جراحی بینی در افراد مسن

جراحی بینی در افراد مسن

جراحی بینی در افراد مسن

قصد داریم در این مقاله در خصوص جراحی بینی در افراد مسن توضیحاتی ارائه نماییم. یکی از عمل هایی که اکثر افراد علاقه فراوانی به آن نشان می دهند جراحی بینی است که در سنین گوناگون طرفداران بسیاری دارد. عمل بینی در افراد مسن نیز همانند جوانان مشاهده شده است. ممکن است این سؤال برای برخی اشخاص پیش آید که انجام عمل بینی در افراد مسن امکان پذیر است یا خیر؟ انجام جراحی زیبایی بینی محدودیت سنی ندارد ولیکن بینی به عنوان محفظه تنفسی بدن عضو حساسی محسوب می گردد و عدم ایجاد اختلال در عملکرد بینی اهمیت بسیاری دارد. در نتیجه عمل بینی در افراد مسن می بایست با دقت بیشتری صورت پذیرد.

هر چه سن افراد افزایش پیدا می کند فعالیت تمامی اعضای بدن کند تر می شود و نیز مقدار الا ستيسيتي پوست کاهش یافته و پوست نوک بینی ضخیم تر می شود. این عوامل موجب افتادگی نوک بینی در افراد مسن می شود، بنابراین آنها تصمیم به انجام جراحی بینی می گیرند.

پیشنهاد مطالعه
پوست بینی بعد از جراحی بینی

چنانچه شخص مسنی تصمیم به انجام عمل زیبایی بینی بگیرد می بایست با پزشک خود مشورت نماید، چرا که با کهولت سن غضروف بینی تغییر شکل پیدا می کند و ضعیف و دچار افتادگی می شود، لذا با صلاح دید پزشک و نداشتن هیچ نوع عارضه جسمی و مشلات قلبی عروقی انجام عمل زیبایی مجاز است و این عمل جراحی را میتواند انجام دهد. دوره نقاهت و بهبودی پس از جراحی در سنین پیری کمی طولانی تر حاصل خواهد شد.

جراح بینی اصفهان | جراحی بینی در افراد مسن

عوارض جراحی زیبایی بینی در سنین پیری

عمل زیبایی بینی در هر سن و سالی به غیر از بهبود مشکلات تنفسی و زیباتر شدن عوارضی نیز به همراه دارد که در سنین بالاتر ممکن است بیشتر دیده شود. همانطور که اشاره نمودیم بینی هم مثل سایر اعضای صورت و بدن با گذشت زمان دستخوش تغییراتی می شود. در خصوص عمل بینی در افراد مسن می توان گفت پوست بینی در این افراد ضخیم تر است و این روند انجام جراحی را برای پزشک کمی دشوارتر می کند.

پیشنهاد مطالعه
نمونه عمل بینی طبیعی

کشیده شدن پوست پس از عمل روی بینی سخت می شود و امکان دارد مدتی جای زخم روی بینی فرد باقی بماند. معمولاً اشخاص با افزایش سن و تغییر شکل پیدا کردن اعضای صورت و برای زیبا تر دیده شدن مثل سنین جوانی اشان در تلاشند با انجام عمل جراحی، زیبایی خود را مجدداً بازگردانند.

رایج ترین علل انجام جراحی زیبایی در اشخاص مسن

  • رفع مشکلات تنفسی
  • نمایان شدن علائم پیری و افتادگی نوک بینی
  • زیباتر شدن چهره در سنین پیری

دکتر مجید راستی

جراح بینی اصفهان

برای دنبال کردن جدیدترین مطالب آموزشی و اخبار مطب در پیج اینستاگرام دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان کلیک کنید.


مطالب پیشنهادی : 

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی را یاد بگیرید !

اهمیت تغذیه مناسب بعداز عمل بینی

جراحی بینی مردان

تاثیر نوشیدن الکل بر جراحی بینی

ورم چشم بعد از جراحی بینی

عمل بینی و تیروئید کم کار

جراحی بینی بدون بیهوشی

پوست ضخیم در جراحی بینی

تفاوت بینی های استخوانی و گوشتی در جراحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *