ترفند های رفع سریع دوران نقاهت جراحی بینی

ترفند های رفع سریع دوران نقاهت جراحی بینی

همه چیز در رابطه با دوره نقاهت عمل بینی

دوران نقاهت جراحی بینی  | بیشتر کسانی که برای دریافت مشاوره به جراح بینی اصفهان دکتر مجید راستی مراجعه می‌کنند، این سوال را دارند که : «دوران نقاهت عمل بینی چقدر طول می‌کشد ؟ عوارض این دوره چیست؟» بگذارید بگویم، عوارض دوران نقاهت بینی قابل‌پیش‌بینی و کنترل است.

حتماً شما هم متوجه عوارضی مانند کبودی صورت در زیباجویانی که به‌تازگی عمل کرده‌اند، شده‌اید. دوران نقاهت هر عارضه متفاوت است. دوستی داشتم که حدود دو ماه پیش عمل رینوپلاستی انجام داده بود، او حدود ۲ هفته بعد، هیچ کبودی روی صورت‌اش نداشت!

یکی از نکات مهم برای کاهش عوارض و گذر آسان دوران نقاهت بعد از عمل بینی، انتخاب یک پزشک خوب، انجام عمل در مراکز معتبر و توجه به نکات و مراقبت‌های بعد از عمل است. با این کار دوره بهبود رینوپلاستی از دوره نقاهت عمل پولیپ بینی هم کمتر می‌شود!!

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | اصلاح فرم بینی با جراحی بینی فانتزی


همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :


دوران نقاهت عمل بینی چگونه می‌گذر؟

دوران نقاهت جراحی بینی | همه زیباجویان باید با جزئیات روند بهبودی بینی‌شان در دوره ی نقاهت عمل بینی آشنا باشند. شما می‌توانید بلافاصله پس از جراحی بینی به خانه بروید. کبودی و تورم صورت‌تان هر روز کاهش می‌یابد. به‌یاد داشته باشید، به‌دلیل نازکی پوست، تورم روی پل و قسمت‌های بالایی بینی سریع‌تر از بین می‌رود. کاهش تورم نوک بینی شما احتمالاً کمی بیشتر طول می‌کشد، همان‌طور که می‌دانید ضخامت پوست این ناحیه بیشتر است. اگر بینی شما دچار انحراف باشد، کبودی و ورم بینی شما دیرتر از بین می‌رود.

پیشنهاد مطالعه
نحوه گرفتن وضو بعد از جراحی بینی

نگران نباشید، حداکثر در طول ۳ تا ۴ هفته از این عارضه‌ها خلاص می‌شوید. یکی از دوستانم که به‌تازگی عمل کرده بود می‌گفت: «طی ۹ تا ۱۰ روز بعد از جراحی، ظاهر بینی من بسیار بهبود یافته بود، اما نه به‌خوبی یک هفته یا ۱۰ روز بعد!»

فرایند اولیه بهبودی جراحی بینی مانند هر عمل دیگری در بدن است. اما وقتی می‌گوییم بعد از یک سال بینی خود را بسنجید، منظورمان بد بودن ظاهر بینی‌تان در ماه‌های اول نیست!

در واقع بینی شما از همان هفته دوم ظاهری فوق‌العاده میابد اما باگذشت زمان روز‌به‌روز بهتر و ظریف‌تر می‌شود. به‌ طور کلی روند دوران نقاهت عمل بینی به‌صورت زیر است :

پیشنهاد مطالعه
عمل جراحی بینی چگونه باعث تغییر صدا می‌ شود؟

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی اصفهان | عارضه آبریزش بینی بعد از عمل بینی

۲۴ ساعت ابتدایی در زمان نقاهت بعد از عمل بینی

دوران نقاهت جراحی بینی | در طول ۲۴ ساعت اول پس از عمل، ممکن است احساس خواب‌ آلودگی داشته باشید. این موضوع از عوارض داروهای بیهوشی است! فراموش نکنید که نباید پس از دریافت داروهای بیهوشی رانندگی کنید.

در ۲۴ ساعت اول بعد از عمل باید در خانه بمانید، هیچ کاری نکنید و فقط استراحت کنید. مراقبت زودهنگام از بینی پس از جراحی، کلید تسریع زمان بهبودی است. باید از کمپرس‌های آب سرد برای کاهش ورم و کبودی استفاده کنید. شب اول، باید کاملاً صاف بخوابید، از دو تا سه بالشت استفاده کنید تا خون بینی‌تان کاملاً تخلیه شود و ورم و کبودی کاهش یابد.

۴۸ ساعت بعدی در دوران نقاهت بعد از عمل بینی

ممکن است تا دو روز پس از عمل، همچنان احساس خستگی کنید، بنابراین بهتر است یک فرد معتمد برای کمک در انجام کارها در کنارتان باشد. باید در روز دوم تنبلی را کنار گذاشته و شروع به راه‌رفتن کنید.

پیشنهاد مطالعه
مراحل جراحی بینی گوشتی را میدانید؟

روز پنجم در زمان بهبودی رینوپلاستی

پنج‌روز پس از عمل، شما می‌توانید به محل کار و زندگی روزمره خود بازگردید. تنها استثنا در این قسمت مخصوص افرادی با شغل‌های سنگین است. اگر شغل شما به فعالیت بدنی زیادی نیاز دارد، باید تا ده روز پس از عمل خود صبر کنید.

از دو هفته بعد از عمل جراحی بینی

هر بدن با سرعت متفاوتی بهبود می‌یابد، اما به‌طورکلی شما نیازی به مرخصی از کار بیشتر از دوهفته ندارید. بین سه تا چهار هفته پس از عمل شما می‌توانید فعالیت‌های قلبی عروقی با شدت متوسط (مانند دو آرام) را شروع کنید. با این‌ حال، غضروف و استخوان‌های بینی شما هنوز به‌طور کامل مقاوم نیستند؛ بنابراین باید از ورزش‌های مقاومتی سنگین با شدت زیاد اجتناب کنید.

شش هفته پس از عمل رینوپلاستی

شش هفته بعد از عمل، غضروف‌ها و استخوان‌های بینی شما به‌طور کامل مقاوم می‌شوند. حالا شما می‌توانید به‌طور کامل ورزش کنید و به زندگی روزمره خود بازگردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *