جراحی کانتور لاین بینی

جراحی کانتور لاین بینی

کانتور لاین بینی

جراحی کانتور لاین بینی | واضح است که امروزه عمل های زیبایی در میان زنان و مردان بسیار فراگیر و شناخته شده هستند . این را هم می دانیم که جراحی بینی عنوان پر طرفدارترین عمل را به خود اختصاص داده است. تقریبا همه متقاضیان نسبت به کلیات این عمل زیبایی آگاهی نسبی دارند. اما در این مقاله دکتر مجید راستی به وجه دیگر از این پروسه پرداخته اند که امری تخصصی بوده . و به نسبت دیگر ابعاد عمل ، کمتر به آن توجه شده است.

کانتور لاین بینی ، تکنیکی در عمل رینوپلاستی است . که می توان گفت بخش زیادی از فرم جدید بینی و جذابیت و زیبایی آن را به خود اختصاص داده است.


همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :


جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان |

کانتور لاین بینی

منظور از کانتور لاین بینی ایجاد دو خط یکسان و متقارن در دو سمت دورسال بینی (Nasal dorsal) است . که در حقیقت ظاهر آن را زاویه سازی می کند و موجب می شود . که وجه های مختلف بینی بسیار بهتر در معرض دید قرار بگیرند.

نکته قابل توجه در خصوص کانتورینگ بینی این است . که این تکنیک هم به کمک روش های غیر جراحی مثل تزریق فیلر قابل انجام است . و هم در حین عمل جراحی می توان آن را پیاده سازی کرد. شایان ذکر است که نتیجه اعمال این اصلاحیه بر روی بینی از طریق جراحی رینوپلاستی علاوه بر دائمی بودن اثر آن ، بسیار طبیعی و جذاب تر خواهد بود. با توجه به تخصصی بودن تکنیک مذکور ، دقت داشته باشید. که در امر انتخاب یک جراح بینی حاذق و مجرب که بتواند عمل را به نحو احسن انجام دهد. باید بهترین عملکرد را داشته باشید. در ادامه ابتدا کانتور لاین بینی را به لحاظ آناتومیکال بررسی می کنیم. و سپس در خصوص نحوه اعمال آن از سوی جراح ، طی عمل رینوپلاستی نیز توضیحاتی ارائه می دهیم.

پیشنهاد مطالعه
تاثیر کورتون بعد عمل بینی

منظور از خط بینی چیست ؟

لاین بینی یا همان خط بینی که در حین عمل جراحی ، پزشک برای زیباسازی به کانتورینگ آن می پردازد. خطوطی هستند که در امتداد استخوان بینی و کناره های آن کشیده می شوند. به طور معمول وقتی از زاویه پیشانی به بینی نگاه می کنید . با کمی دقت متوجه دو خط قوس دار خواهید شد . که از بالای گودی چشم شروع شده و با گذر از ریشه بینی (radix) تا نوک بینی ادامه پیدا می کند.

علاوه براین ، دو خط کانتور دیگر بینی نیز از کناره ها کشیده می شوند . که به عبارتی در راستای استخوان جانبی و استخوان جانبی فوقانی امتداد یافته اند. اهمیت کانتور لاین بینی در این است که منجر می شود بینی حالت مثلثی شکل خود را حفظ کند . و زمانی که از روبرو در معرض دید قرار می گیرد ، دو خط صاف ایجاد شده بر روی دورسال بینی ، زیبایی آن را دو چندان می کند.

پیشنهاد مطالعه
ماساژ بینی بعد عمل بینی

نکته : از خوش فرم بودن نوک بینی نباید غافل شد. برای اینکه کانتور لاین بینی کامل و عالی انجام شود . تمام قسمت های آن باید به درستی اصلاح شوند . تا بهترین نتیجه بدست آید. به طور مثل اگر خطوط زیبا در دو سمت استخوان بینی ایجاد شوند . اما در ناحیه تحتانی ، یعنی نوک بینی آن طور که باید فرم و زاویه مناسبی نداشته باشد. مشخصا زیبایی حاصل از کانتور بینی توجه کمتری را جلب می کند. بنابراین چنانچه نوک بینی ایرادات قابل توجهی داشته باشد . جراح می تواند بر پایه اصل چند ضلعی ها (پلی گون polygon) در هندسه به زاویه دار کردن و اصلاح آن بپردازد.

جراح بینی اصفهان | بازگشت قوز بینی بعد از عمل رینوپلاستی

چه کسانی به کانتورینگ بینی احتیاج دارند ؟

با نگاه کردن به صورت افراد مختلف ، این مطلب کاملا واضح است . که هر یک از آنان فرم چهره متفاوت و منحصر به خود را دارند. در خصوص بینی نیز این امر صدق می کند. برخی از افراد بینی گوشتی ، برخی غضروفی و برخی دیگر بینی استخوانی دارند . که هر یک از انواع گفته شده ، مشخصه های خاصی را نیز شامل می شوند.

تمامی این افراد با توجه به ساختار بینی شان می توانند در حین عمل تحت تکنیک کانتور بینی قرار بگیرند . به خصوص کسانی که بینی پهن و بدون زاویه ای داشته و افرادی که در ناحیه یک سوم میانی و فوقانی بینی شان در بخش های جانبی برآمدگی وجود دارد. با کانتور کردن بینی ، زاویه لازم ایجاد شده ، بینی از حالت یکنواختی خارج می شود . و رضایت از عمل چند برابر خواهد بود.

نکته : بسته به میزان ایرادات و نواقص ، ممکن است میزان کانتورینگ بینی برای هر فرد متفاوت باشد.

پیشنهاد مطالعه
جراحی بینی نیمه فانتزی توسط دکتر مجید راستی
مقایسه کانتور لاین بینی با عمل جراحی و تزریق فیلر

در ابتدای مقاله اشاره شد که می توان با پروسه های غیر جراحی هم کانتورینگ بینی انجام داد  . همچون تزریق فیلر. با وجود این دو پروسه که دارای هدف یکسانی هستند  . ممکن است متقاضیانی که تمایل به زیباتر کردن بینی خود دارند . در انتخاب یکی از این دو تکنیک دچار سردرگمی شوند.

این مقایسه می تواند برای تصمیم گیری بهتر به افراد کمک کند. در فرایند تزریق فیلر ، از فیلرهایی بر پایه هیالورونیک اسید استفاده می شود . که با توجه به فرم بینی و ایرادات آن از طریق نقاطی ، به زیر پوست تزریق می گردند. باید بدانید هر چند که تزریق فیلر برای ایجاد کانتور ، یک روند بدون تهاجم بوده و بعد از آن دوره نقاهتی در پیش ندارد .  اما اثر نتیجه آن ماندگار نخواهد بود . و بعد از مدتی فرد باید برای حفظ نتیجه ، دوباره برای تزریق اقدام کند.

در طرف دیگر ، کانتور لاین بینی با جراحی ، عموما تحت بیهوشی عمومی به انجام می رسد .  با توجه به تکنیک مورد نظر جراح ، برش روی یا داخل بینی ایجاد میشود . و پس از آن برای اینکه نتیجه بدست آمده به بهترین شکل ممکن باشد . باید دوره نقاهتی پشت سر گذاشته شده و مراقبت هایی به انجام برسد. با این حال نتیجه ای که شما از این امر بدست می آورید. دائمی و بسیار طبیعی خواهد بود و نیازی به انجام جراحی مجدد و صرف هزینه ای دیگر نخواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *