تعریف جراحی زیبایی از زبان دکتر مجید راستی

تعریف جراحی زیبایی از زبان دکتر مجید راستی

در این کلیپ تعریف جراحی زیبایی را از زبان دکتر مجید راستی در مصاحبه مجله دنیای سلامتی میبینیم.

تعریف شما از جراحی زیبایی چیست؟

جراحی زیبایی به نوعی محصول جانبی جراحی‌های ترمیمی است و در این راستا باید توجه داشته باشیم که ریشه جراحی زیبایی از دوران پس از جنگ جهانی دوم و زمانی که بسیاری از افراد به دلیل ضایعات گلوله و خمپاره جراحت دیدند مورد توجه قرار گرفت. باید باور داشته باشیم که جراحی پلاستیک، جراحی ترمیمی و درمان سوختگی سه اصل جدایی ناپذیرند و پزشکان برای انجام جراحی پلاستیک باید در دو حوزه دیگر تبحر کافی داشته باشند و این در حالی است که اخیراً زنگ خطری در بین پزشکان جوان به صدا درآمده است که قصد دارند در ابتدای امر نسبت به آموزش در حوزه جراحی پلاستیک بدون گذراندن دوره‌های ترمیمی و سوختگی اقدام کنند که این امر هم برای پزشکان و هم برای جامعه دارای عوارض زیادی خواهد بود.

پیشنهاد مطالعه
ماساژ بینی راهکاری برای کاهش ورم سریع بینی
صفحه اینستاگرام دکتر مجید راستی 

پزشک متخصص زیبایی باید توانایی انجام عمل بر روی تمام اعضای بدن و از فرق سر تا نوک پا را داشته باشد، باید این پزشکان به اندازه‌ای توانایی، تجربه و آگاهی داشته باشند که بتوانند در صورت بروز هر گونه مشکلی اقدامات ترمیمی را با استقاده از دیگر اجزای بدن انجام دهند و در غیر این صورت دچار ضایعات فراوانی خواهیم شد. ما اجازه نمی‌دهیم به منظور راحت طلبی برخی از افراد راه‌های فرعی برای ورود به جراحی زیبایی باز باشد چرا که آمار بالای مشکلات ایجاد شده در حوزه جراحی پلاستیک به واسطه فعالیت افراد غیر متخصص است و این امر چالش امروز این رشته پزشکی در کشور ایران و دیگر کشورهای جهان است.

پیشنهاد مطالعه
کالکشن جراحی های آبان توسط جراح بینی اصفهان

هر دانشجوی پزشکی باید نسبت به آناتومی، فیزیولوژی فالماکولوژی و بیماری‌های نادر آگاهی کافی را داشته باشد که البته خوشبختانه در کشور ایران همه این آموزش‌ها به دانشجویان رشته پزشکی ارائه می‌شود و در این راستا کشورمان در بین سه کشور برتر جهان قرار دارد.

دکتر مجید راستی اردکانی فوق تخصص جراحی پلاستیک، ترمیمی و سوختگی

مشاهده ویدیو در یوتیوب

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *