جراحی ترمیمی بینی برای اصلاح بدشکلی ها و عملکرد بینی

جراحی ترمیمی بینی برای اصلاح بدشکلی ها و عملکرد بینی

جراحی ترمیمی بینی و اصلاح بدشکلی ها و عملکرد بینی

واژه رینوپلاستی به عمل جراحی بینی گفته می شود. رینوپلاستی ثانویه، عمل جراحی ترمیمی بینی است که پس از عمل جراحی قبلی بینی، به منظور تغییر شکل یا عملکرد بینی انجام می شود. جراحی ترمیمی بینی در مواردی که بدشکلی های بینی و عملکرد آن طی جراحی اولیه به خوبی بهبود نیافته است . یا بدتر شده است، به کار می رود. برخی جراحی بینی ثانویه( ریویژن) را عمل جراحی ترمیمی بینی نیز می نامند. این واژه ی ترمیمی را می توان در مورد عمل های جراحی سوم و چهارم نیز به کار برد.


مطالب پیشنهادی و آموزنده دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان :

جراح بینی اصفهان | انتخاب جراح بینی

روش های جراحی ترمیمی بینی

دو روش برای جراحی بینی وجود دارد که مورد اجرا قرار می گیرد. روش بسته که برای جراحی های جزئی بینی مورد استفاده قرار می گیرد و روش باز در زمانی اجرا می شود که تغییرات عمده در نظر گرفته شود. در هر دو مورد، بیهوشی عمومی به منظور جلوگیری از احساس هر گونه درد مورد استفاده قرار می گیرد.

در روش بسته، جراح به منظور دستیابی به استخوان و غضروف، برش های کوچکی را در بینی ایجاد می کنند. این عمل با وارد کردن ابزارهایی از طریق برش داخل صورت می گیرد که منجر به جدا شدن پوست از ساختارهای بینی شده و در ادامه منجر به جدا شدن استخوان از غضروف می شود. با حذف این اتصالات، در شکل دلخواه مجدداً آرایش یافته و دوباره در محل خود قرار می گیرد. در ادامه بافت بینی بر روی بافت جدید کشیده شده و برش های اولیه برای کامل کردن جراحی بسته می شود.

پیشنهاد مطالعه
پاسخ به تمام سوالات عمل زیبایی بینی

در جراحی بینی باز، برش به صورت خارجی بر روی پوست صورت می گیرد . و منجر به جدا شدن منافذ خروجی بینش شده و به این ترتیب دسترسی به استخوان و غضروف فراهم می شود. این روش به صورت مقایسه ای پیچیده تر از روش بسته می باشد . ولی در صورت نیاز به تغییرات عمده روش مناسب تری می باشد.

در هر دو روش، با اتمام تغییر شکل، برش ها سریعاً بسته می شوند. ساختارهای جدید در طول مسیرهای هوایی بینی به صورت داخلی توسط مواد اسفنجی حمایت می شوند. علاوه بر این اسپلیت های خارجی نیز برای تسیهل در روند بهبود و حفظ شکل جدید به بینی متصل می شود.

چرا عمل زیبایی بینی گاهی با شکست مواجه می‌شود؟

عمل ترمیمی

اگرچه اکثر عمل‌های زیبایی بینی که سالانه انجام می‌شوند . نتایج رضایت بخش و بی عیب و نقصی را برای بیماران به همراه دارند . اما هیچ عمل زیبایی وجود ندارد که بتوان نتایج مطلوب آن را ۱۰۰ درصد تضمین کرد. عوامل بسیاری می‌توانند روی نتایج نهایی این عمل تاثیرگذار باشند، از جمله:

  1. ارزیابی‌های ضعیف و ناقص قبل از عمل
  2. انتخاب نادرست تکنیک جراحی
  3. انجام تکنیک‌های جراحی با نحوه‌ای نادرست
  4. انتظارات غیرواقع گرایانه ی بیمار از عمل
  5. مراقبت‌های ضعیف بعد از عمل
  6. مراقبت‌های ضعیف بیمار از خود
پیشنهاد مطالعه
ناگفته های برداشتن چسب بینی بعد از رینوپلاستی

برخی از این خطاها و کاستی‌ها اساساً به خاطر بی تجربگی جراح در انجام عمل زیبایی بینی است. در انجام رینوپلاستی یا عمل جراحی زیبایی بینی، برای رسیدن به نتایجی ایده آل، به مهارت و دانش تخصصی نیاز است . در حالی که بسیاری از جراحان پلاستیک اگر چه در انجام عمل‌هایی در قسمت‌های دیگر بدن مهارت و تخصص لازم را دارند . اما از تجربه‌ی کافی برای انجام عمل درست و کامل زیبایی بینی برخوردار نیستند.

جراح بینی اصفهان | اثرات بیهوشی جراحی رینوپلاستی

وقتی عمل زیبایی بینی با شکست مواجه می شود، چه اتفاقی می افتد ؟

بیمارانی که نتایج غیرمنتظره یا نامطلوبی را بعد از عمل زیبایی بینی شان مشاهده میکنند، با مسائل احتمالی بسیاری مواجه می شوند:

  • اصلاح فرورفتگی بینی و پیشانی با جراحی و تزریق ژل
  • از بین رفتن اعتماد به جراح

اثرات روانی شکست در عمل زیبایی بینی ممکن است برای فرد سنگین باشند. باغلب اوقات بیماران اعتماد خود را نسبت به پزشک جراح بینی و خود جراحی پلاستیک‌شان از دست میدهند. که باعث می شود حتی به سختی تن به عمل ثانویه و ترمیمی بینی بدهند. به همین دلیل است که درباره ی عمل ثانویه و ترمیمی بینی، فقط باید با یک جراح پلاستیک صورت معتبر و موثقی که در انجام عملهای ثانویه تخصص دارد صحبت کرد.

  • آسیب به ساختار و اسکلت بینی

یک عمل بینی شکست خورده و معیوب معمولا منجر به ایجاد بافت اسکار اضافی می شود و ممکن است . حتی به خود غضروف بینی آسیب وارد کند و سختار بینی را در وضعیتی بسیار شکننده و اسیب پذیر قرار دهد. این امر باعث می شود تا برای انجام عمل های رینوپلاستی بعدی ، به تکنیکها و دقت بیشتری نیاز باشد . و از تغییر فرم بینی در ین عمل ها بسیار دشوار شود و از اینرو بسیاری از جراحان، انجام عمل های ترمیمی و ثانویه ی بینی را رد میکنند.

  • از دست دادن اعتماد به نفس

وقتی یک بیمار آگاه و فهمیده برای عمل زیبایی بینی اقدام میکند . ولی نتایج عمل با آنچه مورد انتظار و بوده است مغایرت داشته باشد . یا حتی ظاهر او بدتر شده باشد، اغلب عواقب تخریب کننده ای را برای فرد در پی دارد.

پیشنهاد مطالعه
بهترین جراحی زیبایی بینی

از دست دادن عزت نفس و اعتماد به نفس روی همه ی جنبه های زندگی فرد اثر منفی میگذارند. وقتی فردی به عمل ثانویه و ترمیمی بینی نیاز داشته باشد . بیمار باید حتما به سراغ جراح پلاستیکی برود که تجربه بسیار بالایی در انجام عمل های ثانویه داشته باشد. به خاطر اینکه احتمال آسیب دیدگی در ساختار بینی از جراحی یا جراحی های قبلی وجود دارد . عمل رینوپلاستی ثانویه یکی از سخت‌ترین جراحی های پلاستیک در صورت است.

برای موفقیت در این عمل ، باید جراحی را انتخاب کرد که تجربه و مهارت کافی را در زمینه ی انجام عمل های ترمیمی روی بینی هایی که قبلا تحت عمل قرار گرفته اند . داشته باشد . مهم ترین جنبه در جلسه ی مشاوره با جراح رینوپلاستی ترمیمی این است که انتظارات واقع بینانه ای و یک دید واحدی را از هدف خود در نظر بگیرید  .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *