نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل

چسب بینی

نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل جراحی بینی

چسب زدن بینی بعد از عمل جراحی کند. پس از عمل جراحی بینی همواره بینی فرد دچار تورم می شود و این تورم بطور خاص در اطراف سر بینی مشاهده می شود. استفاده از چسب بینی بعد از عمل جراحی باعث می شود فشار صحیح بر پوست ایجاد شود تا به این ترتیب از تغییر شکل بینی و بافت نرم آن جلوگیری شود. علاوه بر این پس از عمل جراحی بینی، شکل اصلی بینی با تغییر شکل غضروف ها و استخوان بینی تغییر می کند. در پاسخ به این سوال که چرا بعد از عمل بینی باید چسب زد؟ می توان گفت در این حالت چسب بینی این امکان را فراهم می کند که بینی ظاهر جدید خود را حفظ کند.

به منظور نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل جراحی بینی یا طریقه چسب زدن بینی به مراحل زیر می توان توجه کرد:

۱. نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل به این قرار می باشد که ابتدا شما باید به حمام رفته و چسب بینی را با آب بشویید. توجه داشته باشید چسب در طول حمام گرفتن نیفتد. با شستشوی ناحیه مورد نظر با حجم زیاد آب چسب بینی خود را بطور کامل خیس کنید. سپس در حالی که آب در حال ریختن بر روی صورت است، شما می توانید به دقت چسب را بردارید. هنگام برداشتن چسب نباید به بینی آسیب وارد شده یا بینی دچار خون ریزی شود. ۲٫ سپس به دقت محل چسب را خشک کنید. گاهی اوقات به خاطر حالت چسبندگی موجود در چسب پوست کمی روغنی می شود. در این حالت شما می توانید از مقداری الکل برای خشک کردن پوست بینی استفاده کنید. به این ترتیب حالت روغنی پوست شما از بین می رود و جوش های صورت نیز کاهش پیدا می کند. ۳٫ چسب بینی خود را آماده کرده و سپس آن را به دقت به قطعات دو و نیم سانتی متری تقسیم کنید. همچنین لازم است ۱۵ سانتیمتر از چسب را برای این کار به صورت یک تکه آماده کنید. اکنون شما برای چسب زدن به بینی آماده هستید. ۴٫ بهترین روش چسب زدن بینی بدین قرار می باشد که ابتدا، چسب زدن بینی را از بالای بینی شروع کنید. هنگامی که چسب بر روی پشت بینی زده می شود، می بایست چسب جدید ۵۰ درصد فضای بیشتر در مقایسه با چسب قدیمی را پوشش دهد و شما باید دو لایه از چسب را بر روی بالای سر بینی خود طبق دستورالعمل ارائه شده بچسبانید. ۵٫ هم اکنون نوبت به چسب زدن سر بینی می رسد. نوار ۱۵ سانتیمتری چسب تهیه شده را بر روی دو طرف سر بینی خود به صورتی بکشید که چسب بتواند بطور کامل سر بینی شما را جمع کند و در پایان مطمئن شوید سر بینی شما رو به بالا قرار دارد. دو بار این کار را در موقعیت های مختلف سر بینی انجام دهید و با استفاده از نوار ۱۵ سانتیمتری سر بینی را به سمت بالا نگه دارید. هم اکنون تنها کار باقیمانده تمیز کردن هر گونه چسب باقیمانده بر روی پوست و جدا کردن بخش های اضافی آن بر روی بینی است.

پیشنهاد مطالعه
جراحی زیبایی بینی و ورزش

چند ماه بعد از عمل جراحی بینی، باید چسب زد:

توجه داشته باشید که در عمل جراحی بینی (رینوپلاستی) نحوه چسب زدن بینی نقش بسیار کلیدی و مهم در فرآیند درمان شما دارد و بهتر است دو بار در هفته برای مدت دو ماه تحت نظارت پزشک، چسب بینی تعویض شود.در واقع اقدامات بعد از جراحی زیبایی بینی به اندازه خود جراحی مهم و قابل تأمل هستند و نحوه چسب زدن بینی بعد از عمل بسیار مهم است. دلایل و فواید چسب زدن بینی شامل موارد زیر می باشد: • کاهش تورم و التهاب بینی • شکل گیری بهتر ظاهر جدید بینی در طول دو هفته اول، چسب بینی بعد از عمل می تواند بر هر دو یعنی تورم بینی و تثبیت ظاهر جدید آن تاثیر داشته باشند. به هر حال از هفته دوم، اثر چسب بینی فقط برای کاهش ورم مورد استفاده قرار می گیرند. علاوه بر این، چسب بینی یک شکل از اخطار برای افرادی است که اطراف شما هستند تا به این ترتیب به آنها اخطار لازم درباره دقت کردن در عدم ایجاد هر گونه برخورد احتمالی با بینی شما داده شود. در حقیقت هنگامی که شما از چسب بینی استفاده می کنید، به دوستان خود اخطار می دهید از دست زدن به بینی شما خودداری کنید و از شوخی کردن دستی یا بازی خشن و شدید با بینی شما بپرهیزند.

پیشنهاد مطالعه
از کجا بفهمیم به جراحی بینی نیاز داریم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *