یک بینی جدید با جراحی بینی استخوانی

یک بینی جدید با جراحی بینی استخوانی

 یک شروع تازه و جراحی بینی استخوانی

یکی از بهترین انواع بینی برای جراحی بینی یا رینوپلاستی، بینی استخوانی است. در این مدل بینی معمولا ساختار بینی به‌گونه‌ای است که پوست روی آن بسیار نازک و بدون بافت است. غضروف در بینی استخوانی بسیار مطلوب و مناسب ایجاد شده است و هیچ نیازی به پیوند غضروف یا استفاده از غضروف مصنوعی وجود ندارد. در بسیاری موارد بینی استخوانی دارای کمی انحراف است که در زمان جراحی، به‌راحتی برطرف می‌شود.

به گزارش انجمن جراحی پلاستیک آمریکا، انواع بینی‌هایی که در انسان‌ها وجود دارد مختلف است. اما از لحاظ کلی می‌توان آن‌ها را به همین سه دسته‌ای که ذکر شد تقسیم کرد؛ چرا که بینی از لحاظ آناتومی و نوع جراحی، به طیف‌های تخصصی و گسترده‌ای تقسیم می‌شود که اطلاع از چگونگی آن چندان اهمیتی ندارد.


همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :


جراح بینی اصفهان |  جراحی زیبایی بینی اصفهان |  روند عمل بینی استخوانی

مزایای رینوپلاستی بینی استخوانی

اگر کاندید رینوپلاستی بینی استخوانی باشید، حتما می‌دانید که برای شروع پروسه تحقیق و انتخاب پزشک و همچنین اقدام جهت رینوپلاستی، نیاز به انگیزه کافی دارید. زیبایی و جذابیت بعد از عمل ، بدیهی‌ترین انگیزه برای انجام جراحی‌های زیبایی است، اما اطلاع از مزایای رینوپلاستی بینی استخوانی به شما کمک می‌کند تا تصمیم جدی‌تری در این خصوص بگیرید. در ادامه به این مزایا که توسط کلینیک زیبایی West Side Face در کالیفرنیا اعلام شده است، اشاره خواهیم کرد:

  1. اصلاح فرم بینی و رسیدن آن به فرم استاندارد و مناسب صورت
  2. زیبایی و جذابیت ظاهری صورت
  3. اصلاح افتادگی بینی، انحراف بینی و موارد اینچنینی
  4. پدیدار شدن جذابیت چشم‌ها و لب‌ها بعد از تناسب بینی
  5. بهبود تنفس بعد از درمان همزمان
  6. اگر جراحی رینوپلاستی با هدف زیبایی باشد، قطعا مزایای جذابیت و زیبایی آن انگیزه فوق‌العاده ای برای انجام جراحی است.
پیشنهاد مطالعه
فوق تخصص جراحی پلاستیک و زیبایی بینی

در صورتی‌که این جراحی با هدف درمان پولیپ بینی، انحراف بینی و مشکلات این‌چنینی باشد، باز هم بهبود تنفس و مشکلاتی مثل خروپف، آپنه خواب و خوابیدن با دهان باز ، انگیزه فوق‌العاده‌ای برای انجام این جراحی است و بهبودی آن، جزو مزایای رینوپلاستی بینی استخوانی محصوب می‌شود.

چگونه باید برای انجام جراحی بینی استخوانی آماده شوید؟

معمولا برای انجام جراحی بینی استخوانی نیازمند انجام مقدماتی هستید. این مقدمات به شما کمک می‌کند تا جراحی مطلوب و آسانی را تجربه کنید و ریسک عوارض جراحی بینی استخوانی را تا حد امکان کاهش دهید. در ادامه به مقدمات انجام جراحی بینی استخوانی اشاره می‌کنیم:

پیشنهاد مطالعه
درمان اسکار بعد از عمل بینی
به چه مدل بینی هایی، بینی استخوانی گفته می شود؟

برجسته ترین ویژگی بینی های استخوانی، استخوان بینی برآمده، کشیده و ناهموار و پوست نازک است. همچنین در این مدل بینی ها، انحنای زیادی در پل بینی وجود دارد که به جذابیت چهره آسیب می رساند. این نواقص ظاهری اغلب مادرزادی هستند و یا در نتیجه صدمات ناشی از تصادف و ضربه به وجود می آیند. در نهایت این نوع بینی تقارن و ترکیب صورت را به هم زده و باعث نارضایتی بیمار از چهره‌اش می شود.

جراح بینی اصفهان |  جراحی زیبایی بینی اصفهان |   گالری تصاویر جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی چگونه انجام می شود؟

در جراحی بینی استخوانی، جراح بعد از بیهوشی بیمار، استخوان بینی را تراشیده و قسمت هایی از غضروف بینی را بر می دارد. در این نوع جراحی بینی، سوراخ های بینی متناسب با بقیه اجزای صورت تنظیم شده و انحراف و انحنای تیغه بینی نیز از بین می رود. پس از آن محل جراحی بخیه و پانسمان می شود.

پیشنهاد مطالعه
جراحی انحراف و غیر قرینگی بینی
آیا در جراحی بینی استخوانی، نیازی به پیوند غضروف وجود دارد؟

خیر، به طور کلی غضروف در مدل بینی استخوانی به مقدار کافی وجود دارد. به همین دلیل هم جراح در رینوپلاستی بینی استخوانی نیازی به پیوند غضروف از بدن بیمار و یا استفاده از غضروف مصنوعی ندارد.

آیا می توان انحراف بینی را در جراحی بینی استخوانی رفع کرد؟

بله، جراحی بینی استخوانی علاوه بر اهداف زیبایی می تواند با اهداف پزشکی و درمانی نیز انجام شود. در اینگونه عمل ها جراح می تواند با رفع انحراف بینی بیمار، پولیپ بینی و مشکلات تنفسی دیگر را درمان کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *