های برجسته‌ای است و ساختار ظریفی دارد، هر چه در جراحی بینی دقت بیشتری داشته باشد، بهتر است.

مزیت نهایی رینوپلاستی باز این است که اگر جراح تمایل دارد از تکنیک‌های پیشرفته پیوند غضروف برای بسیاری از موارد استفاده کند، با یک عمل باز بینی، او بهتر می‌تواند گرافت‌هایی را که حمایت و ساختار طولانی مدت بیشتری می‌دهند قرار دهد و کار خود را با دقت بسیار بیشتری انجام دهد. به این دلایل، جراحی بینی باز به دسترسی بهتر و نتایج بهتر کمک می‌کند.

جراح بینی اصفهان |  جراحی زیبایی بینی اصفهان |  انتخاب جراح بینی

بهترین جراح در جراحی باز بینی

یکی از مهم‌ترین موارد در انجام عمل باز بینی انتخاب یک جراح کاربلد و مجرب است. یک جراح خوب بینی که عموما یک جراح زیبایی یا یک جراح خوب بینی است . باید تجربه کافی در انجام این عمل داشته باشد . چرا که مهارت، دقت و توانایی‌های جراح تاثیر مستقیمی روی نتیجه نهایی عمل و میزان رضایت بخشی بیماران از جراحی بینی‌شان دارد.

اکثر جراحی‌های بینی توسط جراحان پلاستیک، جراحان پلاستیک صورت یا جراح بینی انجام می‌شود. به دنبال جراحی باشید که بتواند به شما کمک کند . تا بفهمید در طول جراحی چه اتفاقی قرار است بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *