لیزیک چشم و عمل بینی

لیزیک چشم و عمل بینی

لیزیک چشم و عمل بینی

ممکن است برای افرادی که از عینک یا لنز طبی استفاده میکنند. این سؤالات ایجاد شود که آیا عمل بینی ممکن است به چشم آسیبی وارد کند؟ آیا بعد از میتوان از عینک استفاده کرد؟ قرمزی درون چشم و کبودیهای اطراف آن پس از عمل بینی نشاندهندهی فشار آمدن به چشم است؟ اگر از عینک استفاده میکنید و قصد انجام عمل بینی و لیزیک چشم را دارید و یا پس از انجام عمل لیزیک چشم اکنون در فکر عمل بینی هستید احتماًال سؤالاتی پیرامون این موارد برای شما ایجاد شده است. ممکن است این سوالات برای شما نگرانیهایی ایجاد کرده باشد، در این مقاله همراه با جراح بینی اصفهان به این سؤال و نگرانیها و پاسخ آنها پرداخته شده است.

فاصله بین عمل بینی و لیزیک چشم

اگر عمل لیزیک انجام دادهاید و اکنون به دنبال جراحی بینی هستید، بهتر است ۱-۲ ماه صبر کنید. در این زمان، بهبودی چشمهای شما کامل شده است. اگر در مورد این سؤال دارید که بهتر است لیزیک چشم بعد از عمل بینی باشد یا قبل از آن، باید گفت باتوجهبه اینکه تا مدتی پس از عمل بینی نمیتوانید از عینک استفاده کنید، پس اگر بینایی شما بدون عینک محدود میشود بهتر است ابتدا لیزیک چشم را انجام دهید. شما حتی میتوانید به فاصلهی کمی از عمل لیزیک، عمل بینی را انجام دهید یا ابتدا عمل بینی را انجام داده و مدت اندکی پس از آن لیزیک کنید.

اما بهتر است هرکدام از این عملها را که اول انجام میدهید پس از طیکردن دوران نقاهت و بهبود یافتن، عمل دوم را انجام دهید. به نظر میرسد هر فردی باتوجهبه روند بهبودی بهتر است ۱-۲ ماه بین این دو عمل فاصله بگذارد. به این صورت برای هر عمل دوران نقاهت راحتتری را سپری خواهید کرد. قبل از تصمیمگیری در این مورد حتمًا با جراح زیبایی و چشمپزشک خود مشورت کنید.

پیشنهاد مطالعه
اهداف انجام جراحی های بینی

تأثیر عمل بینی بر چشم و لیزیک

ممکن است با دیدن کبودیهای اطراف چشم این تصور ایجاد شود. که در حین ، به چشمها فشار وارد میشود. کبودی زیر چشم و قرمزی آنیکی از عوارض شایع بعد از عمل بینی است. که در هر فرد متفاوت است. باتوجهبه تکنیکهای استفاده شده در جراحی و سابقه حساسیت بدن، افراد ممکن است از مقدار خفیف تا متوسط کبودی را بعد از عمل بینی تجربه کنند. در عمل بینی، پوست بینی از غضروف و استخوان جدا شده و جراح باتوجهبه مشکالت بینی تکنیکهای مختلفی را جهت رفع آنها استفاده میکند. طی این فرایند تعدادی از رگها و مویرگهای زیر پوست بینی آسیب میبینند. و خونریزی میکنند. چون محلی برای خروج این خون وجود ندارد، در زیر پوست گسترشیافته و باعث کبودی میشود.

لیزیک چشم و عمل بینی | بهترین کلینیک زیبایی اصفهان

این کبودی ممکن است تا زیر چشمها ادامه پیدا کند و این به معنای فشار آمدن به چشمها نیست. پس از چند روز کبودی بهبود پیدا میکند. گاهی نیز ممکن است قرمزی داخل چشم مشاهده شود که این عارضه نیز گذرا است و دلیل آن آسیب بافت چشم نیست. کبودیهای به وجود آمده مربوط به بافت پوست است و ربطی به قرنیهی چشم که عمل لیزیک روی آن صورت میگیرد ندارد. بنابراین معموًال عمل بینی فشاری به چشم وارد نمیکند و اگر قبل از عمل بینی، لیزیک چشم انجام شود تداخل و ایرادی وجود نخواهد داشت. در افرادی که سابقهی جداشدگی قرینه وجود دارد قبل از عمل بینی حتمًا باید با چشم پزشک مشورت شود.

پیشنهاد مطالعه
ترس از عمل جراحی بینی

استفاده از عینک بعد از عمل بینی

برای تغییر شکل بینی و رفع اشکاالت آن، در طول عمل استخوانهای بینی شکسته میشود. به همین دلیل پس از عمل باید مواظب بود که فشار یا ضربهای به بینی وارد نشود. در روزهای اول پس از عمل، بر روی بینی اسپلینت یا گچ قرار دارد. به همین دلیل در این زمان میتوانید از عینک استفاده کنید. پس از برداشتن اسپلینت به مدت ۶-۸ هفته بهتر است از عینک استفاده نشود. چون فشار عینک بر روی استخوانها و غضروفهای بینی که هنوز استحکام خود را به دست نیاورده اند ممکن است باعث تغییر شکل نهایی بینی شود.

درصورتیکه فرد حتمًا باید از عینک استفاده کند باید عینک را توسط چسب به پیشانی خود بچسباند تا از فشار عینک بر بینی جلوگیری شود. یا اینکه از عینکی استفاده شود که فاقد پل باشد و فشار آن بر روی گونهها وارد شود. به دلیل اینکه توصیه میشود که بعد از عمل بینی از عینک استفاده نشود، بنابراین اگر فردی قصد انجام لیزیک چشم را داشته باشد. بهتر از قبل از عمل بینی آن را انجام دهد تا بعد از عمل بینی با این مشکالت مواجه نشود. باتوجهبه نظر پزشک ۱-۲ ماه پس از عمل لیزیک میتوان جراحی زیبایی بینی انجام داد.

ارتباط عمل بینی و لیزیک چشم

در افرادی که دچار دوربینی، نزدیکبینی و آستیگماتیسم هستند. میتوان با استفاده از لیزر یکالیه از قرنیهی چشم را برداشت و باعث بهبود وضعیت بینایی فرد شد. عمل لیزیک ۵-۱۵ دقیقه برای هر چشم طول میکشد و بعد از آن دید فرد بهبود پیدا میکند. در روزهای ابتدایی پس از لیزیک چشم ممکن است فرد احساس سوزش و ناراحتی در چشمها داشته باشد. این عوارض معموًال پس از یک هفته از بین میروند. بر اساس نظر پزشک مراقبتهای بعد از عمل لیزیک چشم باید به دقت انجام شود.

پیشنهاد مطالعه
عمل بینی ترمیمی

این مراقبتها شامل استفاده از عینک محافظ در هنگام خواب، استفادهی مرتب از قطرههایی که چشم را مرطوب نگه میدارند. قرار نگرفتن در معرض نور شدید آفتاب و … است. معموًال چشمها سه ماه بعد از جراحی لیزیک چشم بهبود کامل پیدا میکنند. اما در برخی افراد این زمان ممکن است تا ۶ ماه نیز طول بکشد. عمل بینی نیز عوارض و مراقبتهای خاص خود را دارد و فرد برای بهدستآوردن نتیجهی دلخواه باید مراقبتهای توصیه شده از طرف پزشک را به خوبی انجام دهد. به همین دلیل توصیه میشود این دو عمل را به صورت همزمان انجام ندهید. در این صورت میتوانید با آسودگی و راحتی بیشتری دوران پس از هر یک این عملها را بگذرانید.

|برای ورود به صفحه اینستاگرام دکتر مجید راستی اینجا کلیک کنید|


بیشتر بخوانید: 

تاثیر نور خورشید بر بینی جراحی شده

مصرف قرص اناهیل برای ورم بینی (قرص آناناس)

ماندن نخ بخیه در بینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *