بیهوشی برای جراحی بینی

بیهوشی برای جراحی بینی

بیهوشی برای جراحی بینی در پزشکی به چه معناست؟

بیهوشی، در شاخه‌های مختلف پزشکی و دندانپزشکی و بیهوشی برای جراحی بینی ، به حالت القاء شده‌ای گفته می‌شود که در طی آن، شخص، به صورت ارادی یا غیرارادی، کنترل خود بر بخش‌های مشخصی از جسم خود را از دست می‌دهد. طیف و گستره بیهوشی، بسیار وسیع است. عدم کنترلی که در طی بیهوشی به فرد القاء می‌شود، می‌تواند بخشی خاص از بدن یا تمام بدن وی را در برگیرد. در این حالت، فرد بطور موقت، بی‌دردی، فلجی و یا حتی فراموشی را تجربه خواهد کرد.

بیهوشی، در واقع باعث سرکوب شدن یا تضعیف دستگاه عصبی مرکزی شده که موجب از بین رفتن واکنش و احساس به محرک‌های بیرونی می‌گردد. البته این حالت، برگشت‌پذیر بوده و در اغلب موارد، عوارض حادی در پی ندارند. از بین رفتن هوشیاری و فراموشی، دو جنبه مهم در حالت بیهوشی هستند. ولی در حالت کلی، یک یا چند مورد از حالت‌های زیر، در هر فرآیند بیهوشی برای شخص بیمار اتفاق خواهد افتاد.

  • بی‌دردی
  •  فلج عضلانی
  •  فراموشی
  •  از بین رفتن هوشیاری
پیشنهاد مطالعه
بیهوشی عمومی جراحی بینی

جراح بینی اصفهان | بیهوشی برای جراحی بینی

همانطور که شنیده‌ایم یا تجربه کرده‌ایم، بیهوشی، شامل حالت‌های مختلفی می‌باشد. فرآیند بیهوشی، در اعمال جراحی پزشکی و دندانپزشکی به کار گرفته می‌شود و هر عمل جراحی، می‌تواند شامل یک یا چند حالت مختلف باشد. به صورت کلی، بیهوشی به حالت‌هایی که در بخش های بعدی توضیح می‌دهیم، تقسیم می‌شود.


مطالب پیشنهادی : 

خونریزی بعد از عمل بینی

اهمیت تغذیه مناسب بعداز عمل بینی

بعداز عمل بینی چه غذاهایی بخوریم ؟

بعداز عمل بینی چه نوشیدنی بخورم ؟

در روز عمل بینی چه بخوریم ؟ (بلافاصله بعد از عمل)

نحوه خوابیدن بعد از عمل بینی را یاد بگیرید !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *