هندی ها، پیشتازان جراحی ترمیمی در جهان

هندی ها، پیشتازان جراحی ترمیمی در جهان

اولین بار هندی ها اولین جراحی های ترمیمی را انجام دادند. بعد از طریق اعراب و مسلمانان، این دانش به اروپا و ایتالیا منتقل شد و آنها نیز اولین بار جراحی های بینی را شروع کردند.

اولین بار در ۱۶۰۰ سال پیش جراحی پلاستیک در دنیا شروع شد. شخصی در هند، ترمیم هایی را انجام می داد. مثلا وقتی به عنوان مجازات، اندامهایی از جمله بینی را می بریدند، به این خاطر کسانی مراجعه برای بازسازی اندام، می کردند برای اولین بار در ناحیه بینی مراجعه کرده بود. یعنی اولین بار هندی ها اولین جراحی های ترمیمی را انجام دادند. بعد از طریق اعراب و مسلمانان، این دانش به اروپا و ایتالیا منتقل شد و آنها نیز اولین بار جراحی های بینی را شروع کردند. در قرون وسطی می گفتند نباید تغییر شکل اعضا انجام شود و اینها را خدا مجازات کرده. تا زمان جنگ های جهانی اول و دوم، رشد این رشته بسیار زیاد بود. به خاطر جنگها و تصادفات این ضایعات زیاد شد و این رشته پیشرفت کرد.

جراحی پلاستیک نوین به سالهای ۱۹۶۰ تا ۷۰ میلادی برمی گردد. یعنی رشته ای نسبتا جدید است. در برخی رشته ها، ۲۰۰ سال تکنیک جراحی داریم، ولی در جراحی ترمیمی، هر چند سال تکنیک ها عوض می شود ولی تکنیک های بینی شاید فقط ۱۵ سال ارائه می شود. تکنیک های پروتزبسیار فرق کرده و هنوز پیشگامان این رشته زنده هستند. هنوز این رشته جوان است و جای کار زیادی دارد.

در ایران نیز این رشته بسیار خوب پیشرفت کرده و جوانان و پزشکانی که وارد شده اند، بسیار بااستعداد هستند. الان می شود گفت جراحی پلاستیکی که در ایران انجام می شود، هم رده آمریکا و اروپاست و از این لحاظ اگر جلو نباشیم عقب نیستیم.

پیشنهاد مطالعه
جراحی پلاستیک : آری یا نه

یک دیدگاه در “هندی ها، پیشتازان جراحی ترمیمی در جهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *