نحوه چسب زدن بینی بعد از جراحی کانتور لاین بینی

نحوه چسب زدن بینی بعد از جراحی کانتور لاین بینی

چسب زدن بینی بعد از عمل کانتور لاین چطور است ؟

کانتور لاین بینی | ممکن است این سوال برای برخی از افراد پیش بیاید که اگر در حین جراحی ، کانتورینگ لاین بینی انجام شود ، در نحوه چسب زدن تفاوتی ایجاد می شود یا خیر. به طور کلی استفاده از چسب بعد از جراحی بینی در هر شرایطی الزامی می باشد ؛ چرا که تا زمان ترمیم کامل بافت ها ، ساختار بینی را همانطور که عمل شده نگه می دارد. پس از کانتور لاین بینی هم ، شرایط بر همین منوال است. اما پیاده سازی این تکنیک موجب متفاوت شدن روند زدن چسب به بینی نمی شود.

طبق روال پزشک ۸ تا ۱۲ قطعه چسب در سایزهای مد نظر برای هر ناحیه از بینی ، اعم از پل تا نوک دماغ ، را جدا کرده و از قسمت فوقانی چسب زدن را آغاز می کند. معمولا هفته اول پس از عمل را برای زدن و تعویض چسب باید به جراح بینی خود مراجعه کنید. پس از آن ایشان نحوه اعمال چسب را آموزش داده و از شما می خواهد حداقل تا یک ماه به طور مداوم بینی تان را چسب بزنید. برای اینکه نتیجه و کانتور لاین بینی حاصل شده از رینوپلاستی بر هم نخورد ، هنگام قرار دادن و برداشتن چسب از روی دماغ ، نکات زیرا را رعایت کنید :

برای چسباندن یا برداشتن نباید به بافت ها فشار وارد کنید و با آرامش کامل این کار را انجام دهید. حتی می تواند زمان تعویض چسب ، برای اینکه راحت تر از پوست جدا شود ، کمی آن را محل مرطوب نمایید. می توانید برای جدا کردن چسب از روی بینی از پنس استفاده کنید. موقع اتصال چسب به پوست ، نباید با حالت فشرده روی بینی قرار بگیرد. زیرا فشردگی ناشی از چسب ممکن است باعث تنگ شده مسیر عبور هوا در بینی شود و نفس کشیدن را برای فرد کمی دشوار نماید.

پیشنهاد مطالعه
کالکشن جراحی های آبان توسط جراح بینی اصفهان

جراح بینی اصفهان |  جراحی زیبایی بینی اصفهان |  کانتور بینی چیست؟ | جراح بینی اصفهان


همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :


آیا نتیجه حاصل از کانتور لاین بینی ماندگار است ؟

بر خلاف پروسه های تزریقی و آرایشی ، زمانی که از طریق جراحی ، برای بینی زاویه و کانتور ایجاد می شود . نتیجه آن بعد از مدتی از بین نمی رود ؛ چرا که تغییرات در ساختار زیرین و بر روی بافت ها اعمال شده اند. حتی می توان گفت خانم هایی که بینی شان طی عمل کانتور شده است . هنگام آرایش کردن ، دیگر نیازی به کانتورینگ آن با لوازم آرایشی نخواهند داشت.

کانتور لاین بینی به روش پلی گون

پلی گون که یکی از تکنیک های مدرن جراحی بینی است . به جهت اعمال هر چه بهتر و دقیق تر اصلاحات مورد استفاده قرار می گیرد. شایان ذکر است که این متد در زاویه دار کردن نوک بینی تاثیر بسیار مثبتی دارد . اما آیا می توان به کمک آن خط بینی را نیز کانتور کرد ؟ پاسخ مثبت است. این روش می تواند در تمامی ساختار بینی پیاده و اجرا گردد. طبق قاعده های رسم شکل های چند ضلعی ، فرم بینی با تکنیک پلی گون مشخص می شود. سپس به دنبال قواعد معین هندسی ، جراح خطوط کانتور را روی بینی ایجاد می کند . و با توجه به اصلاحات مورد نیاز ، بافت را برش داده یا متد گرافت زدن را در پیش می گیرد.

پیشنهاد مطالعه
جراحی بینی نیمه فانتزی توسط دکتر مجید راستی

تکنیک کانتور لاین بینی چه مزایا و محدودیت هایی دارد ؟

به عنوان مهم ترین مزیت کانتور لاین ، می توان به این مورد اشاره کرد . که ظاهر بینی را بسیار متقارن ساخته و آن را زیباتر و طبیعی تر جلوه می دهد. دیگر مزیت آن ، خصوصاٌ برای بانوان این است . که هنگام میکاپ نیازی نیست زمان زیادی را برای متقارن سازی و زاویه دادن به بینی صرف کنند . ؛ زیرا دیگر به طور طبیعی دماغ دارای این ویژگی است. اگر بخواهیم محدودیت تکنیک مذکور را بگوییم . این است که در عمل های مجدد بینی ، به طور قطعی قابل انجام نخواهند بود.

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | انتخاب بهترین جراح بینی استخوانی

آیا می توان بینی را با عمل بینی بسته کانتور کرد ؟

همانطور که می دانید ، جراحی بینی بسته ، تکنیکی مدرن و کم تهاجم است که برش های محدودی را داخل بینی ایجاد می کند. حال سوالی که برای متقاضیان پیش می آید . این است که می شود از این طریق به کانتور لاین بینی دست یافت یا خیر ؟ بایستی گفت که جراح متخصص در این زمینه ، توانایی لازم برای بهره گیری کامل از این متد را داشته و قادر است  با این متد کم تهاجم جراحی ، کانتور لاین را انجام دهد. بنابراین زاویه دار شدن بینی ، دیگر خبری از اسکار و جای زخم و بخیه نخواهد بود.

سوالات متداول

حالت کانتورینگ خط بینی برای بینی های استخوانی و گوشتی متفاوت است؟

فرم ایجاد خط کانتور بینی بیشتر به فرم طبیعی بینی و صورت بستگی دارد . تا گوشتی یا استخوانی بود آن. بنابراین جراح با در نظر گرفتن حالت دماغ و چهره ، کانتور لاین بینی را حین عمل ایجاد می کند. البته تکنیک پیاده سازی ممکن است . در جراحی بینی گوشتی و استخوانی متفاوت باشد.

پیشنهاد مطالعه
چند تکنیک برای جراحی بینی های گوشتی

برای کانتور کردن بینی به روش جراحی ، از بافت پیوندی استفاده می شود ؟

اجرا تکنیک گرافت بستگی به بافت های تشکیل دهنده بینی دارد. اگر ساختار بینی استحکام کافی را نداشته باشد  . جراح لازم می داند که به کمک بافت پیوندی ، آن را تقویت نماید.

از کجا بفهمیم کاندیدای خوبی برای تکنیک کانتور لاین بینی هستیم ؟

با توجه به اینکه زاویه دار کردن بینی در اصل یکی از روش های اصلاحی در جراحی بینی است . و خود یک عمل مجزا نمی باشد ، تقریبا همه افراد می توانند از آن بهره مند شوند. حال با مراجعه به یک جراح بینی خوب ، ایشان روند پیاده سازی تکنیک را با توجه به مشخصه های بینی و صورت تان توضیح می دهد.

لازم است قبل از عمل بینی با روش کانتور لاین ، اقدامات خاصی انجام شود؟

طبق روال هر جراحی بینی ، بعد از اینکه به جراح مراجعه کردید ایشان از شما می خواهد . یک سری نکات ، مثل نکشیدن سیگار و ننوشیدن مشروبات الکلی را رعایت کنید. اما به طور انحصاری ، اقدام خاصی قبل از اجرای این تکنیک موردنیاز نیست.

آیا کانتور بینی بعد از جراحی تغییر می کند ؟

اصلاحاتی که در خصوص زاویه دادن و کانتور کردن بینی در حین عمل به انجام می رسند . دائمی بوده و بعد از جراحی تغییر پیدا نمی کنند. البته لازم است . برای مدتی مراقبت های لازم را انجام دهید و از چسب بینی استفاده کنید. قابل ذکر است که وقوع موارد غیر قابل پیش بینی که باعث آسیب دیدگی بینی می شوند . اگر شدت بالایی داشته باشند می توانند نتیجه حاصل را تحت تاثیر قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *