معایب و مزایا عمل بینی با قالب کنترلی

معایب و مزایا عمل بینی با قالب کنترلی

عمل بینی با کمک قالب کنترلی

افراد بسیاری به دلیل ترس از نتیجه عمل بینی و فرم بعد از آن، از انجام جراحی صرف نظر می کنند. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش هایی برای ایجاد تصویر بینی بعد از عمل برای بیمار فراهم شده است که یکی از این متدها عمل بینی با قالب کنترلی است.


همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :


جراحی بینی با قالب کنترلی |جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان |

قالب کنترلی جراحی بینی

عمل بینی با قالب کنترلی به این صورت است که با استفاده از قالب هایی از جنس رزین و توسط پرینترهای سه بعدی، تصویر بینی بعد از عمل ساخته می شود. از این طراحی حین عمل مورد استفاده قرار می گیرد. قالب های کنترلی مختص هر فرد است و تنها برای یک نفر ساخته می شود. این قالب ها انواع مختلفی دارند و هر قسمت از آن ها برای بخش خاصی از بینی که قابل تغییر است استفاده می شود.

ممکن است بیمار بعد از جراحی از فرم بینی خود راضی نباشد که این می تواند به دلایل مختلف پیش آید از جمله:

ممکن است در زمان مشاوره، پزشک خواسته بیمار را به طور دقیق متوجه نشده باشد و یا حتی ممکن است جراح در حین عمل خواسته بیمار را به خاطر نیاورد و در نهایت نارضایتی وی را به دنبال داشته باشد. گاهی اوقات، بیمار بدون در نظر گرفتن تناسب چهره خود، مدل بینی که درخواست می کند با سایر اجزاء صورت همخوانی ندارد.

پیشنهاد مطالعه
چگونه یک جراح بینی مناسب و ماهر انتخاب کنید؟

برای رفع این مشکلات برخی از پزشکان خدمات اسکن سه بعدی را برای بیماران خود فراهم کرده اند تا بیمار قبل از انجام جراحی فرم بینی خود را بعد از اعمال تغییرات ببیند. برخی از پزشکان بر این باورند که جراحی بینی با قالب های از پیش ساخته شده ممکن نیست، زیرا در این نوع طراحی تنها ظاهر بیرونی بینی دیده می شود و اجزاء داخلی آن قابل مشاهده نیست. در حقیقت تا زمانی که پوست بینی برداشته نشده باشد و اجزای زیر آن به طور مستقیم دیده نشده باشد، جراح نمی تواند تشخیص دقیقی برای تغییرات بعد از عمل به متقاضی بدهد.

معایب عمل بینی با قالب کنترلی

با اینکه این راهکار می تواند بیمار را به فرم خود بیشتر نزدیک کند اما عیب هایی در عمل بینی با قالب کنترلی نیز وجود دارد که برخی از آن ها به شرح زیر می باشد:

  1. در زمان عمل پزشک ممکن است با مواردی مواجه شود که نتواند بینی را دقیقا به فرم قالب کنترلی نزدیک کند.
  2. پس از ایجاد برش ها و دیدن ساختار داخلی بینی می توان برای کوچک کردن آن و اصلاح بینی تصمیم گیری کرد و قبل از آن نمی توان به طور دقیق در مورد آن نظر داد.
  3. پزشک باید اولویت خود را بر روی عملکرد تنفسی بیمار بگذارد و از بروز مشکل به دلیل تغییرات اعمال شده بر روی ظاهر بینی جلوگیری کند.

مزیت های جراحی بینی با قالب کنترلی

این جراحی با کمک قالب های کنترلی می تواند مزیت هایی را نیز به دنبال داشته باشد. که در ادامه آن ها را توضیح داده ایم :

  • می توان از آن به عنوان یک متد جدید در عمل بینی نام برد که ممکن است نتایج قابل قبولی را برای بیماران رقم بزند و عوارض عمل بینی را کم کند.
  • بیمار می تواند فرم بینی دلخواه خود را با کمک تصویرسازی آن راحت تر به پزشک منتقل کند.
  • با مشورت پزشک و بیمار بر روی مدل بینی و بهترین فرم بینی مناسب برای وی، می توان به نتیجه بهتری از آن دست یافت.
  • در طول جراحی، پزشک بر اساس قالبی که در دست دارد تلاش می کند تا بینی را به فرم دلخواه بیمارش نزدیک کند.
پیشنهاد مطالعه
جراحی رینوپلاستی
مراقبت های قبل از عمل بینی

عمل بینی با قالب کنترلی اصفهان نیز مانند سایر جراحی های زیبایی بینی نیاز به یکسری اقدامات قبل از عمل بینی دارد تا بتوانید به نتیجه بهتری از جراحی دست یابید. برخی از این مراقبت ها به شرح زیر می باشند:

  1. اولین اقدام در جراحی بینی مراجعه به بهترین جراح بینی در تهران است، که می تواند با تبحر و تجربه ای که در این زمینه دارد شما را به بهترین نتیجه برساند.
  2. به مدت حداقل دو هفته قبل از عمل از مصرف الکل و دخانیات خودداری کنید، زیرا تاثیر الکل و سیگار بر روی عمل بینی می تواند باعث رقیق شدن خون و افزایش احتمال خونریزی در زمان جراحی شود.
  3. همچنین به مدت حداقل دو هفته قبل از جراحی از مصرف داروهای ضد التهاب مانند آسپرین ها و یا ژلوفن و … پرهیز کنید. این داروها می توانند باعث اختلال در عروق خونی شود.
  4. در زمان مشاوره با پزشک خود در مورد سوابق بیماری و یا داروهای خاصی که مصرف می کنید حتما مشورت نمایید.
  5. همچنین در مورد نوع فرم بینی دلخواه خود به صورت کامل و واضح با پزشک خود صحبت کنید تا بعد از عمل دچار نارضایتی از نتیجه جراحی نشوید.
  6. برای انجام جراحی باید ناشتا باشید و حداقل به مدت ۶ الی ۸ ساعت قبل از عمل از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید.
  7. همچنین بهتر است برای عمل با یک همراه به بیمارستان و یا کلینیک مراجعه کنید تا در صورت لزوم بتواند شما را همراهی کند.
پیشنهاد مطالعه
کلیپ آپارات روش باز بهتره یا روش بسته؟

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | جراحی بینی گوشتی موفق و بدون بازگشت

مراقبت های بعد از جراحی بینی

مراقبت های بعد از عمل بینی نیز مانند اقدامات قبل از جراحی از اهمیت خاصی برخوردار است که بیمار باید آن ها را رعایت کند. اینکار می تواند باعث کاهش طول دوره نقاهت و همچنین بهبودی سریع تر در بیمار شود. برخی از این موارد به شرح زیر می باشد:

  • بعد از عمل بینی بایستی به مدت ۵ الی ۷ روز استراحت کنید و از انجام فعالیت های سنگین و ورزش خودداری کنید.
  • بعد از یک هفته برای کشیدن بخیه های بینی خود و همچنین برداشتن گچ و یا آتل بینی باید به مطب پزشک مراجعه کنید.
  • در صورتی که پزشک برای شما دارو تجویز کرده است آن را به موقع مصرف کنید تا از بروز ناراحتی و یا احساس درد بعد از عمل جلوگیری کند.
  • در هنگام استراحت و یا خواب سر خود را بالاتر از بدن قرار دهید و برای اینکار بهتر است از دو بالشت در زیر سر خود استفاده کنید.
  • در دوران نقاهت از خوردن غذاهای سفت و خشک که نیاز به جویدن بسیار دارد خودداری کنید و از مایعات و نوشیدنی های مقوی بسیاری استفاده کنید.
  • التهاب و کبودی بعد از عمل در اطراف چشم ها و بینی طبیعی است و پس از گذشت مدت زمانی کاملا بهبود می یابد. اما برای کاهش سریع تر آن می توانید از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • همچنین بهتر است در طول دوران نقاهت خود از قرار گرفتن در زیر نور مستقیم خورشید بپرهیزید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *