خونریزی بینی بعد از رینوپلاستی

خونریزی بینی بعد از رینوپلاستی

خونریزی بعد از عمل بینی

خونریزی بینی بعد از رینوپلاستی |  بعد از جراحی بینی عوارض متعددی ممکن است بروز کند که نگرانی های زیادی را برای افراد ایجاد کرده است . از جمله عوارضی که همیشه برای افراد نگران کننده بوده است، خونریزی بعد از جراحی بینی است که یکی از رایج ترین موارد است که نیاز به حساسیت زیادی ندارد.

علت خونریزی بینی بعد از رینوپلاستی

میزان خونریزی بعد از عمل بینی ، فقط در ۲ درصد از افراد و در بین ۸ تا ۱۴ روز بعد از جراحی بینی اتفاق می افتد. افرادی که به خونریزی بعد از عمل بینی دچار می شوند، هیچ یک از در تست های انعقادی خون قبل از عمل و یا بعد از علائمی از خود نشان نداده اند. متوسط خونریزی تقریبا یک واحد خون است.

در همه این بیماران، لخته های خون تمیز شده و خونریزی با استفاده از تامپون و تزریق برخی از دارو ها کنترل می شود. این درمان در بسیاری از افراد کافی است. تا کنون فردی دیده نشده که درمان کافی نبوده و نیاز به انتقال خون باشد.

پیشنهاد مطالعه
جراحی بینی به صورت طبیعی

خونریزی چگونه اتفاق می افتد؟

با این که خونریزی بعد از جراحی بینی نادر است. ولی ممکن است به دلیل عدم تخلیه خون ابه ها و به دلیل بسته بودن فضای بین غشای مخاطی سپتوم و سوراخ بینی، خونریزی اتفاق بیوفتد. در صورت خونریزی می توان با قرار دادن تامپون جلوی این خونریزی را گرفت.

آیا خونریزی بعد از جراحی بینی عادی است؟

بعد از جراحی بینی خونریزی از بینی تا هفته اول و اغلب در دو الی سه روز اول عادی است. اگر هیچ آسیبی به بینی وارد نشده باشد، این امر عادی است. خونریزی در ۵ الی ۷ روز بعد از جراحی بینی اصلا عادی نیست. علت این خونریزی ها ممکن است به دلیل استفاده از دارو های ضد انعقاد خون و یا استفاده از دارو های گیاهی است.

پیشنهاد مطالعه
استفاده از سولاریوم در نتیجه جراحی بینی موثر است ؟

اکثر جراحان بینی به دو دلیل عمده از تامپون استفاده می کنند که شامل جلوگیری از خونریزی بینی است و دلیل دوم حفظ فرم بینی در روز های اولیه بعد از عمل بینی است.
تامپون با تمیز نگه داشتن داخل بینی و جمع کردن خونابه ها امکان بروز عفونت بعد از عمل بینی را تا حدود زیادی کاهش می دهد. حفظ فرم بینی در روز های اولیه بعد از عمل بینی بسیار مهم است و باید در حفظ بینی خود از بروز حادثه و یا آسیب تلاش نمایید.

آیا خارج کردن تامپون درد دارد؟

بسیاری از افرادی که جراحی بینی انجام می دهند، قبل از جراحی بینی، این سوال را می پرسند که آیا خارج کردن تامپون درد دارد یا خیر؟  در صورتی دارو های موضعی به درستی استفاده شود، میزان درد بعد از کشیدن تامپون تا حدود زیادی کاهش پیدا می کند. بسیاری از افراد به دلیل حساس بودن بافت بینی و ترس از تغییر فرم بینی، در زمان کشیدن تامپون درد بیشتری را احساس می کنند. در برخی از افراد به دلیل زیاد بودن خونابه های بینی و عدم توجه به مراقبت های بیان شده توسط جراح بینی ، در زمان کشیدن تامپون درد دارند.

پیشنهاد مطالعه
گوشت اضافه بعد از جراحی رینوپلاستی
مطالب پیشنهادی دکتر مجید راستی جراح بینی اصفهان :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *