قوس زیاد بینی در جراحی خوب است یا نه ؟

قوس زیاد بینی در جراحی خوب است یا نه ؟

در این مطلب از سایت دکتر مجید راستی جراح بینی و پلاستیک اصفهان به بررسی موضوع مهم: قوس زیاد بینی در جراحی خوب است یا نه ؟ پرداخته ایم.

بهتون پیشنهاد میکنم این مطلب را تا پایان مطالعه کنید و در پایان اگه سوالی داشتید در قسمت نظرات در پایین صفحه برای اقای دکتر ارسال نمایید.

عده ای از بیماران هستند که برای عمل زیبایی بینی خود علاقه به قوس زیاد بینی دارند. حال باید ببینیم که در اصل قوس زیاد بینی آیا به زیبایی بینی کمک می‌کند و یا بدتر باعث زشت و بد قواره شدن بینی می‌شود.

جراحی بینی فانتزی با قوس زیاد

در کل اگر بخواهیم مدل های جراحی زیبایی بینی را به سه دسته تقسیم کنیم. می‌توان گفت مدل عمل بینی به سه دسته بینی فانتزی ، نیم فانتزی و طبیعی تقسیم می‌شود.

در جراحی بینی فانتزی معمولا قوس بینی زیاد است و نوک بینی از حالت استاندارد سربالا تر هست و همچنین نوک بینی جمع و تیز جراحی می‌شود.

پیشنهاد مطالعه
نمونه جراحی بینی نیمه فانتزی

این نوع جراحی به دلیل وجود قوس زیاد و امکان بروز مشکل تنفسی و همچنین به دلیل آنکه برای بیشتر بینی ها و فرم های صورت مناسب نمی‌باشد، توصیه نمی‌شود و در حال حاظر در دسته مدل های جراحی بینی (جراحی رینوپلاستی) منسوخ شده قرار دارد و به بیماران توسط پزشکان این مدل جراحی دیگر توصیه نمی‌شود.

جراحی بینی نیم فانتزی

در جراحی زیبایی بینی به سبک نیم فانتزی قسمت نوک بینی به اندازه متناسب با دیگر اجزای صورت تغییر شکل داده شده و زاویه بینی نسبت به لب بالایی حدود ۹۵ تا ۱۰۰ درجه می‌باشد و از سربالا بودن بیش از حد آن جلوگیری می‌شود. هم چنین برای قوس بینی با توجه به ارتفاع بینی قوس ملایم اما قابل توجه در نظر می‌گیرند تا باعث زیبایی نسبی به بینی بیمار شود.

در این نوع عمل زیبایی بینی (عمل رینوپلاستی) اگر میزان قوس بینی بیش از حد نباشد برای بیمار مشکل تنفسی را به همراه ندارد.

پیشنهاد مطالعه
نمونه عمل بینی طبیعی

عمل بینی طبیعی

در عمل بینی طبیعی تمرکز بر برقراری تناسب بینی بینی و دیگر اجزای صورت می‌باشد و جراح در کنار حفظ تناسب بین بینی و اجزای صورت به رفع مشکلات بینی می‌پردازد. در این روش تلاش بر این است تا بینی شکلی طبیعی و زیبا داشته باشد و در صورت نیاز به ایجاد قوس در تیغه بینی کاملا نامحسوس و با قوس ملایم انجام می‌شود تا شکل بینی طبیعی بودن خود را حفظ کند. تا با گذشت زمان شکل بینی تکراری نشود و همیشه جذابیت خود را داشته باشد.

لازم به ذکر است جراحی زیبایی بینی به روش طبیعی امروزه بسیار پر طرفدار می‌باشد و در جای جای جهان برای انجام عمل رینوپلاستی (عمل بینی) از این روش زیاد استفاده می‌شود و در بعضی مناطق این روش به تکنیک هالیوودی نیز معروف است.

پیشنهاد مطالعه
نمونه های عمل بینی جراح بینی اصفهان

نتیجه گیری

در انتها برای میزان قوس بینی در جراحی رینوپلاستی می‌توانیم این گونه بگوییم که برای بینی های دارای ارتفاع کوتاه قوس زیاد بینی اصلا توصیه نمی‌شود و باید قوس بینی بسیار کم و نامحسوس باشد تا بینی را کوتاه و پهن نشان ندهد.

اما برای بینی های با ارتفاع بلند می‌توان از قوس محسوس استفاده کرد. منتها باید پزشک مراقب باشد تا میزان قوس بینی زیاد نشود که باعث بروز مشکل تنفسی برای بیمار گردد.

در صورت مفید بودن مطلب را با دیگران هم به اشتراک بگذارید.

دکتر مجید راستی اردکانی

فوق تخصص جراحی پلاستیک

جراح بینی اصفهان

برای اطلاع از آدرس و ساعات کاری و ثبت نوبت به بخش تماس سایت مراجعه نمایید.

سوالات و نظرات خود را در  بخش دیدگاه ها ارسال نمایید.

 

2 دیدگاه در “قوس زیاد بینی در جراحی خوب است یا نه ؟

  1. سلام قوس بینی از چندوقت بعدعمل مشخص میشه؟؟ذوستم عمل کرده۸روزقبل ولی بااینکه نیمه فانتزی عمل کرده اصلا قوس نداره ایادرست میشه یا نه ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *