فعالیت بدنی دراز و نشست بعد از رینوپلاستی

فعالیت بدنی دراز و نشست بعد از رینوپلاستی

دراز و نشست بعد از رینوپلاستی

جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی به منظور از بین بردن زاویه، انحراف و اصلاح دیواره های غضروف و همچنین بالا کشیدن نوک بینی انجام می شود. در جریان این جراحی جراح می‌ تواند تمامی نقص‌ های موجود در ساختار بینی و پره‌ های آن را مطابق نظر فرد برطرف نماید. این جراحی علی رغم محاسن زیادی که با خود دارد بسته به میزان تغییراتی که بر روی ساختار بینی ایجاد می شود، تخصص جراح و همچنین نوع جراحی بینی، ممکن است با عوارضی نیز همراه باشد.

پزشکان عموما برای افزایش گردش خون فرد پس از رینوپلاستی و همینطور بهبود سریعتر برخی از عارضه های این جراحی، انجام حرکات ورزشی خاصی را توصیه می کنند.

انجام ورزش های سبک توسط فرد عموما دو هفته بعد از رینوپلاستی امکان پذیر بوده و پزشک اطلاعات کافی در این مورد همانند نوع حرکات، مدت زمان و… را به اطلاع فرد می رساند، در ادامه به بررسی ورزش های سنگین و تمرینات دراز و نشست که بعد از رینوپلاستی می توان انجام داد می پردازیم، با ما همراه باشید.

جراح بینی اصفهان |  جراحی زیبایی بینی اصفهان |  دراز و نشست بعد از رینوپلاستی

همراه ما باشید با مطالب جذاب و خواندنی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان و فوق تخصص جراحی پلاستیک اصفهان  :

چه ورزش هایی را در ده روز اول رینوپلاستی میتوان انجام داد؟

پزشکان معمولا در ابن بازه زمانی توصیه به انجام پیاده‌ روی‌ های سبک می کنند. چرا که داشتن تحرک در دوره نقاهت این جراحی باعث بهبود گردش خون در بدن شده و میتواند در روند از بین رفتن کبودی ها و تورم دور چشم نقش مثبتی ایفا کند. معمولا توصیه می شود در هفته اول رینوپلاستی ورزش های سبک مانند پیاده روی آهسته، نرمش های شانه و مفاصل را در دستور کار خود قرار داده و پیش از انجام آن ها حتما با پزشک خود مشورت نمایید.

پیشنهاد مطالعه
عوارض سوزاندن رگ های بینی

پیاده روی آهسته به منظور جلوگیری از ایجاد لخته های خون در ناحیه جراحی انجام می شود .

آغاز تمرینات دراز و نشست بعد از رینوپلاستی

به طور میانگین حدود ۷ هفته طول می کشد تا بافت و اعصاب متورم شده بینی به حالت اولیه خود بازگشته و در نتیجه شرایط جسمی فرد برای انجام فعالیت های روزانه مناسب شود. به همین دلیل بعد از ۷ الی ۸ هفته از انجام رینوپلاستی (بسته به روش جراحی) میتوان ورزش های کششی را آغاز نمود.

دراز نشست یکی از ورزش های پرطرفدار خانگی است که افراد برای انجام آن حتما باید با پزشک خود مشورت کرده و نحوه انجام حرکات و از آن مهمتر میزان فشار مجاز بر نقاط مختلف بدن در حین انجام حرکات را جویا شوند. از مهم ترین فواید ورزش دراز نشست بعد از رینوپلاستی میتوان به موراد زیر اشاره کرد:

  1. بهبود سوخت و ساز بدن
  2. تعادل و استقامت بیشتر بدن
  3. کاهش خطر ابتلا به کمر درد
  4. بهبود گردش خون بدن
  5. تقویت دیافراگم
پیشنهاد مطالعه
نقش مهارت جراح بینی در نتیجه جراحی

توصیه می شود در ابتدای کار و شروع ورزش هایی مانند دراز نشست، ایروبیک و سایر ورزش های کششی، اگر احساس ناراحتی زیادی داشتید و یا اینکه در بینی خود متوجه احساس لرز شدید، تمرین را به سرعت متوقف کنید.

عموما چه زمان بعد از جراح بینی اصفهان |  جراحی زیبایی بینی اصفهان |  رینوپلاستی مبتوان اقدام به حرکات کششی و دراز نشست کرد؟

عموما چه زمان بعد از رینوپلاستی مبتوان اقدام به حرکات کششی و دراز نشست کرد؟

به توصیه پزشکان باید حداقل ۷ الی ۸ هفته از انجام رینوپلاستی تا شروع مجدد ورزش های کششی فاصله باشد. بهتر است نحوه و زمان انجام حرکات را به پزشک خود اطلاع داده و مطابق توصیه او این حرکات را انجام دهید.

سعی کنید در ابتدا تمرینات را در زمان بندی های کوتاه انجام دهید. هرگز حرکات دراز نشست را روی زمین سفت انجام ندهید. زمانی که حس کردید پوست صورت شما قرمز شده و دمای بدن بالا رفت، تمرینات را به چند دقیقه متوقف کنید. در هنگام انجام دراز نشست دست ها را پشت سرتان قلاب نکنید. هر دفعه که پایین می‌آیید تا بدنتان را به کف بچسبانید، تنفس کنید.

پیشنهاد مطالعه
تاثیر جراحی زیبایی بر روی آلرژی بینی

معمولا توصیه می شود در ده روز اول رینوپلاستی ورزش های سبک مانند پیاده روی آهسته، نرمش های شانه و مفاصل را در دستور کار خود قرار داده و پیش از انجام آن ها حتما با پزشک خود در مورد نحوه انجام حرکات مشورت نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *