عوامل بروز گوشت اضافی بعد از عمل بینی

عوامل بروز گوشت اضافی بعد از عمل بینی

حالت‌های مختلف تحت عنوان گوشت اضافه در بینی

حالت‌های مختلفی هستند که به عنوان گوشت اضافی در بینی شناخته می‌شوند. که برخی از آن‌ها زود گذر است و با گذشت مدت زمان اندکی از بین می‌رود. اما برخی دیگر نیاز به درمان برای از بین بردن این عارضه دارد. این موارد را در زیر بیان نموده‌ایم:

یکی از حالت‌هایی که ممکن است. باعث بروز گوشت اضافه بعد از عمل بینی شود. وجود برجستگی‌هایی در محل بخیه‌ها است. این موارد می‌تواند در نواحی از بینی که بخیه بر روی آن اعمال می‌گردد. رخ بدهد، که شامل لبه‌های بینی و یا داخل بینی می‌باشد.

این نوع از برجستگی‌ها که ممکن است. بسیاری از افراد با آن مواجه شوند. بعد از گذشت مدت زمان اندکی کاملا از بین می‌روند و نیازی به درمان خاصی برای آن نیست. گاهی اوقات نیز در برخی از افراد که بینی گوشتی دارند. ممکن است بعد از گذشت مدت زمانی متوجه گوشت اضافه در بخش‌هایی از بینی خود شوند. این نیز می‌تواند به دلیل عدم تجربه کافی پزشک در این زمینه و یا نوع بینی بیمار باشد. که نیاز به طی مراحلی برای ترمیم و بهبود آن دارد.

پیشنهاد مطالعه
جراحی بینی نیمه فانتزی توسط دکتر مجید راستی

جراح بینی اصفهان 

جراح بینی اصفهان | نتیجه جراحی بینی نیمه فانتزی در انتها جراحی بینی

عوامل موثر بر روی ایجاد گوشت اضافه

عوامل مختلفی هستند که می‌تواند باعث ایجاد گوشت اضافه بعد از عمل بینی شود و یا حتی ممکن است احتمال بروز آن را در افراد افزایش دهد، که این موارد به شرح زیر می‌باشند:

افراد با نژادهای مختلف

ایجاد این عارضه در برخی از افراد با نژاد و قومیت خاص می‌تواند با احتمال بیشتری رخ بدهد. معمولا در بیمارانی که پوست آن‌ها رنگدانه‌های بیشتری دارد، مانند آفریقایی‌ها و یا آسیایی‌ها اینگونه مشکلات بیشتر دیده می‌شود.

نوع و رنگ پوست افراد مختلف

معمولا ترمیم جای زخم‌ها در افرادی که دارای رنگ تیره‌تر و پوست ضخیم‌تری هستند بیشتر طول می‌کشد. این افراد به دلیل خصوصیات پوستی که دارند ممکن است بعد از جراحی نیز دچار آکنه بر روی پوست اطراف بینی خود شوند.

جراح بینی اصفهان | جراحی زیبایی بینی

پیشگیری از ایجاد گوشت اضافه در هنگام جراحی بینی

در ادامه راهکارهای مفیدی برای جلوگیری از بروز گوشت اضافی در داخل بینی بعد از جراحی را بیان کرده‌ایم. که می‌تواند احتمال بروز این مشکل را به صورت چشمگیری کاهش دهد و یا حتی از بروز آن جلوگیری نماید.

  • تاثیر روش جراحی بر روی تولید کلوئید

معمولا در جراحی بینی به روش بسته امکان بروز گوشت اضافی و یا همان کلوئید بسیار ناچیز است، به این دلیل که هیچ گونه برش خارجی بر روی بینی در زمان جراحی اعمال نمی‌شود. البته باید این نکته را بدانید که در صورت انجام جراحی توسط یک جراح بینی خوب احتمال بروز اینگونه عوارض بعد از جراحی بینی به روش باز نیز بسیار کم و نادر است.

پیشنهاد مطالعه
آیا قبلا کرونا گرفته ایم ؟

بنابراین در افرادی که مستعد ایجاد کلوئید در محل برش‌ها و یا جای زخم‌های بدن خود هستند، معمولا روش جراحی بسته توصیه می‌شود، زیرا در این روش تمامی برش‌ها در داخل بینی ایجاد می‌شود و پوست داخل بینی نیز مستعد تشکیل گوشت اضافه نمی‌باشد.

جراح بینی اصفهان | تفاوت بینی های استخوانی و گوشتی در جراحی 1

  • پیشگیری از بروز گوشت اضافه در محل بخیه‌ها بعد از جراحی بینی

گوشت اضافی که در قسمت برش‌ها و ترمیم آن به وسیله بخیه‌ها به وجود می‌آید، می‌تواند به دلایلی همچون نوع بینی، رنگ پوست و میزان تجربه و سابقه جراح در این زمینه بستگی داشته باشد.
همچنین رعایت کامل نکات و مراقبت‌های بعد از جراحی بینی می‌تواند یکی از مهم‌ترین مسائل در جلوگیری از بروز چنین عوارضی باشد. در واقع پره‌ها و یا لبه‌های بینی که به عنوان حساس‌ترین بخش در جراحی بینی محسوب می‌شوند، بایستی با دقت و مهارت بالایی برش و بخیه زده شوند.

پیشنهاد مطالعه
چه مدت پس از عمل جراحی بینی می‌توان عینک استفاده کرد؟

احتمال بروز این عارضه در افرادی که دارای بینی‌های گوشتی هستند نسبت به افراد با بینی استخوانی بسیار بیشتر است، به این دلیل که از بافت چربی و عضله بیشتری نیز برخوردار هستند. از این رو، جراح باید در هنگام عمل دقت کافی داشته باشد و با ظرافت بسیار بالایی بخیه‌ها را برای بستن محل برش خورده ایجاد نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *